וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ על תוצאות הבחירות: "לא מאוכזבים, מדובר בהישג גדול"

18.9.2019 / 10:41

יו"ר העבודה-גשר בירך על התוצאות המסתמנות, לפיהן מפלגתו שמרה על כוחה וזכתה ל-6 מנדטים. "הפעילים יהיו הראשונים לשמוע על המסקנות ועל התחושות שלנו. הישג חשוב", אמר פרץ

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ אמר הבוקר (רביעי) בתגובה לפרסומן החלקי של תוצאות האמת כי "מדובר בהישג גדול מאוד שלנו". מהתוצאות עולה כי המפלגה זכתה ל-5 מנדטים, ופרץ הבהיר כי "אנחנו ממש לא מאוכזבים מהתוצאה. הישג חשוב". בהמשך היום תכנס המפלגה כנס פעילים בבית סוקולוב בתל אביב. היו"ר אמר כי "הפעילים יהיו הראשונים לשמוע על המסקנות ועל התחושות שלנו".

"אני מודה לכולם על המאמץ האדיר שלכם ומבקש מכם להמתין עד שיגיעו תוצאות האמת וכל חברינו שנמצאים בקלפיות ישלימו את מלאכתם", מסר פרץ עם פרסום תוצאות המדגמים אמש. במפלגה הבהירו כי הם לא ישבו עם בנימין נתניהו באותה ממשלה וכי פרץ יעמוד בהבטחתו.

יו"ר העבודה עמיר פרץ בהצהרה בבוקר שאחרי הבחירות, שדרות, 18 בספטמבר 2019. שי מכלוף
"ממש לא מאוכזבים מהתוצאה". פרץ, הבוקר/שי מכלוף

מפרסומן החלקי של תוצאות האמת עולה כי כחול לבן והליכוד מאבדות שלושה מושבים בכנסת ומקבלות 32 מנדטים כל אחת. בדומה לתוצאות המדגמים שפורסמו אמש במהדורות החדשות, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מצליח להגיע ל-61 מנדטים: גוש הימין-חרדים זוכה ל-56 מנדטים לעומת 55 מנדטים לגוש השמאל-מרכז ו-9 לישראל ביתנו.

עוד עולה מהנתונים כי הרשימה המשותפת צפויה להיות הרשימה השלישית בגודלה עם 12 מנדטים. מדובר בעלייה של שני מנדטים לעומת סך המנדטים שקיבלו המפלגות בנפרד בבחירות הקודמות - חד"ש-תע"ל עם 6 מנדטים ורע"ם-בל"ד עם 4 מנדטים.

עוד בוואלה!

תוצאות חלקיות: שוויון בין הליכוד לכחול לבן, אין רוב לנתניהו

לכתבה המלאה
כינוס חירום, עמיר פרץ ואורלי לוי אבקסיס, בחירות לכנסת ה-22, 17 בספטמבר 2019. אבי כהן
כינוס חירום במטה העבודה-גשר, אתמול/אבי כהן

על פי התוצאות החלקיות, ש"ס בראשות אריה דרעי וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מקבלות כל אחת 9 מנדטים. בכך מפלגתו של דרעי הגדילה את כוחה במנדט ומפלגתו של ליברמן הגדילה את כוחה ב-4 מנדטים. זאת, לעומת יהדות התורה שזוכה ל-8 מנדטים, בדיוק כמו בבחירות הקודמות. ימינה בראשות איילת שקד מקבלת 7 מנדטים - 2 מנדטים יותר מאיחוד מפלגות הימין שהתמודדו בבחירות הקודמות בנפרד מהימין החדש של שקד ונפתלי בנט.

העבודה-גשר שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, והמחנה הדמוקרטי 5 - מנדט אחד יותר מהתוצאה של מרצ בבחירות הקודמות, לאחר שחברה לח"כ סתיו שפיר ולישראל דמוקרטית של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully