וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב עם גנץ, ירושלים עם נתניהו: איך הצביעו בעיר שלכם?

מספירת הקולות ברחבי הארץ עולה כי כחול לבן מובילה בחיפה ובראשון לציון, אך באר שבע וקריית גת העניקו את מרב הקולות לליכוד, ובעיר הבירה מתנהל קרב צמוד עם יהדות התורה. באיזה יישוב הגיעה עוצמה יהודית למקום השני וכמה תושבי שדרות הצביעו לעמיר פרץ? כל המספרים

עריכה: ליר שפיגלר

שעות אחרי סגירת הקלפיות ופרסום מדגמי הבחירות במהדורות החדשות, תוצאות האמת מתחילות לזרום הבוקר (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית. מהנתונים השונים בכל אחת מהערים עולה כי כחול לבן מובילה בתל אביב עם 37% מהקולות, והליכוד אחריה בפער גדול עם 22% מהקולות בלבד. המחנה הדמוקרטי הגיעה למקום השלישי בתל אביב (12%), העבודה-גשר למקום הרביעי (6%) ואחריה ש"ס, ישראל ביתנו, הרשימה המשותפת וימינה. יהדות התורה קיבלה רק 1% מהקולות בעיר העברית הראשונה.

בירושלים, את המקום הראשון חולקים יהדות התורה והליכוד עם 23% מהקולות, בפער צמוד אחת מהשנייה. ש"ס מגיעה למקום השלישי עם 16% וכחול לבן אחריה עם 11% בלבד. ימינה מקבלת 9% בעיר הבירה ואחריה עוצמה יהודית, המחנה הדמוקרטי, העבודה-גשר וישראל ביתנו עם 3% כל אחת. בחולון קיבלה הליכוד 36%, כחול לבן 28%, ש"ס 10%, ישראל בתינו 10%, העבודה-גשר 5%, ימינה 3%, המחנה הדמוקרטי 2% ועוצמה יהודית 1%.

מצביעים בקלפי ירושלים, בחירות לכנסת ה-22, 17 בספטמבר 2019. אסתי דזיובוב, TPS
מצביע בקלפי/TPS, אסתי דזיובוב

מנגד אילו הבחירות היו מתקיימות בחיפה, כחול לבן הייתה מובילה עם 32% מהקולות והליכוד הייתה מקבלת 24% בלבד. במקום השלישי - ישראל ביתנו (12%) ובמקום הרביעי בעיר המעורבת ממוקמת הרשימה המשותפת, שקיבלה 6%. המחנה הדמוקרטי, העבודה-גשר, ימינה, ש"ס ויהדות התורה נמצאות בתחתית הרשימה.

כחול לבן ניצחה גם בראשון לציון, שם היא קיבלה 38% מהקולות, ומנגד הליכוד רק 32%. בהמשך הרשימה - ישראל ביתנו (11%), העבודה-גשר (5%), ש"ס (3%), ימינה (3%) והמחנה הדמוקרטי (2%). רחובות העניקה אף היא את מרב קולותיה לכחול לבן שקיבלה 30% לעומת 27% של הליכוד. גם שם הגיעה ישראל ביתנו למקום השלישי, עם 10%, ואילו בהמשך הרשימה נמצאות ימינה, המחנה הדמוקרטיה, ש"ס והעבודה-גשר עם 6% כל אחת.

בהוד השרון קיבלה כחול לבן יותר מפי שניים מהקולות של הליכוד - 50% מול 24%. העבודה-גשר, המחנה הדמוקרטי וש"ס נמצאות בהמשך הרשימה בהתאמה. ברעננה ניתנו 40% לכחול לבן מול 24% לליכוד ובהמשך הרשימה - 11% לימינה, 6% למחנה הדמוקרטי, 5% לעבודה-גשר ו-4% לש"ס.

עוד בוואלה!

נתניהו: "נקים ממשלה ציונית וחזקה"; גנץ: "בואו נפעל ביחד"

לכתבה המלאה
יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, 17 בספטמבר 2019
כתבת צבע של יניר- בחירות בשדרות. לירון מולדובן
הבחירות בשדרות, אתמול/לירון מולדובן

בבאר שבע ניצח הליכוד בגדול עם 42% מהקולות ואחריו ברשימה, בפער משמעותי, נמצאת ישראל ביתנו עם 18%. כחול לבן הגיעה רק למקום השלישי בבירת הנגב עם 16% ואחריה ש"ס (8%), ימינה (4%), העבודה-גשר (3%) ועוצמה יהודית (2%), עם קולות ספורים בלבד למחנה הדמוקרטי וליהדות התורה. בקריית גת קיבלה הליכוד 39%, כחול לבן 16%, ישראל ביתנו 14%, ש"ס 14%, יהדות התורה 4%, ובהמשך - ימינה והעבודה-גשר עם 3%.

גם בערים נוספות בדרום זכה הליכוד לשיעור המצביעים הגבוה ביותר. באשקלון השיגה מפלגת השלטון 40%, ואחריה ישראל ביתנו עם 19% מהקולות, כחול לבן עם 16% וש"ס זוכה ל-10%. בהמשך נמצאות המפלגות הקטנות יותר - ימינה 4%, העבודה-גשר 3%, ואילו יהדות התורה עם 1%. באשדוד הליכוד עם 30%, ישראל ביתנו עם 19%, כחול לבן 15%, יהדות התורה 13%, ש"ס 12% ובהמשך ימינה (3%) והעבודה-גשר (2%).

בעוטף עזה, נחל עוז נתנה את המקום הראשון לכחול לבן (48%) ואחריה לעבודה-גשר (29%) ולמחנה הדמוקרטי (9%). הליכוד קיבלה רק 5% מהקולות. לא רחוק משם, בשדרות, ניצח הליכוד עם 45% מהקולות, ישראל ביתנו קיבלה 12%, ש"ס 11% וכחול לבן 8%. למרות שבראשות העבודה-גשר עומד ראש מועצת העיר עמיר פרץ, קיבלה מפלגתו רק 7% מהקולות בעיר.

יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, חוף הים בתל אביב, 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב ביום הבוחר, אתמול/ראובן קסטרו

בטבריה קיבלה הליכוד 45%, ש"ס 17%, כחול לבן 10%, יהדות התורה 7% וישראל ביתנו 6%. הימין הקובי בראשות ראש העירייה רון קובי קיבלה 2% מהקולות בעיר. בזכרון יעקב קיבלה כחול לבן 45%, הליכוד 15%, המחנה הדמוקרטי 9%, יהדות התורה 7%, ש"ס 6% והעבודה-גשר 5%.

בבית שאן, עיר מגוריה לשעבר של שותפתו להנהגת המפלגה אורלי לוי-אבקסיס, קיבלה העבודה-גשר 4% מהקולות - המקום החמישי אחרי הליכוד (54%), ש"ס (22%), כחול לבן (6%) וימינה (4%). ראש העין, עיר מגוריו של גנץ, נתנה את מרב הקולות לליכוד (35%) ואילו מפלגתו הגיעה רק למקום השני (30%), ולאחר מכן ש"ס (11%), ימינה (5%), ישראל ביתנו (4%) והעבודה-גשר (3%) עם תוצאה דומה גם לעוצמה יהודית.

יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, בני ברק, 17 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הבחירות בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

הליכוד ניצח גם בערים גדולות נוספות. בנתניה זכתה המפלגה ל-36%, ואחריה כחול לבן עם 23% מהקולות. בהמשך ש"ס עם 12%, ישראל ביתנו 10%, ימינה 5%, העבודה-גשר 3% ויהדות התורה 3%. בפתח תקווה הליכוד עם 30% וכחול לבן נושפת בעורפו עם 28%. ישראל ביתנו זוכה ל-11%, ימינה עם 9%, ש"ס 7%, העבודה-גשר ויהדות התורה עם 4%.

יום הבוחר- בחירות מועד ב' יצאו לדרך ברחבי הארץ, 17 בספטמבר 2019
כתבת צבע של יניר- בחירות בשדרות. לירון מולדובן
בחירות בשדרות/לירון מולדובן

ומה בנוגע ליישובי יהודה ושומרון? בחברון ימינה ניצחה עם 45% מהקולות, עוצמה יהודית עם לא פחות מ-37%, הליכוד עם 10% ולבסוף כחול לבן, שקיבלה 3%. בקריית ארבע ניצח הליכוד עם 36%, ימינה הגיעה למקום השני עם 30% ועוצמה יהודית קיבלה 22%. בנוקדים, עיר מגוריו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, קיבלה מפלגתו 14% והגיעה רק למקום השלישי, אחרי ימינה (39%) והליכוד (32%).

הקולות נספרים על ידי החברים בכל ועדת קלפי וסיכומיהם מועברים לוועדות הבחירות האזוריות ומשם לוועדת הבחירות המרכזית, עד שלבסוף תורכב תמונת המנדטים הסופית. כשבוע לאחר פרסום התוצאות, יטיל הנשיא את תפקיד הקמת הממשלה על אחד מחברי הכנסת, לאחר התייעצות עם ראשי הסיעות ובחינת הסיכויים להרכבת ממשלה של כל אחד מהמועמדים המובילים. חשוב לציין כי על אף שתמונת תוצאות האמת, כמות המנדטים ומפת הגושים ברורות זמן רב קודם לכן, התוצאות הרשמיות והסופיות בהחלט יתפרסמו, לפי חוק, עד שמונה ימים מיום הבחירות.

(עדכון ראשון: 04:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully