וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד על נאום בר אילן: "כבר לא רלוונטי"

8.3.2015 / 19:20

לאחר שבסוף השבוע האחרון נכתב בעלון המחולק בבתי כנסת כי הליכוד חוזר בו מנאום בר אילן, השיבו במפלגה לפניית וואלה חדשות כי "במצב הנוכחי במזרח התיכון, כל שטח שיפונה ייתפס על ידי האיסלאם הקיצוני, ועל כן לא יהיו שום נסיגות ושום ויתורים"

אתר רשמי

על רקע הסערה סביב פרסום מסמך ההבנות החשאי, שלפיו שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לגבולות 1967 והקמת מדינה פלסטינית במסגרת שיחות עם יועצו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הופתעו במערכת הפוליטית לגלות בסוף השבוע האחרון כי הליכוד מתנער מהצהרות נאום בר אילן מ-2009, ובהן הסכמתו של נתניהו להקמת "מדינה פלסטינית מפורזת שתכיר במדינה היהודית".

בעלון "עולם קטן" המחולק בבתי כנסת ופורסם בסוף השבוע, הופנתה השאלה "מה עמדת יו"ר המפלגה להקמת מדינה פלסטינית" לכמה מפלגות, בהן הליכוד. התשובה שנמסרה על ידי נציגת הליכוד, סגנית שר התחבורה ציפי חוטובלי, היא כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לציבור כי נאום בר אילן בטל, כל הביוגרפיה הפוליטית של נתניהו היא מאבק בהקמת מדינה פלסטינית".

לקריאה נוספת:
ביחד נגד איראן, אבל שאף אחד לא יגלה
עמידרור: חשיפת המסמך החשאי תפגע באמון עם ארה"ב
נתניהו על חשיפת מסמך הוויתורים: "לא הסכמתי לגבולות 67'"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בוועידת אייפא"ק, מרץ 2015. AP
"לא יהיו שום נסיגות ושום ויתורים". נתניהו/AP

גורמים במפלגה הבהירו כי הדברים שאמרה חוטובלי מייצגים את עמדתה האישית, ולא את עמדת הליכוד. אלא שמאוחר יותר, בפניית וואלה חדשות לליכוד בבקשה להבהיר לאור הדברים שיוחסו לראש הממשלה אם הוא עדיין עומד מאחורי הצהרות נאום בר אילן, התקבלה התשובה: "נתניהו אמר כי במצב שנוצר במזרח התיכון, כל שטח שיפונה יתפס על ידי האיסלאם הקיצוני וארגוני הטרור הנתמכים על ידי איראן. על כן, לא יהיו שום נסיגות ושום ויתורים, הדבר פשוט אינו רלוונטי".

בימים האחרונים התחמם המאבק בין הבית היהודי והליכוד העמדות המדיניות של נתניהו ומסמך ההבנות. "אני מאוד מצטער שנפתלי בנט מיד קפץ על העגלה ומנסה לקושש כמה קולות", אמר היום גלעד ארדן בריאיון לרדיו לגלי ישראל. "שמעתי את ההטפות של נפתלי בנט על הליכוד, אני דווקא זוכר את עצמי, ואני היום מספר שתיים בליכוד, מארגן את הפעילות כנגד הנסיגה מגוש קטיף, אני לא זוכר שראיתי אז את בנט. בחודש אחרי שהוא מביא את אלי אוחנה כתומך התנתקות מובהק לצמרת רשימתו, זה לא החודש שבו הוא צריך להטיף לנו על הדברים האלו ולהסביר לנו מי ישמור ומי לא ישמור".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully