וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התל אביבים ששוקלים לרדת מהארץ: "יום של דיכאון"

19.3.2015 / 0:32

בעיר בה זכו המחנה הציוני ומרצ ביחד ל-47 אחוזי תמיכה בעוד שנתניהו קיבל רק 18, הגיבו התושבים בייאוש. אפילו הפנסיונרים מתאכזבים: "השכמתי אל שחר של יום חדש, ובום! ביבי קם מהקרשים והכה בנו שוב"

צילום: עומר מירון, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

"תסתכלו על הצד החיובי: יש לאל על מבצעים מיוחדים עד יום חמישי", כתב בפייסבוק בן, תושב תל אביב, שככל הנראה הרגיש מאוכזב מאד מתוצאות הבחירות. בן לא היה היחיד שהביע בסטטוס ברשת החברתית את הרצון לעזוב את הארץ. "היי אירופה הקלאסית וארה"ב, איפה מגישים בקשה לוויזת פליט?", כתב יניב, גם הוא מתל אביב.

ומן הצד השני: נקמת "מנשקי המזוזות והקמעות" – הדרום המליך את נתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכסף שלנו ימשיך לזרום לאיפור ורהיטים לשרה'לה, נתראה בחו"ל?", כתב ליאור. אבל לא רק בפייסבוק הביעו התל אביבים אכזבה מתוצאות הבחירות. בעיר, בה יתרון מובהק למחנה הציוני, הרחובות התמלאו באנשים המומים ומלאי צער. "בוקר של דיכאון", כך הגדירה אפרת, תושבת תל אביב בת 32, את היום שאחרי היוודע תוצאות הבחירות לכנסת ה-19. "אני לא מרגישה חלק מהעם הזה. מזל שיש את מדינת תל אביב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטה מרצ, צוותא תל אביב, מרץ 2015. מגד גוזני
"מזל שיש את מדינת תל אביב". מטה מרצ שלשום/מגד גוזני

אם אכן הייתה קיימת מדינת תל אביב, יצחק הרצוג בפרט ומחנה השמאל בכלל, היו מכריזים על ניצחון מוחץ. המחנה הציוני זכה מתושבי העיר ל-34 אחוז מהקולות ומרצ עם 13 אחוז. הליכוד וראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיבל 18 אחוז מהקולות בלבד. אבל לא כך הדבר ביתר מדינת ישראל ועל פי הבחירות הארציות, מחנה הימין ניצח ובגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים עם נתניהו, תל אביב עם הרצוג. ואיך הצביעו בשכונה שלך?

גם בבוקר שאחרי גדשו התל-אביבים את רחובות העיר השמשיים ואת בתי הקפה, אך אצל חלקם התחושות קשות. רבים מהתושבים הביעו אכזבה מהתוצאות וחלקם אף אמרו דברים קשים הבוקר. "לא רוצה לשמוע יותר מאף אחד על המסכנים פה. הם עושים את זה לעצמם", אמרה בזעם אפרת. "כנראה שרוב העם אוהב לסבול", אמרה דקלה. היא דווקא תושבת ירושלים, שבאה לבלות את היום עם חברותיה בעיר, אך בהחלט שותפה לדעתן של חברותיה.

בחירות 2015 || כותרות אחרונות:
הרצוג: האפשרות הריאלית היחידה - הליכה לאופוזיציה
אחרי שינוח, כחלון יסלול עם נתניהו את דרכו לאוצר
יום הכיפורים של הסוקרים: כך הפתיע נתניהו את כולם

"אין לי דרך פוליטיקלי קורקט לומר זאת", כך אפרת, "מבחינתי אני חיה במדינת תל אביב. בכל מה שאני יכולה להתנתק – אעשה זאת. במה שלא – אסבול בשקט". "את יכולה לעשות את זה", עונה הדס. "כי יש לנו בית בתל אביב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"אל דאגה, בקרוב אחזור לבועה שלי ולחוסר האכפתיות והאדישות"

אין ספק שלמרות השיטה הנוכחית, הבחירות האלה היו גם אישיות, כאשר דמותו של בנימין נתניהו ואופיו עמדו אל מול אלה של יצחק הרצוג. "זה בדיוק העניין", אמרה הדס, בת 33. "זה האדם. בוז'י מייצג בשביל חלקים מהעם משהו שנוא. אין קשר לאידיאולוגיה". "בנות, בסוף הכל כאן מתכנס לדמוגרפיה, לעדות ולשחור ולבן", נכנסה לדבריהן חברתן יעל. "אבל גם לשמאלנים לא טוב כאן", ענתה לה הדס. "לא טוב פה לכולם. גם בבועה התל אביבית וגם מחוצה לה".

"קמתי כל כך בדיכאון ומיואשת", אמרה טלי, תושבת העיר בת 27. היא ממהרת לעבודה. "אבל אל דאגה, בקרוב אחזור לבועה שלי ולחוסר האכפתיות והאדישות". יפעת, בת 31, דווקא מגדירה את עצמה "ימנית בדעותיי", אבל אפילו היא מעידה על אכזבה. "הצבעתי ללפיד, אבל הממשלה הבאה תהיה הרבה יותר ימנית. לא אהבתי את ההתבטאות של ביבי נגד הרשימה המשותפת וערביי ישראל. עם כל המתיחות בינינו, גם הם חלק מאזרחי המדינה".

עמיר בניון ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. ראובן קסטרו
נתניהו אתמול בנאום הניצחון/ראובן קסטרו

יצחק, פנסיונר המתגורר בצפון העיר, עובר במקום ונשמע גם הוא מאוכזב מאד מתוצאות הבחירות. "השכמתי הבוקר אל שחר של יום חדש, לאחר ימים של תפילה ותקווה, ובום! הביבי קם מהקרשים והכה בנו שוב. והתקווה הייתה כלא הייתה".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully