וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בבית היהודי על שיריון אוחנה, שקד: "בנט רצה לצרף מזרחי"

27.1.2015 / 12:00

בהודעה ששלחה מספר 3 ברשימה היא מבקשת מחברי המפלגה ומהפעילים הכועסים לתת לאוחנה סיכוי ו"לשמוע מה יש לו ולבנט להגיד. לא דיברתי איתו אבל אמרו לי שהוא אינטליגנט"

מתוך קמפיין הבית היהודי

בבית היהודי זועמים על התנהלותו של נפתלי בנט: יו"ר המפלגה עסק בימים האחרונים במגעים ובמינויים שמשנים באופן משמעותי את הרכב רשימת המפלגה שנבחרה בפריימריז לפני כשבועיים. הכעס של חברי המפלגה נוגע בעיקר לשריונו של כדורגלן העבר אלי אוחנה, אך גם על קידומה ברשימה של ד"ר ענת רוט, שלא צלחה את הפריימריז וקודמה למקום ה-15.

בהודעה ששלחה אמש (שני) איילת שקד בקבוצת לפעילי המפלגה,כותבת מספר שלוש ברשימה כי "נפתלי רצה לצרף מסורתי מזרחי שגדל בילדות קשה והצליח".

בהודעתה, שנפוצה ברשתות החברתיות ופורסמה על ידי גלי צה"ל, הוסיפה שקד כי היא מעולם לא דיברה עם אוחנה, אך "נאמר לי שהוא אינטליגנט. אני הלא דתייה היחידה במפלגה, כל חברי הכנסת דתיים ורובם אשכנזים. בואו נהיה כמה שעות בראש פתוח ונשמע מה יש לנפתלי ולו לומר. בררתי עכשיו והוא חזר בתשובה בעניין ההתנתקות. הוא ימני, הוא רוצה להתעסק בנושאים חברתיים. בואו ניתן לו צ'אנס".

עוד על מסכת השיריונים בבית היהודי:
אלי אוחנה הצטרף לבית היהודי: "אוהב את תורת ישראל"
פעילת שלום עכשיו לשעבר במקום ריאלי בבית היהודי
עדן הראל ורחל פרנקל דחו הצעות לשריון בבית היהודי

איילת שקד. ראובן קסטרו
"הוא חזר בתשובה בעניין ההתנתקות". שקד בהודעה על אוחנה/ראובן קסטרו

בסרטון שפרסמה היום מפלגת הבית היהודי מופיע אוחנה ומספר על הצטרפותו למפלגה. הסרטון מגיב בין השאר לרוב הטענות שהועלו נגד אוחנה מאז אמש, בהם תמיכתו בליכוד ובתכנית ההתנתקות.

"תמיד ידעתי שיום אחד ארצה להחזיר משהו למקום שעיצב אותי והייתי ליכודניק, ליכודניק עד הסוף, כל החיים", מספר אוחנה בסרטון. "הייתי ליכודניק של בגין, ליכודניק של שמיר, וגם לצערי ליכודניק של שרון ותמכתי אפילו בהתנתקות שלו. אבל לא עוד. התפכחתי".

ברוח אמירתה של שקד כי בנט חיפש מישהו ש"גדל בילדות קשה", מספר אוחנה על הילדות שלו במעברה וחותם: "היום, אני חוזר לבית היהודי שלי. אני בית יהודי של ארץ ישראל, של עם ישראל ושל תורת ישראל. אני בית יהודי של השכונות, אני בית יהודי של כל מי שאין לו, של כל מי שחולם ולא יודע אם החלום יכול להתגשם".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חברי מפלגה בכירים שמעו על הצירוף מהתקשורת

בנוסף, חברי המפלגה לא היו שותפים למהלך לצירופו של אוחנה ורובם שמעו על כך לראשונה מהתקשורת או רגע לפני. חברים בבית היהודי מסבירים כי המצב הנוכחי מגחיך את ההצהרות על דבר קיומו של הליך דמוקרטי שמאפשר לציבור לבחור את מועמדיו. עדיין לא ברור באיזה מקום ישוריין אוחנה ובמי ברשימה הדבר יפגע, אך ללא ספק שיריונו ידחק מספר מועמדים.

ח"כים של הבית היהודי מקבלים בשעות האחרונות פניות רבות ממתפקדי ומצביעי המפלגה ובהם נמתחת ביקורת חריפה על המהלך לצירופו של אוחנה. חלקם כותבים שהם מתכוונים לעזוב את המפלגה ולא להצביע עבורה בבחירות הקרובות. פעילים במפלגה מעריכים כי הדבר יפגע קשה במפלגה בבחירות הקרובות ויגרום לה להפסיד מספר מנדטים.

נפתלי בנט ראש הבית היהודי עם כדורגלן העבר אלי אוחנה. עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט,
"נאמר לי שהוא אינטליגנט". אוחנה עם בנט/עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

לב סולודקין, פעיל חילוני של הבית היהודי ומי שהיה ראש תא הסטודנטים של המפלגה באוניברסיטת תל אביב, שיגר אתמול מכתב לבנט ובו כתב, בין השאר: "הובלתי הפגנות של מאות אנשים תחת הדגל של הבית היהודי – תמיד בגאווה רבה במה שהמפלגה הזו מייצגת. במו ידיי גרמתי לכך שמאות אנשים יצביעו למפלגה הזו, ופקדתי מאות נוספים במהלך ההתפקדות האחרונה. נפתלי – דווקא בהיותי אדם שאוהב אותך, הרשה לי לשאול אותך: מה לעזאזל עובר עליך?! אכזבת אותי בענק".

לסיום הוא כותב: "זה לא הבית היהודי שאליו ייחלתי ופיללתי. לא לשם כך שכנעתי אנשים להצביע לך. לא הצבעתי לבית היהודי כדי לקבל ליכוד ב' - ערב רב של אנשים שביניהם אין שום חוט אידיאולוגי שמקשר ביניהם. כשאתה בוחר להכניס לרשימה אדם שעשה את שמו מהיותו כדורגלן - אתה מרדד ומגחיך את המפלגה שלנו. אם לא תחזור בך מההחלטה הזו, אני אשקול את המשך צעדיי במפלגה הזו, ובהחלט אמליץ זאת גם לשאר חבריי".

גם בעמוד הפייסבוק של בנט הופיעו אלפי תגובות נזעמות בעקבות פרסום הפוסט על הצטרפותו של אוחנה. אחד המגיבים כתב: "אני מתנגד לך ישירות. טעית בנט". גולש אחר השתמש בסלוגן של בנט "משהו חדש מתחיל" אך ציין כי "משהו מוזר מתחיל". גולש האחר החליט להשתמש במונחי כדורגל וכתב "גול עצמי לבית היהודי, לא שייך". גולש נוסף התייחס גם לרצון של בנט לשריין מקום לעדן הראל, ניסיון שלא צלח, וכתב. "דוגמנית? כדרוגלן? זה הבית היהודי או קדימה?".

ש"ס בתגובה: "מזרחי זה לא מוצר מדף שהאשכנזים קונים לפני בחירות"

במפלגת ש"ס הגיבו היום לדבריה החשוכים והגזעניים" של שקד ודרשו מיו"ר המפלגה לגנות אותה. "האינטלגנטית איילת שקד חשפה הבוקר את פרצופה האמיתי ביחסה לציבור המזרחי השקוף", נמסר מהמפלגה. "מזרחי זה לא מוצר מדף שהאשכנזים קונים לפני בחירות", הוסיפו.

לפניות לכתב: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully