וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על חוק המצלמות: "אלו רק יחסי ציבור, מניפולציה בלבד"

7.9.2019 / 16:48

למרות ההערכה בליכוד לפיה יו"ר ישראל ביתנו יתמוך בחוק אם יובא להצבעה, ליברמן השווה את קידומו לסרטון "הערבים נוהרים" שהופץ בבחירות 2015. גם ח"כ אשכנזי תקף את ההצעה שתובא מחר לדיון בממשלה: "רוצים שנדבר על המצלמות ולא על השחיתות"

ליברמן/עריכה אביעד בללי
ליברמן בשבתברבות בחדרה, 27 ביולי 2019. שלומי גבאי, אתר רשמי
"רק מניפולציה". ליברמן/אתר רשמי, שלומי גבאי

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן אמר היום (שבת) כי "כל הסיפור של חוק המצלמות זה רק יחסי ציבור, זו רק מניפולציה". ליברמן אמר את הדברים באירוע שבתרבות בכפר סבא והוסיף כי "אם נתניהו יצטרך למנות את איימן עודה לשר החוץ כדי לשמור על השלטון, לא תהיה לו שום בעיה". בנוסף, אמר ליברמן על נתניהו כי "אני לא זוכר תקופה שכל מי שלא מסכים עם נתניהו הוא שמאל ורוצה לפגוע בו אישית, לאנשים אסור שתהיה דעה אחרת משלו. לא חווינו דבר כזה אף פעם, ברמת היסטריה בסולם 10 הוא הגיע כבר לרמת 15-16". למרות דבריו של ליברמן, בליכוד מעריכים שישראל ביתנו צפויה לתמוך בחוק.

גם ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן) התייחס לסערה סביב חוק המצלמות ואמר כי "אנחנו בכחול לבן בעד טוהר הבחירות. אנחנו חושבים שהמדינה צריכה לפקח. זה בלתי סביר שכל מפלגה תשלח את האנשים שלה". הוא הבהיר כי "אני שומע שמגייסים נשים לבדוק מתחת לרעלות, זה בלתי נתפס. הם רוצים שנדבר על המצלמות ולא על הצוללות והשחיתות".

גבי אשכנזי בשבתרבות בגבעת שמואל - 6 באפריל 2019. טל מנור, אתר רשמי
"נתניהו מחרים את המדינה". אשכנזי/אתר רשמי, טל מנור

"זוכרים את הערבים נוהרים? אז עכשיו הערבים גונבים בחירות", הוסיף אשכנזי. "זה חמור מאוד שפוליטיקאים יוצאים נגד גורמי החוק. זו דוגמא קטנה לעל מה הבחירות האלה: זה או ממשלת 61 קיצונית, טבולה בשחיתות, עם רעיונות הזויים או ממשלת אחדות ליברלית בראשות כחול לבן". הוא אמר את הדברים באירוע שבתרבות בחולון. לשאלה מדוע הם מחרימים את נתניהו השיב: "אנחנו לא מחרימים את נתניהו. נתניהו מחרים את המדינה. אם נתניהו היה דואג למדינה הוא היה מקדים את השימוע, לא את הבחירות".

ח"כ משה יעלון (כחול לבן) התייחס להאשמות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולסיכויים שישבו איתו בממשלה, ואמר כי נתניהו מקריב את כל האינטרסים של המדינה וכי הם לא יכנסו לקואליציה בראשות נתניהו. "אנחנו נחושים ארבעתנו ואמרנו בצורה מאוד ברורה, לקואליציה בראשות נתניהו אנחנו לא נכנסים. בשנתיים האחרונות יש כאן ראש ממשלה שמקריב את כל האינטרסים של מדינת ישראל. לא רק את הביטחון, גם את הבריאות, את התחבורה, את שלטון החוק ואת אחדות העם. הוא מקריב הכל למען הימלטותו מספסל הנאשמים", אמר יעלון.

עוד בוואלה!

בן 17 מהדרום נכנס לעזון שבשומרון לטיפול שיניים - ונפצע קשה מדקירות

לכתבה המלאה

נתניהו: "רק מי שרוצה לגנוב את הבחירות מתנגד להצבת מצלמות"

צילום: טל שלו
ח"כ משה יעלון מכחול לבן בשבתרבות בבאר שבע. 24 באוגוסט 2019. יניר יגנה
"עזה היא בעיה קשה, זה לא 'זבנג וגמרנו'". ח"כ יעלון בשבתרבות בבאר שבע/יניר יגנה

"עזה היא בעיה קשה, זה לא 'זבנג וגמרנו', לא מדיני ולא צבאי", אמר יעלון בהתייחסות למצב ברצועת עזה. "מדינה שמכבדת את עצמה לא יכולה לזלזל בהפרת הריבונות שלה. אחרי למעלה מ- 3 וחצי שנים של שקט בעקבות צוק איתן, כשחמאס סיים את המלחמה מוכה ולא ירה אפילו כדור אחד - התחילו פרובוקציות של נערים שהפריחו עפיפונים. היו שרים שזלזלו בעניין וזו היתה טעות. היה עלינו להעביר מסר תקיף מיד".

הסערה במערכת הפוליטית סביב החוק, מגיעה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו טען לפני המראתו מלונדון כי רק מי שרוצה לגנוב את הבחירות מתנגד להצבת מצלמות בקלפיות. "הצבת מצלמות מונעת גניבת בחירות", אמר נתניהו, אך סירב להשיב לשאלה מי גונב את הבחירות.

"במדינת ישראל יש מצלמות בכל מקום", המשיך ראש הממשלה. "ביקשנו את זה לאור העובדה שהתגלו זיופים בבחירות האחרונות. הדרך להבטיח את טוהר הבחירות היא שהמשקיפים יהיו בקלפיות". לדבריו, אין סיבה להתנגד לכך "אלא אם כן רוצים שהליכוד יפסיד. כל מי שמדבר על דמוקרטיה וטוהר הבחירות חייב לתמוך בהצבת מצלמות".

אהוד ברק בראיון באולפן וואלה!NEWS, 9 ביולי 2019. ראובן קסטרו
"כל אזרח שאכפת לו צריך להתקומם". ברק/ראובן קסטרו

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הזהיר כי נתניהו מכין את הקרקע להפיכה ולאי כיבוד תוצאות הבחירות. ברק, שהתייחס בשבת תרבות בחולון לחוק המצלמות, אמר כי "אני רואה פה אזהרה לכולנו. נתניהו הולך לעבור שימוע זמן קצר אחרי הבחירות, ולכן הוא מכין תשתית לפיטורי היועמ"ש". "האנרכיה בסיום הבחירות כשהוא יגיד שהם זויפו, כל אזרח שאכפת לו צריך להתקומם ולעמוד על המשמר", הוסיף.

גם שותפו למחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, התייחס לחוק המצלמות ואמר: "כל ההסתה של נתניהו, פעם נגד הערבים ופעם נגד ערוץ 12, נועדה כדי להגביר את אחוזי ההצבעה במעוזים שלו, גם הפעם הוא מנסה לעשות את זה". בנוסף, אמר הורוביץ כי "חוק המצלמות נועד כדי ליצור כאוס וכדי לערער על לגיטימיות הבחירות, אם נתניהו יפסיד".

"יש פה מוכנות של נתניהו להרוס את הכול ולצאת נגד הכנסת ובית המשפט ועכשיו המצלמות, רק כדי לארגן לעצמו חסינות", אמר הורוביץ בשבת תרבות בקרית אונו.

(עדכון ראשון, 13:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully