וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הליכוד זה לא ימין": המנדטים שמסקרנים את שקד ובנט

24.1.2019 / 13:11

שרת המשפטים השתתפה בחוג בית עבור חרדים עובדים בו תקפה את הליכוד. היא גם התייחסה לסוגיות כמו השתלבות חרדים בשוק העבודה וטענה כי הימין החדש עשוי לשמש בית לאוכלוסייה זו. "יש מקום לנציג חרדי אצלנו במפלגה", הצהירה

צילום: יותם רונן

שרת המשפטים איילת שקד, מראשי הימין החדש, השתתפה השבוע בחוג בית לחרדים עובדים בבני ברק בניסיון לגייס את תמיכתם למפלגה בבחירות הקרובות, ובין היתר תקפה את הליכוד - כך נודע לוואלה! NEWS. "הליכוד זה לא ימין", אמרה לנוכחים במפגש, מרביתם משפטנים. "זו מפלגה שתמכה בהתנתקות". הדברים של שקד נאמרו אף שהצהירה יחד עם בנט כי מטרתם למשוך קולות רק ממצביעי ימין במפלגותיהם של בני גנץ ויאיר לפיד.

את רוב חוג הבית הקדישה שקד לדברים שניתן לראות בהם קריצה לחרדים "המודרנים" ו"החדשים", כפי שהם מכנים עצמם. כך למשל אמרה במהלך המפגש כי "הימין החדש בהחלט יכול להיות בית עבור חרדים עובדים שרוצים להשתלב בחברה". לדבריה, "אנחנו מקדמים השתלבות של חרדים בשוק העבודה. זה הדבר הכי חשוב בעניינו, יותר מהגיוס. בנט מקדם את האקדמיה לחרדים בהפרדה למרות התנגדות מאד גדולה של התקשורת והאקדמיה".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
עכשיו זה סופי: עד המדינה נגד נתניהו יעבוד עם בנט ושקד
"משכנעים להצביע לבית היהודי": בנט יצא לסיור - והתבלבל
טייס קרב ולוחם סיירת מטכ"ל: הביטחוניסט החדש של בנט ושקד

איילת שקד בחוג בית במגזר החרדי. מתוך הטוויטר של ישראל כהן, אתר רשמי
איילת שקד במהלך חוג הבית/אתר רשמי, מתוך הטוויטר של ישראל כהן

שקד התפארה בפני הנוכחים על הקשר שלה ושל בנט עם חברי הכנסת החרדים ושיתופי הפעולה שנרקמו ביניהם בקדנציה האחרונה. לטענתה, "אנחנו עובדים איתם וגם אם יש חילוקי דעות, הדברים מתנהלים מתוך הבנה ובהידברות. יש מקום לנציג חרדי אצלנו במפלגה". כשנשאלה על ידי אחד הנוכחים על החיבור עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בממשלה הקודמת, שנחשב אז כ"סדין אדום" בעיניי המפלגות החרדיות, היא השיבה כי "כל מה שקרה אז קרה בגלל שנתניהו דחק אותנו לפינה ונאלצנו לחבור אליו".

שקד טענה בפני הנוכחים כי יש לה ולחברי מפלגתה קשר עם רבנים, "אנחנו לא נגד רבנים", כדוגמה היא ציינה שיחה שקיימה יממה קודם עם הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים בציונות-הדתית שהיה גם מעורב במהלך הקמת מפלגתם החדשה. בהמשך היא הציגה את דעתה על מספר מפלגות במערכת הפוליטית, ואמרה כי "לפיד זה פייק ימין, הוא שמאל מובהק. גם הליכוד לא ימין, זו מפלגה שתמכה בהתנתקות". למרות הביקורת הזו, הבהירה לנוכחים במפגש כי "אחרי הבחירות, ברור שנמליץ על נתניהו אבל צריכים אותנו כדי שנתייצב כימין חזק לצדו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
"התמודדות בין הימין החדש לשמאל החלש" , בנט ושקד/ראובן קסטרו

מהימין החדש נמסר בתגובה לציטוטים שהובאו בכתבה כי "המפלגה תמליץ על בנימין נתניהו אצל נשיא המדינה. הוא יהיה ראש הממשלה בכל מקרה. השאלה מי יהיו השותפות שלו - הימין החדש או מפלגות פייק ימין כמו גנץ ולפיד. ההתמודדות תהיה הימין החדש מול השמאל החלש".

"יוצאים מגבול הממסד"

הקריצה של שקד ובנט לחרדים המכנים עצמם "מודרנים" או "עובדים" אינה נופלת בחלל ריק. קשה לדייק במספרם אבל לפי ההערכות מדובר בכ-30 אלף חרדים שפחות מוצאים במפלגות-החרדיות כמו ש"ס ויהדות התורה את הכתובת הראויה להם בשנים האחרונות. חלקם הצביעו בבחירות הקודמות למפלגת יחד של אלי ישי, ואחרים הצביעו למפלגות שאינן דתיות כמו הליכוד.

ישראל כהן, פרשן חרדי של רדיו 'קול ברמה' סבור כי הקריצה של בנט ושקד לחרדים ליברליים הוא "צעד נכון", כלשונו. "יש עשרות אלפי חרדים שיצאו מגבולות הממסד החרדי ולא תמיד רואים בהם חלק מהמיינסטרים", הסביר. "חלקם פנו לאקדמיה, אחרים יצאו לעבוד מיד לאחר החתונה והם ליברליים יותר מהממסד ולעתים הליברליות הזו מתנקמת בהם. זה בא לידי ביטוי בקבלת ילדים למוסדות או בכל דבר אחר. הם מזמן מחפשים מסגרת פוליטית חדשה, ראויה ואולי בנט ושקד יוכלו לספק לה אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully