וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ לנתניהו: "תחסוך את הזמן בטלפונים ובניסיונות לפנות אלינו"

18.9.2019 / 19:12

עם פרסום תוצאות הבחירות, יו"ר העבודה-גשר הצהיר כי לא ישב בממשלה עם נתניהו. "אין לכם במה לפתות אותנו. התחייבנו - נקיים", אמר פרץ ברקע התבטאויות בכירים בליכוד שלפיהם יפעלו לצירופו לממשלה. לוי-אבקסיס: "כולם רצו לשתות אותנו, החיבור בינינו הוא ארוך-טווח"

עריכה: עמית שמחה

יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ הצהיר היום (רביעי) כי הוא לא ישב בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אמרנו, התחייבנו, נקיים", הדגיש פרץ. בהצהרה משותפת שנשא עם יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס בבית העיתונאים בתל אביב, הוא פנה לנתניהו ואמר: "אדוני ראש הממשלה, תחסוך את הזמן בטלפונים ובניסיונות לפנות אלינו. כיהנתי כראש עיר אני לא מחפש תפקיד. אין לכם במה לפתות אותנו".

דבריו של פרץ נאמרו לאחר התבטאויות בכירים בליכוד ביממה האחרונה, שלפיהם יפעלו לצרף את העבודה-גשר לממשלה. בכיר במפלגת ימין העלה את האפשרות שפרץ יצטרף לממשלה עם נתניהו, בניגוד להתחייבותו שלא לשבת עמו, בתנאי שיקבל בתמורה שלל תפקידים ביצועיים. במקביל, פורסמה תמונת המנדטים עם ספירת מרבית הקולות בבחירות, המעניקה למפלגתו 6 מנדטים.

נאומים של עמיר פרץ ואורלי לוי אבוקסיס במהלך כינוס של מפלגת העבודה - גשר בבית סוקולוב, ת"א 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"אדוני ראש הממשלה, תחסוך את הזמן". פרץ בהצהרה עם לוי-אבקסיס בהצהרה, היום/ראובן קסטרו

"ההסתה של נתניהו היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית", אמר פרץ בהצהרתו. "ההסתה של נתניהו נגד האזרחים הערבים בלתי נסבלת. מי שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל צריך להוקיע אותה לגנות אותה ולגרש את השפה הגזענית מהשיח הפוליטי בישראל. אנחנו לא מתכוונים לרדת להילוך שני שלישי. הדרייב שלנו יהיה קדימה. אני מתכוון לפתוח את שערי המפלגה לעשרות אלפי תומכים חדשים".

לוי-אבקסיס אמרה על התוצאות כי "כולם רצו לשתות אותנו. החיבור בין עמיר לביני הוא חיבור אמיץ, הוא חיבור אסטרטגי ארוך-טווח, ואנחנו בונים פה בית חדש שיש בו מקום לכולם".

כינוס של מפלגת העבודה - גשר בבית סוקולוב, ת"א 18 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
"החיבור בינינו אסטרטגי וארוך-טווח". פרץ, לוי-אבקסיס וח"כ איציק שמולי/ראובן קסטרו

מספירת 91% הקולות בבחירות עולה כי 32 מושבים בכנסת, לעומת 31 לליכוד. מבחינת מפת הגושים, עולה כי גוש הימין-חרדים יורד ל-55 מנדטים לעומת 56 מנדטים לגוש השמאל-מרכז ו-9 לישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. כמו כן, הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 13 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי מקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה זוכה ל-8 מנדטים, ימינה בראשות איילת שקד ל-7 מנדטים והמחנה הדמוקרטי ל-5.

אמש, עם פרסום תוצאות מדגמי הבחירות, הבהירו במפלגה כי לא ישבו עם נתניהו באותה הממשלה וכי פרץ יעמוד בהבטחתו. פרץ הודה לפעילי המפלגה ומסר: "אני מודה לכולם על המאמץ האדיר שלכם ומבקש מכם להמתין עד שיגיעו תוצאות האמת וכל חברינו שנמצאים בקלפיות ישלימו את מלאכתם".

(עדכון ראשון: 17:44)

עוד בוואלה!

מהגליל עד הבקעה: השפנים שנשלפו לפני מועד ב' לא הרשימו את הבוחרים

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully