וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דרישת ביטן וזוהר: נתניהו מוותר על השיריון במקום ה-21

11.2.2019 / 21:59

אחרי שכמה חברי כנסת עתרו לבית הדין העליון של הליכוד בדרישה לבטל את שלושת השריונים שניתנו לו, הודיע ראש הממשלה כי הוא מוותר על אחד מהשריונים "מתוך הערכה לדוד ביטן ומיקי זוהר". השריונים שנותרו לו הם במקומות 28, 36 ו-39-40

מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שני) לבית הדין של הליכוד כי הוא מוכן להזזת השריון שהוקצה לו במקום ה-21 למקום ה-28, זאת לאחר הלחץ שהפעילו חברי המפלגה בנושא. כמו כן, הוחלט כי נתניהו יקבל שריון נוסף אחרי נבחרי המחוזות. בהודעתו ציין כי הדבר נעשה "מתוך הערכה לחברי הכנסת דוד ביטן ומיקי זוהר".

משמעות ההחלטה היא כי ח"כ יואב קיש יעלה למקום ה-21 ואילו ביטן יתקדם למקום ה-24, ומיקי זוהר למקום ה-25. השריון הנוסף של נתניהו יהיה במקומות 40-39. בעקבות הודעת נתניהו, ביטן וזוהר צפויים להסיר את העתירה שהגישו יחד עם פעילים נוספים לבית הדין העליון של הליכוד בדרישה לבטל את שלושת השריונים שניתנו לנתניהו במקומות 21, 28 ו-36.

מלבד ביטן וזוהר, הנחשבים שניהם לנאמנים לנתניהו, בין העותרים גם ח"כ שרן השכל ושבח שטרן, המנצח במחוז יו"ש בפריימריז, הטוענים כי לראש הממשלה אין סמכות להביא שריונים לאישור המתפקדים, כפי שהיה בשבוע שעבר, אלא שהסמכות לאישור שריונים נתונה בידי מרכז הליכוד בלבד.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
בעקבות אי סדרים: נתניהו הורה להקליד מחדש את תוצאות הפריימריז
נתניהו קורא לאיחוד מפלגות הימין ומצהיר: לא אשב בממשלה עם גנץ
ח"כ ביטן נגד שריוני נתניהו: דורש מהליכוד לבטלם

ישיבת ממשלה 10.2.2019. אמיל סלמן/הארץ,
נתניהו/אמיל סלמן/הארץ

לדברי גורמים בליכוד, ביטן וזוהר מאוכזבים ממיקומם ברשימה, שניהם בעשירייה השלישית, וגם מכך שלא זכו לתמיכה פומבית של ראש הממשלה לפני הפריימריז למרות נאמנותם אליו.

מוקדם יותר הודיע הורה ראש הממשלה להקליד מחדש את סיכומי הקלפיות של הפריימריז בליכוד בעקבות גילוי אי סדרים. זאת, לאחר שח"כים ושרים רבים בליכוד לוועדת הבחירות המרכזית והגישו ערעורים על חלק מתוצאות של הפריימריז מהשבוע שעבר, זאת לאחר שהתגלו פערים בכמה קלפיות בין מספר בעלי זכות ההצבעה למספר הקולות שקיבלו חלק מהמועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully