וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין המחנה הציוני דועך: "השטח מת, המטה מנופח"

3.2.2015 / 12:55

פעילים מעלים שורה של טענות על קמפיין מנומנם והתערבות חיצונית במטה: "יש פה בוקה ומבולקה. אין לנו אפילו עלון לחלק בבתי הספר". מפלגת העבודה: "מדובר בבליל של שטויות"

חודש וחצי לפני הבחירות, ובמטה "המחנה הציוני" הרוחות סוערות. במפלגה מעלים שורה של טענות על היעדר תקציבים לפעולות שטח, על התנגשויות בין מנהל המטה, שמעון בטאט, ויו"ר המטה, איתן כבל, ועל קמפיין סגור ומנומנם. בנוסף, נשמעו טענות גם על התערבות בן זוגה של ציפי לבני, נפתלי שפיצר, בענייני הקמפיין.

כותרות אחרונות בוואלה! בחירות:
הרפורמה של כחלון: הפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים
ש"ס נפתחת לחילונים ולפעילים חברתיים - אבל לא לנשים
סקר: הליכוד מתחזק ל-25 מנדטים, המחנה הציוני עם 23


"בטאט בנה פה מטה מסורבל, עם המון אנשים שלא ברור מה הם עושים. גם לנפתלי שפיצר, שבימים הראשונים פעל באגרסיביות ודחף לפה אנשים שלו, יש חלק בזה. כל צד ניסה להביא אנשים שמתאימים לו ולרוח שלו", מספר מקור במחנה הציוני. לדברי המקור, "רוח הקמפיין כרגע היא לשחק בונקר. זה מוזר, כי לקבוצה השנייה אין הגנה ואנחנו מתמסרים באמצע המגרש. הרצוג ולבני הביאו אנשים שמתאימים לאופי שלהם, והאופי שלהם הוא לא הדבר הכי תוקפני בזירה הפוליטית. אין פה קילינג אינסטינקט. תקופה ארוכה נתניהו היה בבעיה ואנחנו לא תקפנו אותו. זו אסטרטגיה לא ברורה".

ציפי לבני עם נפתלי שפיצר ועם רון חולדאי. ענבל מרמרי
לבני ובעלה נפתלי שפיצר עם רון חולדאי/ענבל מרמרי

גורם אחר, אשר נמצא בקשר שוטף עם פעילי השטח של המפלגה, אמר לוואלה! חדשות כי הבעיה של "המחנה הציוני" לא נמצאת בצד היצירתי של הקמפיין, כי אם בתקציבים לפעילויות. "יש פה בוקה ומבולקה. השטח מת. אנחנו הולכים לבתי הספר, יש עתיד ומרצ שם בטירוף. לנו אין שם כלום, אפילו לא עלון לחלק. בבחירות 2013 היו לנו שמונה חברי כנסת ותקציב של כעשרה מיליון שקל. בבחירות 2015, ואחרי החיבור עם התנועה, יש לנו מימון לפי 21 חברי כנסת, שעומד על כ-27 מיליון, ועדיין אין פעיל אחד בשטח מרוצה –שקיבל תקציב".

לדברי אדם שעובד באופן יומיומי במטה המפלגה, המחלוקת בין בטאט וכבל משתקת את המטה. תחילה יו"ר המטה איים להתפטר ואף עבר לשבת בקומה נפרדת מזו של בטאט, אולם אתמול השניים נפגשו לשיחה במהלכה ניסו ללבן את העניינים ביניהם והיום כבל חזר לשבת באותה הקומה. "איתן באמת רוצה לנצח", אמר המקור. "משחקי הכוח לא מעניינים אותו. בטאט בנה לעצמו מתחם ענק במטה, עם צוות רחב של עורכים, שכדי להיכנס אליו אתה צריך קוד. עד לפני יומיים גם הייתה פה דוברת שהתפטרה ויש עוד אינספור אנשים שמסתובבים פה. זה דבר סביר?".

איתן כבל בפרמייריז במפלגת העבודה. ינואר 2015. ראובן קסטרו
המחלוקות בינו לבין בטאט משתקות את המטה. איתן כבל/ראובן קסטרו

במקביל, ביקש כבל מהמועמד אלדד יניב, שנבחר למקום ה-30 והלא ריאלי, להיות מעורב בקמפיין, ובמטה מספרים כי בימים האחרונים יניב התרצה והחל לשתף פעולה עם כבל –"בניסיון לתקן את מה שקורה פה".

איתן כבל סירב להתראיין לכתבה. ממפלגת העבודה נמסר: "מדובר בבליל של שטויות".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully