וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמיד גאה לסטרוק: "למה את לא מוכנה שיהיו לי ילדים? תתביישי"

23.2.2015 / 10:28

במהלך פאנל בחירות בתיכון עין כרם האשים בר רבנו, תלמיד בבית הספר והומו מוצהר, את ח"כ אורית סטרוק מהבית היהודי בהומופוביה. "אתם תומכים בגזענות, חבר במפלגתך השווה אותנו לבהמות. למה שאהיה אזרח טוב ולא אוכל להקים בית בישראל?"

צילום: שקד דור, עריכה: יאיר דניאל

ימים בודדים לאחר שפעילים בקהילה הגאה מחו בכנס של הבית היהודי על היחס המחפיר, לטענתם, של המפלגה כלפי הומואים ולסביות והותקפו באלימות, זכתה חברת הכנסת אורית סטרוק לקבלת פנים צוננת במיוחד על רקע אותו נושא. בפאנל בחירות שנערך אתמול (ראשון) בתיכון עין כרם שבמטה יהודה התארחה מקום ה-14 ברשימה לצד נציגים מהמחנה הציוני, מרצ והליכוד. בשלב מסוים עלה לדבר בר רבנו, תלמיד כיתה י"ב בבית הספר והומו מוצהר, ושאל את סטרוק מדוע המפלגה מתנגדת לשוויון זכויות. "אורית סטרוק, אני רוצה שיהיו לי ילדים. למה את לא מוכנה לכך?", שאל אותה.

"על פי שר השיכון אורי אריאל, לא צריך לגייס הומואים לצה"ל, הם מפריעים לו לתפקד. על פי חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים, הומואים הורסים את העולם. על פי בצלאל סמוטריץ', מספר 9 ברשימת הבית היהודי, שארגן את מצעד הבהמות ב-2006, הומואים שווים פחות מבני אדם, והוא השווה אותנו לבהמות", הטיח רבנו בסטרוק. "גזענות והומופוביה זה מה שהורס את העולם. אם אתם תומכים בגזענות, אתם תומכים באלימות. כשאתם תומכים באלימות אתם יוצרים שסעים בחברה הישראלית".

לקריאה נוספת:
פעילות חברתיות פוצצו כנס הבית היהודי: "אמהות נזרקות לרחוב"
מחליף השר אורבך: מנהל היישוב היהודי בחברון
סרטון ה"הר שטירמר": בשמאל מגנים, בימין מתנערים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דיברתי מהלב והתכוננתי לכך שיתקיפו אותי, אבל התגובות מפרגנות". בר רבנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב זה זכה רבנו למחיאות כפיים מחבריו לספסל הלימודים, על אף שחלקם הגדול נמנה עם תומכי הבית היהודי. "ציפיתי לתגובות קשות ופתאום הופתעתי כשראיתי את התמיכה", מסביר רבנו בשיחה עם וואלה חדשות. "יש כאן רוב לימין וזה בכלל לא מובן מאליו. במהלך הפאנל רוב התמיכה היתה בבית היהודי ובליכוד".

לאחר הפאנל העלה רבנו את תיעוד האירוע לפייסבוק וזכה לעשרות אלפי צפיות ומאות שיתופים ותגובות. "דיברתי מהלב והתכוננתי שיתקפו אותי, אבל המורים והתלמידים פירגנו", אמר.

אני הומו דתי ואצביע לבית היהודי | דעה

בתגובה לדבריו ענתה סטרוק כי מפלגתה לא תתנגד למעשיו כאדם פרטי, אולם תתנגד לשינוי מדיניות בנושא. "חשוב מאוד שתתגייס ואני כמובן לא מתנגדת לכך. אין קשר בין זה לבין אי הכרה במעמד שווה זכויות, אלא ללגיטימיות של התופעה הזו", השיבה. "אתה תהיה אזרח טוב וחייל טוב. אנחנו בבית היהודי לא נפריע לך לעשות את כל מה שתרצה כאדם פרטי. אנחנו בהחלט כן מתנגדים ללגיטימציה לתופעה הזו, כפי שאנחנו מתנגדים לכל דבר שמנוגד לתורה".

אורית סטרוק. מגד גוזני
"אנחנו מתנגדים לתופעה הזו". חברת הכנסת אורית סטרוק/מגד גוזני
"כשאומרים 'הומו' כקללה בכיתה ולא מתייחסים, אפילו לא המורה, זה גם כי חברי כנסת טוענים שהומואים שווים פחות מבני אדם אחרים"

לדברי רבנו, הוא התכונן לאירוע כבר בסוף השבוע האחרון. "ביום שישי שלחתי הודעה בקבוצת ווטסאפ של השכבה ושאלתי אם מישהו רוצה להצטרף למחאה שהחלה בבתי ספר אחרים נגד הומופוביה – אמירה חברתית ולא מפלגתית", אמר. "התגובות לא היו מפרגנות, חלקן אף תקפו אותי באופן אישי. שנאת החינם הזו הפריעה לי והקדשתי את כל היום למחרת לכתיבת שלטים 'ואהבת לרעך כמוך – גם אם הוא לא בוחר כמוך' ו'מימין ומשמאל מסרבים להיות אויבים, כולנו ישראלים'. בראשון תליתי את השלטים ופיזרתי מאות פתקים עם מסרים דומים ברחבי בית הספר".

"אין דבר כזה": כשאנשי הבית היהודי נשאלו על נישואי גאים

"כל אפליה, לא רק הומופוביה, יוצרת אלימות. כשאומרים 'הומו' כקללה בכיתה ולא מתייחסים, אפילו לא המורה, זה גם כי חברי כנסת טוענים שהומואים שווים פחות מבני אדם אחרים", מוסיף רבנו. "זה אבסורד שקבוצה כל כך גדולה בחברה – חילונים, דתיים, ערבים – מודרת מהחברה ולא מקבלת את כל זכויותיה. אני לא חושב שאני פחות ראוי מאורי אריאל או מאורית סטרוק".

"לא מצפה מסטרוק שתוביל את השדולה לקהילה הגאה"

לשאלה אם הוא לא סבור כי זה תמים לחשוב שהישועה תגיע דווקא ממפלגה שמרנית, אמר רבנו: "לא ביקשתי מסטרוק שתוביל את ראש השדולה לקהילה הגאה, אבל אני כן מצפה שבני אדם יהיו דמוקרטיים. יותר מזה – כדתיים, אני מצפה מהם שלא יפיצו שנאה ושיקדמו את קבלת האחר. לפחות שימגרו את זה בקרב קהל הבוחרים שלהם".

מאז הפאנל זכה רבנו לתגובות תמיכה נלהבות. "הרבה פנו אליי. תלמידה אחת שלחה לי הודעה שהיא לא מסכימה עם הדעות שלי אבל תומכת במאבק שלי. תלמידים אחרים יצרו איתי קשר והחלו לשאול שאלות. קיבלתי מאות תגובות והודעות, בבית הספר ובפייסבוק. קיבלתי את ההשראה מיובל פרייברג, בן להורים חד מיניים שעורר בי את ההשראה לאחר שהחל במחאה בתיכון בליך ברמת גן. הוא נתן לי את הכוח להבין כמה זה חשוב להציג את זה בבית הספר שלי".


"יצאתי מהארון לפני שנה וההורים שלי אמרו לי שהם אוהבים אותי ואין לי ממה לחשוש", סיפר רבנו. "החלום שלי זה להתגייס לצה"ל ולהיות קצין בסיירת מטכ"ל. למה אני, אחרי שאהיה חייל טוב, אזרח טוב, עובד טוב וכל שאר הדברים שאורי סטרוק אמרה, אחרי שאמלא את חובתי המוסרית למדינה, אתרום לה ואף אהיה מוכן למסור את חיי עבורה, לא אוכל להקים בית בישראל? זו פחות המדינה שלי מאשר שלה? סטרוק, תתביישי לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully