וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': "בן גביר שרף שוב קולות"; שקד: "זה מה שיש ועם זה ננצח"

18.9.2019 / 12:18

לאחר פרסום תוצאות האמת שחשפו כי עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה, שר התחבורה האשים את יו"ר המפלגה בגזילת קולות מהימין בפעם החמישית. "בעולם מתוקן האיש היה מתבייש להראות את הפרצוף שלו בציבור", צייץ סמוטריץ'. שקד הודתה לפעילים: "ציפינו לתוצאה טובה יותר"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (רביעי) את יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, לאור תוצאות האמת לפיהן מפלגתו לא עברה את אחוז החסימה. סמוטריץ' האשים בחשבון הטוויטר שלו את בן גביר על שגזל קולות מהימין ואמר כי "בן גביר שרף שוב לימין, בפעם החמישית, עשרות אלפי קולות! בניגוד להבטחות הכזב הוא אפילו לא התקרב למחצית מאחוז החסימה". עוד צייץ כי "בפעם הקודמת הוא הביא לאיחוד מקסימום 30 אלף קולות, והפעם בקמפיין שקרי גירד עוד עשרות אלפי תמימים שהאמינו לשקריו ורצו להציל את ארץ ישראל מההתנהלות חסרת האחריות שלו".

"בן גביר מסתובב הבוקר כמו טווס נפוח מאולפן לאולפן", הוסיף. "אפס לקיחת אחריות, אפס חשבון נפש, אפס אכפתיות מהתוצאות. כולם אשמים חוץ ממנו. בעולם מתוקן האיש היה מתבייש להראות את הפרצוף שלו בציבור".

במקביל, יו"ר ימינה איילת שקד ביקשה להודות לפעילים ולתומכי המפלגה. "חברים יקרים, נתתם את הלב ואת הנשמה", אמרה שקד. "ציפינו לתוצאה טובה יותר אבל זה מה שיש ועם זה ננצח".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
"כולם אשמים חוץ ממנו". סמוטריץ'/ראובן קסטרו

מתוצאות האמת עולה כי לעומת הסקרים האחרונים, עוצמה יהודית בראשות בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה. כמו כן, ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 7 מנדטים - 2 מנדטים יותר מאיחוד מפלגות הימין שהתמודדו בבחירות הקודמות בנפרד מהימין החדש של שקד ונפתלי בנט.

למרות הפיצול המסתמן, מפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש ינהלו משא ומתן קואליציוני משותף, כפי שסוכם בהסכם הריצה המשותפת בין המפלגות. הן יפעלו יחד למען חיזוק ערכי ארץ ישראל עם ישראל ותורת ישראל, תיקון מערכת המשפט וכלכלה חופשית. צוות המו"מ יכלול את נציגי שלושת המפלגות כפי שכתוב בהסכם בניהן - ניר אורבך (הבית היהודי), יהודה ולד (האיחוד הלאומי) וטל גן צבי (הימין החדש).

בכנס ימינה אמרה אמש שקד כי הרשימה תמליץ על נתניהו בפני נשיא המדינה, על אף שמסתמן כי לגוש הימין אין רוב להקמת קואליציה. היא אמרה כי היא מקווה שסיעת הימין החדש שלה ושל בנט לא תתפצל בסופו של דבר מהבית היהודי שבהם חברים השרים רפי פרץ וסמוטריץ'. "ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו הייתה סיטואציה לא פשוטה. אני מאמינה בימינה. אני חושבת שצריך להמשיך ביחד. את ההבטחה לבוחר צריך לקיים, אבל צריך לראות מה נכון למדינה, לימין האידאולוגי ולציונות הדתית", אמרה שקד.

עוד בוואלה!

תוצאות חלקיות: שוויון בין הליכוד לכחול לבן, אין רוב לנתניהו

לכתבה המלאה
עו"ד, איתמר בן גביר במהלך עתירה נגד פסילת מפלגתו, כנסת, ירושלים 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
לא עבר את אחוז החסימה. בן גביר/ראובן קסטרו

בשיחה עם וואלה! NEWS, גורמים בכירים בימינה פתחו במתקפה חריפה נגד היו"ר. "איילת שקד מתעקשת להשאיר את הרשימה מאוחדת כדי לעמעם את הכישלון שלה ולהישאר יו"ר של רשימה בינונית ולא רשימונת קטנטנה של הימין החדש". זאת בהמשך להודעת ימינה על פיצול, כאשר שקד ובנט ייפרדו מפרץ וסמוטריץ' אבל ינהלו מו"מ יחד. לפי המסמך, בנט יהיה יו"ר הסיעה של הימין החדש, ואילו פרץ יהיה יו"ר הסיעה של הבית היהודי-האיחוד הלאומי.

(עדכון ראשון: 10:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully