וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירה נגד V15 נדחתה: "ספק אם היה צריך להגישה"

ועדת הבחירות המרכזית דחתה את העתירה הקושרת בין המחנה הציוני לארגון V15. יו"ר הוועדה פסק כי העתירה התבססה בעיקרה על ראיוות קלושות ותהה אם בכלל היה צורך בה. "העתירה שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת בקול ענות חלוש"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

(סערת העמותות: טענות הליכוד והתגובה של הרצוג)

עתירת הליכוד נגד תנועת V15, שבה נטען כי הארגון עובד בתיאום עם מפלגות המתמודדות בבחירות לכנסת, בהן המחנה הציוני ומרצ, נדחתה היום (ראשון) על ידי ועדת הבחירות המרכזית. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, דחה על הסף את העתירה שהגישה המפלגה ופסק כי המפלגה תישא בהוצאות של 8,000 שקלים לכל אחד מהגופים נגדם הוגשה העתירה. בסך הכל תידרש המפלגה לשלם 48 אלף שקלים.

השופט ג'ובראן כתב בפסיקתו כי "עתירה זו, שהחלה בקול תרועות רמות, מסתיימת בקול ענות חלוש. אופן התנהלותה של העותרת מעלה את השאלה האם היה כלל מקום להגיש את העתירה מלכתחילה".

עוד הסביר ג'ובראן כי מרבית הראיות מבוססות על שמועות ופרסומים שונים בפייסבוק. "אמנם, אנו מצויים בהליך מנהלי", אמר, "אולם, גם בהליך מעין זה ספק רב אם 'לייק' בפייסבוק, פרסום סטטוס תמיכה של פעיל מפלגה ב-V15, או תמונה של פעיל מאחד מהארגונים עם יו"ר מפלגת העבודה, יכולים להוכיח את הזיקה הנדרשת".

סערת V15: "עמותת קש תומכת שמאל" או "פאניקה של הימין"?

מסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015. ראובן קסטרו
מסיבת העיתונאים של הליכוד בתחילת החודש/ראובן קסטרו

"מטרתו המוצהרת של V15 - ועל כך נראה שגם הליכוד אינה חולקת - היא להחליף את השלטון הנוכחי", כתב ג'ובראן. "מאחר שהחוק מדבר על זיקה לרשימה ספציפית,ולא גוש מפלגות או הצבעה נגטיבית - אין לכך משמעות".

לקריאה נוספת:
פרסום ראשון: הליכוד הגיש תלונה נגד המחנה הציוני בעניין V15
"לא נמצא קשר להרצוג": הליכוד משך את העתירה נגד V15
הרצוג הודף את הטענות: "ראינו מופע מבוהל של הליכוד"

מפלגת הליכוד תצטרך לשלם 48 אלף שקלים לגופים נגדם הוגשה העתירה

לפני כשלושה שבועות כינסו בליכוד מסיבת עיתונאים, שבה טענו כי בידיהם ראיות לכאורה לעבירות פליליות בהליך המימון של העמותה V15. במהלך האירוע עלו לבמה כמה חברי כנסת מטעם המפלגה, ותקפו את המחנה הציוני ומרצ על הזיקה לכאורה לארגון V15.

לטענת חברי המפלגה, "פרשת עמותות השמאל 2015 מתבצעת תוך הסתייעות בארגוני שמאל קיצוני, דוגמת 'קול אחד' ו'מולד', הנתמכים במיליוני דולרים המוזרמים מאירופה, מארצות הברית ומהקרן החדשה לישראל. כל זאת, תוך מעורבות גורמים בינלאומיים שמעוניינים להפיל את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זו עבירה חמורה על חוק מימון מפלגות הקובע איסור פלילי על תרומה של גורמים מחו"ל למפלגות פוליטיות בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לייק בפייסבוק לא מוכיח זיקה". קמפיין V15/מערכת וואלה!, צילום מסך

מארגון V15 נמסר בתגובה: "היום הוכח באופן סופי שראש הממשלה והליכוד עסוקים אך ורק בייצור ספינים על מנת להסיט את סדר היום הציבורי מנושאים עקרוניים כמו כלכלה, חברה וביטחון, בהם אין להם תשובות ופתרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully