וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התערבות פסולה? הרב הראשי קורא לתמוך בש"ס

26.2.2015 / 17:18

הרב יצחק יוסף ביקש "להמשיך בדרך של מרן" וציין כי "המהפכה תתפתח" בזכות הח"כ מש"ס וקנין וחבריו: "לא לסטות לדברים חדשים". מקורבי הרב: "לגיטימי שישבח את פועלו ההלכתי והציבורי של אביו"

צילום: באדיבות חרדים 10, עריכה: יאיר דניאל

הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, התנסח בדרשתו באופן בעייתי כשרמז כי יש לתמוך בש"ס בבחירות הקרובות. באירוע שהתקיים השבוע במושב יערה, אמר הרב הראשי בהתייחסו לאביו, הרב עובדיה יוסף המנוח, כי "צריך להמשיך בדרך של מרן". זאת, כשלצדו יושב חבר הכנסת יצחק וקנין מש"ס, וחרף החוק האוסר על רבנים נבחרים להתערב בבחירות ולהשתתף בפעילות מפלגתית.

כותרות אחרונות בוואלה בחירות:
הלייקקנים 7: מה באמת כתבו הפוליטיקאים בפייסבוק השבוע?
"אתה גיבור, מדהים, שרירי, חזק": תחנות בחייו של איתן כבל
צפו בבנו של הרב עובדיה נגד ישי: "לא יודע לקרוא בלי ניקוד"

לדברי יצחק יוסף, "למרן יש מפעל חיים. הוא בחיים שלו לא עשה רק את הספרים שלו הנפלאים שכל עם ישראל נהנה מהם; מפעל החיים שמרן עשה – בהנהגה שהנהיג את הספרדים". בהמשך דרשתו רמז מה דעתו לגבי מפלגת "יחד" והעומד בראשה, חבר הכנסת אלי ישי. "לא לסטות לכל מיני דברים חברים, חדשים לבקרים. עושה חדשות, בעל מלחמות", אמר.

הרב הפליג בדבריו והרעיף שבחים על וקנין. "צריך להמשיך את דרכו של מרן בעשייה הציבורית, וככה באמת נמשיך את השגשוג של הספרדים והמהפכה הספרדית תמשיך להתפתח עוד כהנה וכהנה, בזכותם של שלוחי דרבנן יצחק וקנין וכל חבריו. שימשיכו עוד לפעול, שיהיה להם כוח לפעול עוד, להקים עוד תלמוד תורה, עוד ישיבה, להילחם בחוקים", אמר.

תפילה למען הנערים החטופים בבית הכנסת ביישוב טלמון שבבנימין. 19 ביוני 2014. ניב אהרונסון
הרב יצחק יוסף/ניב אהרונסון

מעבר לכך, התבטא הרב נגד חוקים שהועלו להצבעה בכנסת ה-19 והממשלה האחרונה. "אתם יודעים, בשנתיים האלו של הממשלה האחרונה, היו 55 חוקים נגד התורה. חלקם עברו לגמרי, חלקם עברו בקריאה ראשונה, אני לא בקיא בהכל. צריך להתפלל שהממשלה הבאה תהיה ממשלה יותר טובה, שכל החוקים הרעים יוציאו אותם, שיהיו חוקים טובים, שיחזרו לעזור לישיבות. אם יהיה כוח לדתיים, לדת במדינה, יצחק וקנין יפעל להחזיר בחזרה הכסף, לבטל את כל החוקים הרעים האלו".

גם בסיום דבריו, המשיך הרב יוסף לרמוז על ההצבעה בבחירות הבאות. "כל מי שימשיך את הדרך של מרן אין לי ספק שמרן בשמים יתפלל עליו. גדולים צדיקים במיתתם יותר מחייהם. מי לא רוצה ברכה ממרן?", אמר. "ואיך מנסים לעצור את זה, כל מיני מחלוקות, כל מיני דרכים. אני יודע ששם בשמיים הוא יתפלל על כל מי שממשיך את הדרך שלו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בתגובה לדברים, פנתה היום (חמישי) התנועה לאיכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בקריאה להורות לרב יוסף לחדול מלקחת חלק בתעמולת בחירות, ולהימנע מכל הופעה ציבורית והשתתפות בכנסים במוסדות ציבור המזוהים עם מפלגה מסוימת במהלך שלושת השבועות הקרובים, עד לאחר הבחירות.

כמו כן, ביקור שצפוי לערוך הרב יוסף בשבת הבאה בנתיבות, הציף את השאלה אם זו תעמולת בחירות. לפי התנועה לאיכות השלטון, שפנתה לרב שיבטל את ביקורו הצפוי בעיר, יש בכך תעמולת מובהקת שכן לטענתה שהייתו בעיר טומנת בחובה מסר פוליטי ברור של "תמיכה בש"ס על פני מפלגת יחד".

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהעיר נתיבות הפכה למוקד מרכזי במאבק הפוליטי בין מפלגתו של אלי ישי לבין ש"ס. זאת, בעקבות הודעתו הדרמטית של הרב יורם אברג'ל, מבכירי הרבנים בדרום, כי יתמוך במפלגתו של ישי ולא בש"ס שבה תמך תמיד. "גם אם כוונת הרב לשבות בנתיבות אינה מהווה כלל ועיקר אמירה פוליטית מבחינתו, הרי שנוכח הבנת המהלך כמהלך פוליטי על ידי הציבור, מן הראוי כי יימנע מפעולה זו".

מקורבי הרב יוסף אמרו בתגובה: "הרב השתתף בהכתרת תלמידו רב המושב יערה, באופן טבעי השתתף שם גם תושב המקום חבר הכנסת וקנין שהרב מוקיר ומעריך אותו מאוד. לגיטימי שהרב ישבח את פועלו ההלכתי והציבורי של אביו בהקשר של מינוי רבני יישובים, שהיה אחד מהדגלים של אביו. אין חולק כי מרן הרב עובדיה יוסף חולל מהפכה ספרדית גדולה, וכל ניסיון לייחס לדברים הקשר אחר חוטא לאמת".

באשר לטענות התנועה לאיכות השלטון, אמרו מקורבי הרב: "הרב נוהג ללכת ולמסור שיעורי תורה לכל מקום אליו הוא מוזמן".

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully