וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשה ב-4 או 5 בלונים: הליכוד מסתבך בהפרת זכויות יוצרים של ספר הילדים

7.3.2019 / 12:15

סרטון הליכוד המבוסס על הקלאסיקה "מעשה בחמישה בלונים", ונועד להגחיך את החלטת היועמ"ש בעניין נתניהו, פורסם ללא קבלת אישור מהוצאת הספרים בעלת הזכויות על הספר: "לא היינו מתירים שימוש למטרות פוליטיות". בליכוד התעלמו מהדרישה להסיר את הסרטון

צילום: יותם רונן

הסרטון הוויראלי של הליכוד "סיפור על בלונים", שנועד להגחיך את החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכפוף לשימוע, עלול לסבך את המפלגה בתביעת זכויות יוצרים. הסרטון, שפורסם בסוף השבוע ברשתות החברתיות של הליכוד ונתניהו, הוגש כפרודיה על ספר הילדים הקלאסי של מרים רות, "מעשה בחמישה בלונים", אך הליכוד לא פנה לבעלת הזכויות על הספר, הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים, כדי לקבל זכות לשימוש במוטיבים מתוך הספר בסרטון.

לוואלה! NEWS נודע כי השבוע התקבלה בליכוד דרישה מההוצאה, שמייצגת גם את יורשיה של רות, להסיר את הסרטון בטענה שהוא פוגע בזכויות היוצרים על הספר. בקמפיין התעלמו מהדרישה והסרטון עדיין מופיע בחשבונותיו של נתניהו. בהוצאה מאשימים את הליכוד בהפרה בוטה וחמורה של זכויות היוצרים של הספר. "מדובר בסילוף היצירה ובשימוש פוליטי ציני בסיפור הילדים האהוב, סיפור שמוכר בכל בית בישראל", נמסר מהקיבוץ המאוחד - ספריית הפועלים בתגובה לפניית וואלה! NEWS. "ההוצאה ויורשי המחברת לא היו מתירים שימוש ביצירה למען מטרות פוליטיות, לא של הליכוד ולא של כל מפלגה אחרת".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
בניגוד להמלצת היועמ"ש: נפסלה מועמדות עופר כסיף ורשימת בל"ד
"הצבעה בבחירות - שפיכות דמים": ה"עצרת" של ילדי חסידות סאטמר
גבאי לוואלה! NEWS: "היו אנשים במפלגה שטוב שימצאו קריירה אחרת"

אירוע הצגת רשימת הליכוד לכנסת, כפר המכביה 4 במרץ 2019. ראובן קסטרו
מהליכוד לא נמסרה תגובה. נתניהו בערב הצגת רשימת הליכוד, השבוע/ראובן קסטרו

"מעשה בחמישה בלונים" פורסם ב-1974 ומאז הפך לאחד מנכסי צאן הברזל של ספרות הילדים בישראל. בסרטון הליכוד שהועלה במוצאי שבת ברשתות החברתיות, ה"מעשה" אמנם הפך ל"סיפור", עם ארבעה בלונים ולא חמישה, אבל הנרטיב הכללי, המקצב והאינטונציה שבה משתמש הקריין מהדהדים היטב לספר הילדים הנודע ולעיבודים המוכרים שלו. במקום הילדים רותי, רון, סיגלית, אורי ואלון, יש ארבעה עיתונאים - בן כספית, גיא פלג, רביב דרוקר ואמנון אברמוביץ', שמחזיקים בידם בלונים - תיק 1000 ,2000, 3000, 4000 - שסופם להתפוצץ.

כמו בספר, כל בלון מתפוצץ מסיבה אחרת ולאחריו יש משפט מנחם כמו המשפט המוכר "אל תצטער רוני רון, זה סופו של כל בלון". בגרסת הליכוד, הפך המשפט ל"אל תבכה כספית, תהיה שמח, יש את בלון 2000 שגיא פלג מנפח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כריכת הספר מעשה בחמישה בלונים, 2019. אתר האינטרנט של הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספריית הפועלים, אתר רשמי
כריכת הספר "מעשה בחמישה בלונים"/אתר רשמי, אתר האינטרנט של הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספריית הפועלים

בתגובה לפניית וואלה! NEWS עוד נמסר מהוצאת הקיבוץ המאוחד-ספריית הפועלים כי "בסרטון הליכוד יש פגיעה בוטה בזכויות היוצרים של 'מעשה בחמישה בלונים' מאת סופרת הילדים המוערכת מרים רות. לתנועת הליכוד נשלחה דרישה להסיר לאלתר את הסרטון, שמככב, בין השאר, בעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה המכהן. הפנייה נעשתה מטעם היועצת המשפטית של ההוצאה, אך זכתה להתעלמות. התנהלותה של תנועת הליכוד לאורך כל הדרך מגלמת הפרה חמורה של זכויות יוצרים וההוצאה שוקלת את צעדיה".

בחודש שעבר פורסם בוואלה! תרבות כי הבמאית, המפיקה ויוצרת הסרטים הדוקומנטריים ענת הלחמי תובעת ממפלגת הליכוד 300 אלף שקלים. הלחמי טוענת להפרת זכויות היוצרים שלה בסרטון תעמולה שהעלתה המפלגה, ושאותו שיתף נתניהו ברשתות החברתיות.

מהליכוד לא נמסרה תגובה.

סרטון הליכוד בדף הפייסבוק של נתניהו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully