וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אי סדרים: נתניהו הורה להקליד מחדש את תוצאות הפריימריז

11.2.2019 / 19:08

ח"כים ושרים רבים בליכוד פנו לוועדת הבחירות המרכזית והגישו ערעורים על חלק מתוצאות הפריימריז לאחר שהתגלו פערים בכמה מהקלפיות. בליכוד אומרים שמדובר בבעיית הקלדה, ולכן ראש הממשלה החליט להורות על הקלדה מחודשת של התוצאות שצפויה להסתיים עד סוף השבוע

מערכת וואלה!

בעקבות גילוי אי סדרים בקלפיות, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה היום (שני) להקליד מחדש את סיכומי הקלפיות של הפריימריז בליכוד. מוקדם יותר היום פנו ח"כים ושרים רבים בליכוד לוועדת הבחירות המרכזית והגישו ערעורים על חלק מתוצאות הקלפיות של הפריימריז מהשבוע שעבר, זאת לאחר שהתגלו פערים בכמה קלפיות בין מספר בעלי זכות ההצבעה למספר הקולות שקיבלו חלק מהמועמדים.

בין היתר, ישנן קלפיות שלא נספרו כלל בערד, מועצה אזורית גלבוע והכפר כיסרא סמיע. בקלפי במצפה יריחו השר אופיר אקוניס קיבל 229 קולות בעוד בקלפי היו רשומים כ-153 בעלי זכות הצבעה, בקלפי בקרית מלאכי השר יואב גלנט זכה ל-100 קולות יותר ממספר בעלי זכות ההצבעה, וכך גם מירי רגב בבני ברק.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
תודה לדיל, תודה לרב, תודה לגלעד שרון: הפתעת הנגב בליכוד
המעונים, המחוסלים, הסוחפים והמזנקים: הליכוד הוכיח שהוא לא רק ביבי
קצין הנפגעים שחולם לעזור לנכים: מועמד הליכוד שיחליף את איוב קרא

נתניהו ורעייתו שרה מצביעים בפריימריז של הליכוד. אתר רשמי
נתניהו ורעייתו בפריימריז/אתר רשמי

בעקבות הדברים, שרים וח"כים, בהם צחי הנגבי ויואב קיש, הגישו היום ערעורים על חלק מתוצאות הפריימריז ודרשו ספירה מחודשת של חלק מהקלפיות. מכיוון שהפערים בין המקומות ברשימה עומדים במקרים מסוימים על עשרות קולות בלבד, ספירה או הקלדה מחודשת עשויות להביא לשינוי קל במיקומים ברשימות.

בינתיים, לאחר בדיקות ראשוניות, בליכוד אומרים שמדובר בבעיות הקלדה, ולכן ראש הממשלה החליט להורות על הקלדה מחודשת של כל התוצאות. ההקלדה מחדש של הנתונים תתחיל ביום רביעי וצפויה להימשך כיומיים, כך שהתוצאות הסופיות יפורסמו לקראת סוף השבוע.

עוד באותו נושא

ח"כ ביטן נגד שריוני נתניהו: דורש מהליכוד לבטלם

לכתבה המלאה

דרישה לבטל את השריונים

בתוך כך, בית הדין העליון של הליכוד דן היום בכמה עתירות של ח"כים ופעילים הדורשים לבטל את שלושת השריונים שניתנו לנתניהו במקומות 21, 28 ו-36.

דוד ביטן, פריימריז בליכוד, ראשון לציון, 5 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
ח"כ ביטן בהצבעה בפריימריז בליכוד/ניב אהרונסון

העותרים, בהם יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן, יו"ר ועדת הכנסת מיקי זוהר, הנחשבים שניהם לנאמנים לנתניהו, וכן ח"כ שרן השכל ושבח שטרן, המנצח במחוז יו"ש בפריימריז, טוענים כי לראש הממשלה אין סמכות להביא שריונים לאישור המתפקדים, כפי שהיה בשבוע שעבר, אלא שהסמכות לאישור שריונים נתונה בידי מרכז הליכוד בלבד. טרם התקבלה הכרעה לגבי העתירות. לדברי גורמים בליכוד ביטן וזוהר מאוכזבים ממיקומם ברשימה, שניהם בעשירייה השלישית, וגם מכך שלא זכו לתמיכה פומבית של ראש הממשלה לפני הפריימריז למרות נאמנותם אליו.

פריימריז בליכוד, גני התערוכה, 4 בפברואר 2019. ראובן קסטרו
הפריימריז בליכוד, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully