וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין רחוק מ-61, המפלגות הגדולות מתחזקות

3.9.2019 / 6:15

שבועיים לבחירות, מסקר וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשותו של מנו גבע עולה כי גוש הימין-חרדים נותר אחרי פרישת פייגלין עם 56 מנדטים בלבד. למרות האירועים הביטחוניים, התמיכה הציבורית בנתניהו יורדת, והפער בינו לבין גנץ מצטמצם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

שבועיים לבחירות ובעוד הקמפיינים של המפלגות מתחילים להתחמם, תמונת המנדטים נראית פחות או יותר קפואה. עם זאת, ניכרת שמתחילה כבר תנועה של בוחרים לעבר המפלגות הגדולות: אם הבחירות היו נערכות היום (שלישי), הליכוד היה המפלגה הגדולה עם 32 מנדטים, ומיד אחריו כחול לבן עם 31 - ושתי המפלגות התחזקו במנדט אחד לעומת הסקר הקודם בוואלה! NEWS לפני כשבועיים.

יחד עם זאת, מהסקר של וואלה! NEWS ומכון מדגם בראשותו של מנו גבע עולה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין רחוק מסף ה-61 מנדטים וגוש הימין-חרדים שימליץ עליו לראשות הממשלה ויתמוך במהלכי חסינות מפני העמדה לדין עומד כעת על 56 מנדטים בלבד. למרות ההסכם שהוביל לפרישת זהות ומשה פייגלין מהתמודדות, הגוש הטבעי של נתניהו ירד במנדט אחד לעומת הסקר הקודם שבו מנה 57 מנדטים.

ההתחזקות של הליכוד, כך עולה מהסקר, באה על חשבון ימינה בראשות איילת שקד, שמאבדת 2 מנדטים לעומת הסקר הקודם עומדת כעת על 9. המפלגות החרדיות יציבות על 15 (8 יהדות התורה, וש"ס 7), ואילו עוצמה יהודית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, אך מתקרבת אליו כתוצאה מהפרישה של משה פייגלין ומקבלת לפי הסקר 2.7% מהקולות. ההתחזקות של עוצמה יהודית מחדדת את הדילמה של הליכוד בהתנהלות מול המפלגה בשבועיים שנותרו עד הבחירות, שכן אם היא תעבור בסופו של דבר את אחוז החסימה היא עשויה להביא את גוש הימין-חרדים קרוב מאוד לאזור ה-61.

בצד השני, גוש המרכז-שמאל התחזק במנדט ועומד כעת על 45 - כחול לבן עם 31, והעבודה-גשר שהתחזקה במנדט מ-6 ל-7 לעומת הסקר הקודם, והמחנה הדמוקרטי שנותר יציב עם 7. במקביל, הרשימה המשותפת נחלשת במנדט אחד לעומת הסקר הקודם עם 10 מנדטים. ורק ישראל ביתנו וליברמן יציבים כמו בונקר, בתמונת מצב שעולה כמעט בכל הסקרים, עם 9 מנדטים, שמונעים מהליכוד להקים ממשלת ימין-חרדים בדרישה להקים אחרי הבחירות ממשלת אחדות לאומית.

עוד בוואלה!

פרסום סמוי והכפשות לליברמן: הקלטות הליכוד בקרב על הקול הרוסי

לכתבה המלאה

ירידה בהתאמת נתניהו לראשות הממשלה

למרות האירועים הביטחוניים והמדיניים האחרונים, שמעמידים את ראש הממשלה ושר הביטחון במרכז סדר היום, מהסקר עולה כי בשבועות האחרונים חלה ירידה בתמיכה הציבורית בו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. 39% מהמשיבים אמרו כי נתניהו מתאים יותר מכחול לבן לראשות הממשלה, ירידה של 4% לעומת הסקר הקודם שבו קיבל 43% תמיכה בשאלה הזו. בני גנץ מהצד השני נותר יציב עם 30% תמיכה, אך לנוכח הירידה של נתניהו הפער ביניהם מצטמצם.

בקרב מצביעי ימין, נתניהו ממשיך ליהנות מתמיכה גדולה יותר מגנץ באופן משמעותי - עם 65% התאמה לעומת 5% של גנץ ואילו בקרב מצביעי מרכז-שמאל גנץ זוכה ל-54% תמיכה ונתניהו ב-7% בלבד. עם זאת, בתוך מחנה השמאל, יש הרבה יותר אנשים שלא מרוצים לא מנתניהו ולא מגנץ: בעוד שבקרב מצביעי ימין רק 11% השיבו שאף אחד מהם מתאים לראשות הממשלה, 27% ממי שמגדיר עצמו כמצביע מרכז-שמאל אמרו שלא נתניהו ולא גנץ מתאימים לדעתם לתפקיד.

הציבור גם לא מזדהה במיוחד עם המתקפה האחרונה של נתניהו על חדשות 12 וקשת, שהחלה בעקבות הפרסומים של גיא פלג מתמלילי החקירות של תיק 4000. 49% מהמשיבים אמרו שהמתקפה של נתניהו לא מוצדקת, ורק 20% סבורים שהיא מוצדקת, כש-31% אמרו שאינם יודעים. בקרב מצביעי ימין - שהמהלך נועד בעיקרו לצופף אצלם את התמיכה והשורות - נתניהו מקבל יותר תמיכה במתקפה מאשר בציבור הכללי: כ-31% מהמשיבים אמרו שהמתקפה מוצדקת, אך זה עדיין פחות מ-36% שאמרו שהיא אינה מוצדקת ו-33% שאמרו שאינם יודעים.

באיזו מפלגה המצביעים הכי פחות בטוחים בהצבעתם?

מהסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בקרב 521 משיבים בפאנל אינטרנטי וטלפוני שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית עם טעות דגימה של 4.3%, ניתן גם לבחון את מידת הקשיחות של ההצבעה למפלגות השונות, ועולה ממנו כי בליכוד ובמפלגות החרדיות רוב הבוחרים בטוחים באופן הצבעתם, בעוד מצביעי כחול לבן, ימינה, ישראל ביתנו ומפלגת העבודה עשויים לעשות עוד שינויים ברגע האחרון. 63% ממי שאמר שיצביע ליכוד בטוח שיעשה כך, 30% השיבו די בטוח, ואילו רק 7% עדיין מהססים, ובש"ס ויהדות התורה מעל 80% מהמשיבים כבר בטוחים בהחלט באופן הצבעתם. גם 70% ממצביעי רשימה בטוחים לגמרי בהצבעה, 28% די בטוחים, ורק 2% מהססים.

לשם השוואה, בקרב מצביעי כחול לבן יש מידת ביטחון הרבה פחות גבוהה - ורק 39% בטוחים בהחלט באופן הצבעתם, 50% השיבו "די בטוח" ו-11% "עדיין מהססים". במפלגת העבודה גם כן יש שיעור ביטחון מלא נמוך יותר של 51%, ו-37% שדי בטוחים, ו-12% שעדיין מהססים ובישראל ביתנו 10% שעדיין מהססים. מהסקר עולה ש"ימינה" של איילת שקד היא המפלגה הכי פגיעה במובן הזה - עם 13% שעדיין מהססים, ורק 33% שבטוחים לגמרי באופן הצבעתם, ועוד 54% "די בטוחים". לקראת הישורת האחרונה של הבחירות, בליכוד מתכוונים לפעול בדיוק מול הקהל הזה בציונות הדתית כדי לשכנע אותו להצביע לליכוד ולהפוך אותו למפלגה הגדולה.

מהצד השני, המפלגה הכי פחות "פריכה" שבה אין בכלל מצביעים מהססים היא המחנה הדמוקרטי. לפי הסקר 63% ממצביעי המחנה הדמוקרטי בטוחים בהחלט באופן הצבעתם, 37% די בטוחים ואף לא מהסס אחד. למעשה, מלבד המפלגות החרדיות והערביות, נתוני הביטחון בהצבעה במחנה הדמוקרטי הם הגבוהים ביותר מבין הליכוד, כחול לבן, העבודה-גשר, ימינה וישראל ביתנו.

מזמין הסקר: וואלה! NEWS
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר
מועד איסוף הנתונים: 1-9-2019 בשעה 17:00 עד 2-9-2019 בשעה 13:00
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המתבקשים להשתתף: 3,593
מספר המשיבים בפועל: 521
טעות הדגימה המירבית: 4.3%+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות
אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully