וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההימור של ליברמן השתלם - כעת נותר לראות אם גם יעמוד בהבטחות

18.9.2019 / 11:00

יו"ר ישראל ביתנו גרר את ישראל לסיבוב שני של בחירות בפרק הזמן הקצר ביותר בהיסטוריה בשביל מטרה אחת: להכפיל את כוחו - ועמד במשימתו. ליברמן הפך לפוליטיקאי הראשון שהצליח לערער את מעמד נתניהו, אולם הישגו המפואר עלול להתהפך עליו

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

הפוליטיקאי היחיד שהסתובב ביום הבחירות ברחבי הארץ, שידר אווירה רגועה, הצטלם סלפי עם תומכיו ואפילו העלה סרטון של עצמו צופה במערכון שעשו עליו בארץ נהדרת היה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בעוד ראשי המפלגות מימין ומשמאל נכנסו עמוק לתוך קמפיין הגוועלד כדי להמריץ את מצביעיהם לקלפי, מפלגת ישראל ביתנו בעיקר הייתה עסוקה בשטח ובאינספור תלונות לוועדת הבחירות המרכזית בגין זיופים, כאילו התוצאה המפוארת כבר הושגה.

במערכת הפוליטית ניסו בחודשים האחרונים להבין "מה ליברמן רוצה? מה מטרתו?". ליו"ר ש"ס אריה דרעי, אחד החברים הכי טובים של ליברמן, לפחות עד לפני שלושה חודשים, היו תשובות מאוד ברורות לכך. בריאיון באולפן וואלה! NEWS הוא אמר כי ליברמן לא רצה להימחק פוליטית וחישב מסלול מחדש. "התוצאה של ה-5 מנדטים בבחירות הקודמות", אמר, "והאופק הפוליטי שהוא לא יעבור את אחוז החסימה גרמה לו לשנות כיוון".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בדרך לנאומו בירושלים 17 בספטמבר 2019. שי מכלוף
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בדרך לנאומו בירושלים, הלילה/שי מכלוף

ליברמן ממש כמו שחקן פוקר שהימר על כל הז'יטונים מהרגע הראשון בהימור שהתברר הכי מוצדק שיש, גרר את ישראל לסיבוב שני של בחירות בפרק הזמן הקצר ביותר בהיסטוריה בשביל מטרה אחת: להכפיל את כוחו, והוא השיג אותה כמעט באופן מושלם. 9 מנדטים שמסתמן שקיבלה המפלגה היא פחות או יותר התוצאה לה הוא ציפה.

ישראל ביתנו לא רק גדלה בכוחה, אלא גם השיגה את ממשלת האחדות שרצתה כל כך. אם תוצאות המדגמים אכן יתבררו כנכונות הרי שלליכוד אין כמעט כל אפשרות להקים ממשלת ימין צרה עם החרדים. במצב כזה, ליברמן גם הפוליטיקאי הראשון שהצליח לערער את מעמד נתניהו באופן שאף אחד לא צפה מראש.

אולם ההישג המפואר של ליברמן עלול להתהפך עליו אם בליכוד ירקמו ברית עם המפלגות החרדיות והדתיות ולבסוף יקימו ממשלת אחדות עם כחול לבן, יסכימו לבלוע את יאיר לפיד אך יעדיפו להשאיר אותו בחוץ. רמז לכך היה ניתן כבר לשמוע בדבריהם של ח"כים בליכוד שטענו אמש כי יתנו עם החרדים והדתיים הקמת ממשלה ש"תייצג את הדת והמסורת" יחד עם כחול לבן.

עוד בוואלה!

נתניהו: "נקים ממשלה ציונית וחזקה"; גנץ: "בואו נפעל ביחד"

לכתבה המלאה
ביבי ואביגדור ליברמן במליאת הכנסת פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, אתר רשמי
הפוליטיקאי הראשון שהצליח לערער את מעמד נתניהו. ליברמן ונתניהו בפתיחת מושב הכנסת, 2017/אתר רשמי, נועם מושקוביץ

עכשיו, אחרי שהשיג את מבוקשו, נותר לראות האם גם יעמוד בהבטחותיו. ליברמן אמר לאורך כל הדרך שיש מבחינתו אפשרות אחת - ממשלת אחדות עם גנץ ונתניהו, אבל האם ישנה דעתו? בכחול לבן הצהירו כי לא יישבו עם נתניהו בממשלת אחדות, מה יעשה ליברמן במצב כזה? ככל שגוש הימין ישיג 61 מנדטים, כולל את ליברמן, ליברמן יסרב לרוטציה עם נתניהו בראשות הממשלה?

לשאלות האלה אין ממש תשובות ודאיות וכל אחת תלויה באחרות, אבל העובדה שליברמן הפך תוך שלושה חודשים לשחקן המרכזי במערכת הפוליטית שכולם תוהים אחרי כוונתיו, וזה לא משנה אם יסיים עם 10 או 8 מנדטים, הוכיחה כי ההתעקשות שלו לוותר על תפקיד שר הביטחון למשך ארבע שנים נוספות בממשלת נתניהו-חרדים - רק השתלמה לו. מאוד השתלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully