וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לעצב מחדש את דרישות הערבים": בל"ד בחרה את נציגיה לכנסת

ועידת בל"ד בחרה את חמשת מועמדיה לכנסת, כשבמקום הראשון זכה מטאנס שחאדה שגבר על יריבו אשרף קורטאם. "מוכנים לכל תסריט בבחירות הקרובות, ואם לא יעלה בידנו לשמור על הרשימה המשותפת, נקרא לחיבורים חדשים", אמר עם זכייתו

צילום: יואב איתיאל, עריכה: איתי עמרם

ועידת מפלגת בל"ד התכנסה היום (שבת) בנצרת עילית כדי לבחור את מועמדיה לכנסת. 594 צירים הצביעו ל-16 מועמדים שהתמודדו על חמשת המקומות הראשונים ברשימה. חוקת המפלגה מחייבת שלפחות אחד מהמקומות ישוריין לנשים.

בסיומו של יום מתוח התקיים סיבוב שני על המקום הראשון בסופו נבחר מטאנס שחאדה לראשות רשימת בל"ד עם 214 קולות, בהפרש של 12 קולות מיריבו אשרף קורטאם. בסיבוב הראשון זכה שחאדה ב-191 קולות מול 149 שקיבל קורטאם, אלא שכדי לנצח נדרשו יותר מ-50% מהקולות, לכן התקיים סיבוב נוסף. במשבצת השנייה זכתה היבה יזבק שקיבלה 199 קולות, ובשלישית מאזן ג'נאיים עם 234 קולות.

"אנחנו מתחדשים ומתרעננים", אמר שחאדה לאחר היבחרו. "אנהיג את בל"ד בדבקות בעקרונות שלנו, בזהות הפלסטינית, בזכויותינו הקולקטיביות כלאום ערבי, ולשוויון מלא לאזרחים הערבים".

עוד אמר כי "אנחנו מוכנים לכל תסריט בבחירות הקרבות ואם לא יעלה בידנו לשמור על הרשימה המשותפת, נקרא לחיבורים חדשים, ערכיים ואיתנים יותר, רחוק מהפופוליזם הגואה במטרה להחזיר את הממלכתיות לפוליטיקה ולעצב מחדש את הדרישות של הערבים בתוך ישראל".

בחירות 2019 - לקריאה נוספת:
בלי זועבי וזחאלקה: חברי הכנסת מבל"ד לא יתמודדו לכנסת הבאה
מועצת חד"ש בחרה: איימן עודה יעמוד בראש המפלגה בבחירות לכנסת
בחירות 2019: 64% מהערבים בעד השתתפות מפלגות ערביות בקואליציה

נבחר לעמוד בראשות בל"ד. מטאנס שחאדה 2 בפברואר 2019. בל"ד,
נבחר לעמוד בראשות בל"ד. מטאנס שחאדה/בל"ד

ח"כ ג'מאל זחאלקה וח"כ חנין זועבי המוכרים בין חברי הכנסת ברשימה, לא יתמודדו בבחירות, אולם זחאלקה נותר יו"ר המפלגה. פרישתו של טיבי מהרשימה המשותפת שאיחדה את כל המפלגות המשמעותיות לחברה הערבית עומדת ברקע הוועידה הזו, כמו בזו של חד"ש.

הוועידה נפתחה בשירת ההמנון הפלסטיני מָוְּטִנִי. לאחר מכן החלו סדרת נאומים שאת הראשון בהם נשא זחאלקה. מעל פודיום הנואמים התנוסס דגל פלסטין ושירי לאום פלסטינים קידמו את הבאים. הסקרים בימים האחרונים מראים שטיבי עשוי לסחוף מחצית מהקולות של המשותפת. בוועידת בל"ד, כמו בחד"ש, גם מבלי לומר את זה במפורש, היו רוצים לראות את טיבי שב עם תע"ל מפלגתו למשותפת.

"לא בכל מחיר" אמרה בתגובה זועבי לוואלה! NEWS. "איחוד רק עם תוכן פוליטי מוצק. איחוד פוליטי של עם שאמור לשאת מאבק של שחרור ומאבק של דמוקרטיה אמתית, גם לאומית וגם אזרחית, לא יכול לוותר על תשתית אידיאולוגית ופוליטית מאד מוצקה". "נתמודד עם כל האתגרים העומדים בפני בל"ד והחברה הפלסטינית", אמר שחאדה לפני היבחרו. "נדגיש פרויקט מדינת כל אזרחיה כתחליף לפרויקט חוק הלאום".

עוד באותו נושא

ח"כ זועבי הודיעה רשמית: "לא אתמודד לבחירות; הכנסת עוינת"

לכתבה המלאה
היבה יזבק במקום השני ברשימת בל"ד 2 בפברואר 2019. בל"ד,
היבה יזבק במקום השני ברשימה/בל"ד
  • עוד באותו נושא:
  • בל"ד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully