וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות במחנה הציוני: "יתרון גדול בסקרים הפנימיים"

9.3.2015 / 8:00

על פי סקרים שנערכו עבור המחנה הציוני על ידי קלמן גייר, סוקר ותיק שעבד עם מפלגת העבודה, הליכוד וקדימה, הרצוג ולבני מקבלים 27 מנדטים לעומת 21 לנתניהו. זאת, בניגוד לממצאים האחרונים המצביעים על שוויון בין המפלגות. בליכוד סרבו להגיב

הצגת רשימת "המחנה הציוני" 25 בינואר 2015. ראובן קסטרו
פער משמעותי על פני הליכוד. המחנה הציוני/ראובן קסטרו

תשעה ימים לפני הבחירות, ובמטה המחנה הציוני משוכנעים כי המפלגה בדרך לניצחון. למרות הסקרים שפורסמו בחודשים האחרונים והצביעו באופן עקבי על שוויון בין המפלגות, על פי תוצאות סקרים פנימיים שקיימה המפלגה והגיעו לידי וואלה חדשות, הרצוג ולבני פותחים פער של שישה עד שבעה מנדטים מראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד.

על פי הסקרים הפנימיים, המחנה הציוני זוכה ל-27-26 מנדטים, בעוד הליכוד זוכה ל-21-19 בלבד. הסקרים נערכו עבור הרשימה על ידי קלמן גייר, סוקר ותיק שעבד גם בקמפיין הבחירות של יצחק רבין ב-1992, ולאחר מכן גם עם שמעון פרס בבחירות 1996. בבחירות 2001 גייס ראובן אדלר את גייר לשורות הליכוד, והוא עבד עם אריאל שרון. עם הקמת מפלגת קדימה, עבר גייר יחד עם שרון ולבני למפלגה החדשה. שרת המשפטים לשעבר היא זו שהביאה אותו לעבוד כעת בקמפיין המחנה הציוני.

לקריאה נוספת:
יורים בנגמ"ש? המחנה הציוני נגד יש עתיד: הצבעת לפיד, קיבלת ביבי
הליכוד על נאום בר אילן: "כבר לא רלוונטי"
"הדמוקרטיה בגדולתה": אחוז הצבעה גבוה בקלפיות ישראל בעולם

רוה"מ בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
סיבה לדאגה? נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

גייר ערך בתקופה האחרונה שורה של סקרים שכללו מספר משיבים שנע בין 700 ל-1,000 אנשים, מתוכם 70% רואיינו טלפונית והיתר השיבו על הסקר באינטרנט. גייר סקר מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, ומנתוני הסקרים שערך בשבועות האחרונים עולה כי המחנה הציוני פתח פער משמעותי ממפלגת השלטון. עם זאת, יודגש כי מדובר בהערכות המבוססות על סקרים פנימיים של המחנה הציוני.

עוד עולה מהסקרים כי הבית היהודי נעה על טווח שבין 12 ל-13 מנדטים, ומתקרבת בחלקם אף ל-14. הרשימה המשותפת מקבלת אף היא 14-13 מנדטים, ואילו יש עתיד זוכה ל-12-11. "כולנו" מקבלת בסקרים אלה בין שמונה לתשעה מנדטים, יהדות התורה שבעה מנדטים, ש"ס נעה בין חמישה לשישה, ואילו "יחד" של אלי ישי מקבלת ארבעה עד חמישה מנדטים. כמו כן, ליברמן מתנדנד בין ארבעה לשישה מנדטים, ומרצ עומדת על חמישה מנדטים.

לשאלת וואלה חדשות, כיצד הוא מסביר את הפער בין הסקרים הפנימיים לאלו המתפרסמים בתקשורת, השיב גייר: "הפער הוא עקבי, הוא היה גם ב-2009, כאשר מרבית המכונים שעובדים עם התקשורת פרסמו תוצאות בפער גדול לטובת הליכוד. יש כאלה שעד השבוע האחרון החזיקו פערים של 10-6 מנדטים לטובת הליכוד, זה היה אבסורד. במתודלוגיה שבה אני עובד, המחנה הציוני יציב עם 27. זה חוזר על עצמו גם הפעם. אני לא יודע להסביר את דרך עבודתם של יתר המכונים".

בליכוד סרבו להתייחס לפרסום ולנתונים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully