וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בבית היהודי: שקד במקום הראשון, דיין נדחק

מספירת כ-95% מקולות המצביעים עולה כי הח"כית החילונית עומדת בראש הרשימה בבחירות המקדימות. הח"כים בן דהן וסלומיאנסקי מיד אחריה. מסתמן כי יו"ר מועצת יש"ע לשעבר והמתמודד הצעיר רונן שובל לא ישולבו במקום ריאלי

צילום: עומר מירון, דוד קורן, יוסי ציפקיס, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חברת הכנסת איילת שקד זכתה במקום הראשון בפריימריז של מפלגת הבית היהודי – כך עולה הבוקר (חמישי) מספירת כ-95% מקולות המצביעים. המועמדת החילונית תשולב במקום הרביעי ברשימה המשוריין לאישה או במקום השלישי אם יו"ר המפלגה נפתלי בנט יחליט לא להשתמש בשריון שלו. לאור התוצאה המסתמנת, אמר גורם במפלגה: "עם כל הביקורת שמדובר במפלגה חשוכה והומופובית, רואים שהמפלגה פתוחה ונאורה וזו המפלגה הראשונה שבוחריה מעמידים במקום הראשון ברשימה אישה חילונית".

מספירת הקולות עד כה עולה כי סגן שר הדתות, אלי בן דהן, זכה במקום השני. יו"ר ועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי במקום שלישי, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך במקום הרביעי וחברת הכנסת שולי מועלם במקום החמישי. מי שיכולים להיות מאוכזבים הם המועמדים החדשים, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין ורונן שובל, מייסד תנועת "אם תרצו". דיין נדחק למקום לא ריאלי ושובל עשוי למצוא את עצמו גם כן מחוץ לכנסת. מקומם של המועמדים ברשימה הסופית של המפלגה ייקבע בהתאם להחלטתו של בנט אם להשתמש בשריונים השמורים לו ובהתאם לשילובם של אנשי מפלגת תקומה.

בחירות 2015 - עוד כותרות:
כחלון לוואלה! חדשות: "מתנגד לקווי 67', לא הובנתי כהלכה"
הפריימריז בעבודה: עם הצעירים מהמחאה קשה לסחוף את הימין / פרשנות
מהמועצה לממשלה? מועמד "המחנה הציוני" שרוצה לקדם הפריפריה

העשירייה הראשונה של הרשימה הסופית:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנט בירך הבוקר את שקד על הניצחון. "איילת, עשית היסטוריה!", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "יש מקום לכולם. דתיים, חילונים, כל מי שלא מתנצל שהוא אוהב את הארץ שלנו. איילת שקד מקום ראשון". בשעה 11:00 הוא ימסור הצהרה לכלי התקשורת מביתו שברעננה.

במשרד וואלה! חדשות אמרה שקד: "ציבור הבוחרים של המפלגה - כמעט פי שניים מהעבודה - הוכיח שהוא בוחר נבחרת מגוונת. גם זה שנתנו בי את האמון אומר שהם שופטים את האדם לפי מי שהוא ולא לפי גודל הכיפה, מה שנקרא - שלא כמו בעבודה שמדירים דתיים". היא התייחסה לציבור שאליו פונה המפלגה ואמרה: "אנחנו לא רוצים לקחת קולות רק מהליכוד אלא מכל המפלגות".

במשדר המיוחד בירך בן דהן על התוצאות והתייחס למועמדים שהגיעו מבחוץ. "לא פשוט להגיע מבחוץ ולהגיע גבוה", אמר. "לדיין ולשובל, שני מועמדים מצוינים, לא היה מספיק זמן להתארגן. בעזרת השם רונן שובל ייכנס. אני מעריך שבנט לא ישתמש בשריון שלו. ינון מגל לא מוגדר אדם דתי ומוסיף הרבה צבע חילוני לרשימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איילת שקד מצביעה בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
ח"כ איילת שקד בקלפי בבית המלון קראון פלזה בירושלים, אתמול/טלי מאייר

עוד עולה מספירת הרוב הגדול של הקולות כי בנט הביס את יריבו שמעון אור בבחירות לראשות המפלגה בפער ניכר כאשר קיבל למעלה מ-90% מקולות הבוחרים. ספירת הקולות נמשכת ותוצאות סופיות צפויות להתקבל בשעות הקרובות.

הבחירות המקדימות הסתיימו אמש בשעה 22:00 לאחר 12 שעות הצבעה. עם סגירתן של 260 הקלפיות הפזורות ברחבי הארץ, החלה ספירת הקולות הממוחשבת. 57% מ-77 אלף בעלי זכות ההצבעה מימשו את זכות הצבעתם. הפריימריז עברו ללא תקלות מיוחדות וכעת ממתינים במפלגה לראות מי יתפוס את המקומות הריאליים ברשימתה לכנסת ה-20.

בפריימריז התחרו 39 מתמודדים ומתמודדות על ארבעה מקומות ריאליים ברשימה. הבוחרים התבקשו למלא טופס שבו מופיעים שמות כל המתמודדים, ולסמן שבעה מועמדים. על פי תקנון המפלגה, שלושה מן השבעה יזכו בשתי נקודות והארבעה הנותרים בנקודה אחת.

לאחר ההכרזה על התוצאות, יחליט בנט אם להשתמש בשני המקומות הנוספים ששמורים לו לשריונים ברשימה. אחד המתמודדים המקורבים לבנט, הרב אביחי רונצקי, הצהיר אתמול שוב כי הוא מתנגד לשריונים, ואם הוא לא יצליח להשתלב במקום ריאלי הוא אינו מעוניין שבנט יקדם אותו למקום גבוה יותר.

נפתלי בנט מצביע בבחירות לבית היהודי, ינואר 2015. טלי מאייר
יו"ר המפלגה נפתלי בנט מצביע, אתמול/טלי מאייר

שלשום פרשו שלושה מתמודדים מהמרוץ - בתיה כאנה דרור, עקיבא שמואלי וגסוב חסון, אחד משני הנציגים הדרוזים שהתחילו את התחרות. כהנא דרור הרגישה שהיא אינה רצויה במפלגה ושסיכוייה להתברג במקום ריאלי נמוכים. זאת, לאחר שהמפלגה החלה להתנער ממנה בעקבות ראיון שהעניקה לפני כשבועיים לגלי צה"ל ובמהלכו אמרה שבמציאות מסוימת היא הייתה מוכנה לוותר על חלקים מסוימים מארץ ישראל כחלק מהסדר מדיני. שמואלי פרש וקרא לתומכיו לבחור במועמד הפופולארי רונן שובל, וכך גדלו עוד יותר סיכוייו של מייסד תנועת "אם תרצו" להתברג במקום ריאלי ברשימה.

לפניות לכתבים:
שבתי בנדט: ben72@walla.co.il
עמרי נחמיאס omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 07:39)

סקר זריז - מה דעתכם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
רונן שובל מצביע בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
המתמודד רונן שובל עם רעייתו בקלפי/טלי מאייר
דני דיין מצביע באלון שבות בפריימריז לבית היהודי, ינואר 2015. ראובן קסטרו
דני דיין מצביע/ראובן קסטרו
אנט חאסכייה המועמדת הערבייה מצביעה בפריימריז של הבית היהודי בבית כנסת זכור לאברהם בפתח תקווה. ראובן קסטרו
המתמודדות הערבייה-מוסלמית אנט חאסכייה מצביעה/ראובן קסטרו
איילת שקד מצביעה בפריימריז של הבית היהודי. טלי מאייר
אביחי רונצקי ואיילת שקד, אתמול/טלי מאייר
פריימריז בבית היהודי, בית כנסת זכור לאברהם בפתח תקווה. ראובן קסטרו
פתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully