וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין יתחיל בהתייעצויות עם הסיעות על הרכבת ממשלה ביום ראשון

19.9.2019 / 16:15

נשיא המדינה יחל בשבוע הבא את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו ימשיך בשיח עם גנץ ונתניהו. לפי תוצאות הבחירות המסתמנות, אף אחד מהמועמדים לא הצליח להגיע לרוב של 61 ח"כים שימליצו עליו בפני הנשיא. ריבלין הביע את תמיכתו בקריאה לממשלת אחדות

צילום: מתוך הטוויטר של תאגיד כאן 11, עריכה: שאול אדם

נשיא המדינה ראובן ריבלין יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא קיבל את ההחלטה לאחר שיחת תיאום בנושא עם יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, מוקדם יותר היום (חמישי) ולאחר שקיבל את הסכמתו לכך.

בתום סבב ההתייעצויות האורך בדרך כלל כיומיים, וברקע הבקשות שהופנו אליו על ידי המערכת הפוליטית, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות. לאחר קבלת תוצאות הבחירות הרשמיות מידי השופט מלצר ביום חמישי הבא, ישקול הנשיא את הצורך בהשלמת סבב ההתייעצויות באם יידרש לכך. כפי שהתבצע לראשונה בבחירות הקודמות, הנחה ריבלין על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות.

בני גנץ, ראובן רובי ריבלין ובנימין נתניהו מחזיקים ידיים באזכרה לנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
גנץ, ריבלין ונתניהו/ראובן קסטרו

ריבלין הביע את תמיכתו בקריאה לאחדות ואמר כי "העם אמר את דברו". בדברים שנשא באזכרה לזכר נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הוסיף ריבלין כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינון ממשלת אחדות, ומברך אותך ראש הממשלה להצטרפות לקריאה זו הבוקר. כשיגיעו נציגי הציבור אליי הם יצטרכו להסביר לי ולציבור מה בכוונתם לעשות כדי לראות את כינונה של ממשלה בישראל. אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מערכת בחירות נוספת".

הנשיא אמר את הדברים לאחר שנתניהו הזמין את יו"ר כחול לבן בני גנץ להיפגש "עוד היום" במטרה להקים ממשלת אחדות רחבה. "מציע להיפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה להקמת ממשלת אחדות רחבה לכל אלה שמאמינים במדינת ישראל יהודית-דמוקרטית", אמר נתניהו.

עוד בוואלה!

ליברמן תוקף את נתניהו: הפסק עם השטיקים והטריקים, שב עמי ועם גנץ

לכתבה המלאה

בישיבת סיעת כחול לבן בתל אביב הבהיר גנץ כי הוא "מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי". גנץ תקף את ראש המשלה והוסיף כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא עם כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות". לדבריו, "העם ביקש שישראל תהיה לפני הכול, לכן כחול לבן ניצחה והיא המפלגה הגדולה ביותר. העם אמר את דברו. ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully