וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על תוצאות הפריימריז: "קרב היום שבו ננהיג את ישראל"

15.1.2015 / 11:00

יו"ר המפלגה התייחס לתוצאות הבחירות המקדימות במפלגתו ואמר: "עשינו היסטוריה". שקד, שזכתה במקום הראשון: "עבדנו קשה מאוד". "המחנה הציוני": "רשימה שתחריף את הבידוד הבינלאומי של ישראל"

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: גדי וינסטוק

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בירך הבוקר (חמישי) על תוצאות הפריימריז במפלגתו. "היום אנחנו עשינו היסטוריה", אמר בנט במסיבת עיתונאים שכינס בביתו שברעננה. "אם הייתם אומרים לי לפני שנתיים שנהפוך למפלגה השנייה בגודלה (מבחינת מספר המתפקדים, ש"ב) לא הייתי מאמין. אם הייתם אומרים לי שאיילת שקד, שהיא חילונית, תזכה במקום הראשון לא הייתי מאמין".

"מתקרב היום שבו הבית היהודי תנהיג את עם ישראל!", הכריז בנט. "אין לנו ברירה אחרת. היא המפלגה היחידה שנלחמת במדינה פלסטינית, המפלגה היחידה שמתנגדת לשחרור מחבלים, שהצביעה נגד וגם העבירה חוק בכנסת. היא היחידה שתילחם למען זהות העם היהודי ונלחמת במעשים ולא בדיבורים. הרשימה משלבת בין ותיקים וצעירים. אנחנו מפלגה שאוהבת את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל וממש לא מתנצלת על זה!".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
הפריימריז בבית היהודי: שקד במקום הראשון, דיין נדחק
ליברמן השיק קמפיין הבחירות: "היעד שלנו - 16 מנדטים"
הרצוג הציג את הרשימה: "נתקן את הליקויים הכואבים שהותיר נתניהו"

נפתלי בנט מצביע בבחירות לבית היהודי, ינואר 2015. טלי מאייר
נפתלי בנט בקלפי בבית המלון קראון פלזה בירושלים, אתמול/טלי מאייר

שקד קיבלה הבוקר בשמחה את ניצחונה בבחירות המקדימות של הבית היהודי. "התחלתי את היום עם חדשות נהדרות", אמרה. "בחודש האחרון עבדנו קשה מאוד על מנת להגיע למקום הראשון - וזה קרה. אני שמחה מאוד להיות האישה הראשונה שנבחרה למקום הראשון בבית היהודי. עשינו היסטוריה".

היא בירכה על הרשימה המסתמנת של מפלגתה. "יש לנו נבחרת מגוונת, ציונית, מקצועית וערכית, ואני כבר מחכה לעבוד בשיתוף פעולה עם הח"כים בכנסת הבאה", הוסיפה. "ביחד נפעל למען מדינת ישראל ועם ישראל". היא הודתה לתומכיה "על הבעת האמון הענקית" ואמרה: "זה מראה על הערכה רבה של הציבור כלפי עבודתי בשנתיים האחרונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
איילת שקד מצביעה בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
איילת שקד מצביעה, אתמול/טלי מאייר

גם סגן שר הדתות אלי בן דהן, שקיבל את המקום השני בפריימריז, הביע שביעות רצון מהתוצאות. "אני מודה לבוחרים שהביעו את אמונם בי ובעשייתי", אמר. "הבית היהודי הראתה היום שהיא מפלגה של כל עם ישראל: דתיים, חילונים, נשים וגברים, מכל העדות ומכל הגוונים". בן דהן, חבר מפלגת תקומה שוויתר על שריון והחליט להתמודד על מקומו ברשימה, הוסיף: "אני שמח שציבור הבוחרים העריך את פועלי ונתן בי את אמונו. בעזרת השם נמשיך לקרב את עם ישראל אחד אל חברו - כולנו אחים".

במשדר המיוחד התייחס בן דהן למועמדים שהגיעו מבחוץ. "לא פשוט להגיע מבחוץ ולהגיע גבוה", אמר. "לדיין ולשובל, שני מועמדים מצוינים, לא היה מספיק זמן להתארגן. בעזרת השם רונן שובל ייכנס. אני מעריך שבנט לא ישתמש בשריון שלו. ינון מגל לא מוגדר אדם דתי ומוסיף הרבה צבע חילוני לרשימה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חברת הכנסת אורית סטרוק, שתמוקם ככל הנראה במקום ה-15 ברשימת המפלגה לכנסת, בירכה על הרשימה המסתמנת. "ברכותיי לחבריי בבית היהודי, הוותיקים והחדשים", אמרה ושלחה עקיצה לרשימה המאוחדת של יו"ר העבודה יצחק הרצוג ויו"ר התנועה ציפי לבני. "יחד הרכבנו רשימה מצוינת שהיא המחנה הציוני האמיתי. מחנה של אהבת התורה, העם והארץ. יחד נהיה סיעה מצוינת שתמשיך להצעיד את הציונות הדתית ואת מדינת ישראל במעלה הדרך של תהליך שיבת ציון ההיסטורי".

בשמאל תקפו: "הרשימה שבנט מנסה להסתיר"

בצד השמאלי של המפה הפוליטית תקפו את הרשימה החדשה של מפלגתו של בנט. "זו הרשימה שבנט מנסה להסתיר, רשימה שתחריף את הבידוד הבינלאומי הגובר של ישראל ותפגע בביטחון ובמצבם הכלכלי של אזרחי ישראל", נמסר מ"המחנה הציוני" של הרצוג ולבני. "הקדנציה האחרונה הוכיחה שהבית היהודי יחד עם נתניהו מפקירים את האינטרסים של הציבור לטובת סקטור אחד בלבד. בנט ונתניהו מציעים לאזרחי המדינה רק עוד ייאוש, דשדוש ודריכה במקום".

הצגת הרשימה של מפלגת העבודה לאחר הפריימריז, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
הרצוג ולבני מציגים את רשימת העבודה, אמש/ראובן קסטרו

גם יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, מתח ביקורת על הרשימה. "לא הופתענו מהרשימה המשיחית שנבחרה בבית היהודי", אמר. "ברשימת הניצבים של בנט שקד בתפקיד הכסת"ח החילוני, סלומיאנקי על תקן השנורר ואריאל פועל הבניין של המתנחלים. אין לבית הזה קשר כלשהו עם יהדות, ומדובר בתנועה מאחזת עיניים באמצעות כיפה מינימלית של יושרה. רק בית ישראלי-אזרחי כמו מרצ יוכל לעצור את הסחף ולעמוד כמשמר על אבני היסוד של הדמוקרטיה".

כמו כן, מיש עתיד נמסר בתגובה לתוצאות הפריימריז כי "הבית היהודי בחר ברשימה קיצונית, חשוכה שמקבלת הנחיות מרבנים. רשימה שתעדיף באופן מובהק לתקצב גבעה נידחת ליד בית אל, או כביש עוקף חווארה, במאות מליוני שקלים על חשבון מעמד הביניים הישראלי".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully