וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה גיבור, מדהים, שרירי, חזק": תחנות בחייו של איתן כבל

אתר הבחירות של וואלה מציג את הקריירה של מי מוותיקי הפוליטיקה הישראלית שיהיו כאן בוודאות גם בכנסת הבאה. והפעם: מספר 10 ברשימת המחנה הציוני, שהקריירה הפוליטית שלו החלה בשנות ה-80 וידעה עליות, מורדות וציטטות לרוב. השתמשו בחצים כדי לבקר בתחנות השונות בחייו

הפעיל הצעיר איתן כבל הוביל ב-1985 את תא הסטודנטים של מפלגת העבודה באוניברסיטה העברית לניצחון ראשון והיסטורי, והתמנה ליו"ר אגודת הסטודנטים. בתום אותו עשור התקדם כבל במעלה הסולם והפך לעוזרם של שר החקלאות, אברהם כ"ץ-עוז ושל יו"ר המפלגה שמעון פרס. עד מהרה הבחין בו בנימין (פואד) בן אליעזר ודאג למנותו כיועצו הבכיר, בעת ששימש שר הבינוי והשיכון.

בשנת 1996 תרגם כבל את קשריו במפלגה למושב במליאת הכנסת וזכה לכהן כחבר כנסת במקומו של דוד ליבאי, בעקבות התפטרותו של האחרון. בבחירות לכנסת ה-15, שהתקיימו בשנת 1999, נדחק כבל למקום לא ריאלי ברשימת "ישראל אחת" (איחוד של המפלגות "עבודה", "גשר" ו"מימד") ולא נבחר לכנסת. עד ששב אליה ב-2001 עבר לעסוק ביזמות בתחום הנדל"ן.

איתן כבל בצד בזמן הצגת הרשימה של מפלגת העבודה לאחר הפריימריז, קיבוץ שפיים. ראובן קסטרו
כבל נחבא אל הכלים באירוע הצגת הרשימה של המחנה הציוני, לאחר שנדחק למקום ה-10/ראובן קסטרו

"בעמדותיי המדיניות יש תזוזה מתמשכת": תחנות בחייו של צחי הנגבי.

כבל חיזק את מעמדו במפלגה כשנבחר ב-2005 לתפקיד מזכ"ל המפלגה, ואף זכה להתמנות לשר הממונה על רשות השידור שנה מאוחר יותר.

לאחר הטלטלות במפלגה שכללו את ניסיון הדחתו מתפקיד המזכ"ל, יחסים עכורים עם היו"ר אהוד ברק ופיצול הסיעה לאחר הקמת מפלגת "עצמאות" המנוחה – הצליח כבל להיות אחד מאדריכל השיקום שלה.

בפריימריז לרשימת המחנה הציוני בחודש ינואר האחרון, נדחק כבל למקום ה-10 והמפתיע. כחודש לפני הבחירות פורסם כי אחיו בועז מקבל 25 אלף שקל בחודש בשל הגדרתו יועץ פוליטי ליו"ר המפלגה יצחק הרצוג, אלא שבפועל הוא לא ממלא תפקיד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully