וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הבחירות של תלמידי תל אביב: גנץ מוביל בפער קטן על נתניהו

10.9.2019 / 10:50

כ-800 תלמידי י"ב מדרום העיר ועד לצפונה השתתפו לראשונה בבחירות דמה שנועדו להעלות את אחוז ההצבעה ולשקף את דעת הקהל בתל אביב. כחול לבן מובילה על הליכוד, המחנה הדמוקרטי על העבודה והמשותפת על המפלגות החרדיות. נערים רבים עדיין היו רוצים להצביע לזהות של פייגלין

תלמידי התיכונים בתל-אביב-יפו בכנס בחירות וחינוך לדמוקרטיה, מוזיאון ארץ ישראל , ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
תל אביב בחרה גנץ. תלמידי התיכונים באירוע הבחירות במוזיאון ארץ ישראל/ראובן קסטרו

בחירות דמה התקיימו לראשונה בסוף השבוע האחרון, מדרום תל אביב ועד צפונה, כחלק מפעילות לקידום השיח הדמוקרטי והניסיון להעלות את אחוז ההצבעה בבחירות הקרובות. בעבר, התקיימו בחירות מקומיות ששיקפו את עמדותיה של האוכלוסייה הייחודית לכל אחד מבית הספר. הפעם, הבחירות שהתקיימו ביוזמת מנהל החינוך של העירייה חיברו בין כל תלמידי כיתות י"ב ברחבי העיר.

במערכת בחירות הדמה השתתפו 826 תלמידים ותלמידות בכיתות י"ב מכל רחבי העיר. בכנס מיוחד שהתקיים במוזיאון תל אביב הוצגו בפניהם הנושאים הבוערים שעל סדר היום בישראל, ובכלל זה סוגיות הנוגעות למעמד חברתי-כלכלי, מגדר, להט"ב, מעמד בג"ץ, חוק הלאום וערביי ישראל.

מתוצאות בחירות הדמה עולה כי אילו תלמידי תל אביב-יפו היו מצביעים בבחירות, כחול לבן הייתה מובילה בפער קטן על הליכוד - 30.1% מול 27.4%. למקומות הבאים בתוצאות הגיעו המחנה הדמוקרטי (8.1%), העבודה-גשר (5.8%) והרשימה המשותפת (5.4%) בהתאמה, ולאחריהן ישראל ביתנו עם 4% מהקולות. ימינה (3.5%) וש"ס (2.3%) הן הבאות בתור. בתחתית הרשימה נמצאות יהדות התורה ועוצמה יהודית, שקיבלו 1.6% מהקולות כל אחת.

כמו כן, 10.4% מהתלמידים ציינו מפלגות אחרות, או שטרם החליטו במי לבחור. 4.5% מתוכם ציינו את מפלגת זהות שפרשה לאחרונה מהתמודדות בבחירות.

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: כחול לבן מובילה על הליכוד, עוצמה יהודית עוברת

לכתבה המלאה
תלמידי התיכונים בתל-אביב-יפו בכנס בחירות וחינוך לדמוקרטיה, מוזיאון ארץ ישראל , ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
מצפון ומדרום. תלמידי התיכונים באירוע הבחירות במוזיאון ארץ ישראל/ראובן קסטרו
תלמידי התיכונים בתל-אביב-יפו בכנס בחירות וחינוך לדמוקרטיה, מוזיאון ארץ ישראל , ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
המשתתפים קיימו דיונים על נושאים שעל סדר היום. תלמידי התיכונים באירוע הבחירות/ראובן קסטרו

התוצאות מעניינות גם לאור תוצאות הבחירות הקודמות בתל-אביב-יפו, והן מעידות על הבדלים בין דפוסי ההצבעה של הנוער לבין אלה של המבוגרים. כחול לבן, לדוגמה, זכתה ל-45% תמיכה בעיר תל אביב לעומת 19% תמיכה בליכוד. מרצ זכתה ל-9% ומפלגת העבודה ל-8%, הימין החדש והבית היהודי יחד זכו ל-3%, חד"ש-תע"ל ורע"ם-בל"ד יחד זכו ל-2%, ש"ס ל-3%, ישראל ביתנו ל-1% ויהדות התורה ל-0.9%.

שירלי רימון ברכה, מנהלת מנהל החינוך בעיריית תל אביב, אמרה לוואלה! NEWS כי לאור אחוזי הצבעה נמוכים בעיר בבחירות האחרונות, ביקש ראש עיריית תל אביב רון חולדאי לקדם יוזמה שתעלה את המודעות ותביא לעלייה באחוזי ההצבעה בבחירות הנוכחיות. "בבחירות האחרונות אחוז ההצבעה בעיר עמד על 60%, מדובר בנתון נמוך ביחס לשנים קודמות וגם ביחס לאחוז ההצבעה הארצי. בשנים האחרונות מנהל החינוך מתמקד בנושא בהיבטים של דמוקרטיה, חןפש ביטוי, חירות הפרט, מגדר, רבים מול מיעוט, סוגיות אלו באות לידי ביטוי בתוכניות הלימודים. ולכן החלטנו להרים אירוע שהוא כל כולו לתלמידי י"ב", אמרה רימון כהן.

תלמידי התיכונים בתל-אביב-יפו בכנס בחירות וחינוך לדמוקרטיה, מוזיאון ארץ ישראל , ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
תלמידי התיכונים בתל אביב באירוע הבחירות/ראובן קסטרו

האירוע התקיים במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, שאליו הגיעו כאלף תלמידים, מתוכם הצביעו בבחירות דמה כ-826 תלמידי כיתות י"ב. "בפעם הראשונה ערכנו אירוע בהיקף כזה", היא הוסיפה. "בדרך כלל הבחירות הן פנימיות ומתקיימות באותו הבית ספר, ולכן חיתוך התוצאות הוא די מובהק, כי רוב בתי הספר הומוגניים במאפיינים שלהם. יכולנו לראות כי בבתי ספר בדרום העיר הייתה מובהקות לימין ובשכונות הצפון מובהקות לשמאל. ברגע שערכנו כנס ובחירות מעורבות התוצאות שקפו יותר את החברה הישראלית".

בעירייה פנו לבתי הספר וביקשו מהם להקדיש יום אחד שיעסוק בענייני הבחירות לכנסת. לצורך האירוע כונסו תלמידים מכל בתי הספר - חרדים, חילונים, דתיים ורבים, כש"כל תלמיד שהגיע היה צריך לבחור על איזה נושא הוא רוצה לדבר: מהגרי העבודה, דיור, בריאות, חינוך, בג"ץ והסמכויות של בגץ חוק הלאום, ערביי ישראל, יוצאי אתיופי, סוגיות מרכזיות שנוגעות לחברה ולבחירות. התלמידים ישבו במעגלים שיח מעורבים ובכל מעגל היו מכל האוכלוסיות של העיר ודנו במשך שעתיים. בסוף האירוע התקיים המדגם בו התלמידים הצביע והתוצאות נשלחו למחשב שלנו שתחם את התוצאות".

בתי הספר שהשתתפו בבחירות הדמה: עירוני א', עירוני ד', עירוני ה', ביאליק רוגוזין, עירוני ז ', עירוני ח - ממ"ד, עירוני ט', אליאנס, עירוני י"ב, עירוני ל"ב, עירוני ל"ג, עירוני י"ד, סינגלובסקי, מוזות, תיכונט, תיכון חדש, לידי דיוויס, גימנסיה, אמית בנות - ממ"ד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully