וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בישראל ביתנו: ייתכן שלא נמליץ לריבלין על אף אחד מהמועמדים

19.9.2019 / 19:03

הגורמים אמרו לוואלה! NEWS כי יש אפשרות לפיה מפלגתו של אביגדור ליברמן "לא תמליץ על גנץ ולא על נתניהו". לדברי הגורמים, המפלגה לא תמליץ על מועמד לנשיא "כל עוד לא נקבל התחייבות מאחד מהם להקמת ממשלה לאומית ליברלית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו"

צילום: רוני כנפו ויותם רונן, עריכה: שאול אדם

גורמים בישראל ביתנו אמרו הערב (חמישי) לוואלה! NEWS כי "ייתכן ובשבוע הבא לא נמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה הבאה, לא על גנץ ולא על נתניהו". עוד הם הוסיפו כי אפשרות של אי המלצה תהיה תקפה "כל עוד לא נקבל התחייבות מאחד מהם להקמת ממשלה לאומית ליברלית של הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו".

הדברים מגיעים כשמוקדם יותר יו"ר ישראל ביתנו קרא לראש הממשלה "להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה". ליברמן תקף את קריאתו של נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש וטען: "זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי".

"נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים", הוסיף ליברמן. "מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בניסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול'גוש ההלכה' שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה וייכשל בהשגת הרוב הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך נאומו בירושלים 17 בספטמבר 2019. אתר רשמי
ייתכנן ולא ימליץ לנשיא על אף מועמד, ליברמן/אתר רשמי

בישיבת סיעת כחול לבן שנערכה הבוקר בתל אביב הבהיר גנץ כי הוא "מתכוון להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי". גנץ תקף את ראש המשלה והוסיף כי "כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים אלא עם כנות, ממלכתיות, אחריות ורצינות". לדבריו, "העם ביקש שישראל תהיה לפני הכול, לכן כחול לבן ניצחה והיא המפלגה הגדולה ביותר. העם אמר את דברו. ראוי שכולנו נעמיד את טובת העם לפני כל שיקול אחר".

בתגובה להצהרתו של גנץ, נתניהו אמר כי הוא מופתע ומאוכזב. "הנשיא קרא לאחדות, ובלי פגישה בין שני ראשי המפלגות הגדולות אי אפשר להקים ממשלת אחדות", אמר. "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות רחבה ככל האפשר - לא לבחירות חוזרות ובוודאי שלא לממשלה שנשענת על מפלגות אנטי-ציוניות. גנץ, הצעתי לפגישה בינינו בעינה עומדת. זה מה שהציבור מצפה מאיתנו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע את תמיכתו בקריאה לאחדות ואמר כי "העם אמר את דברו". בדברים שנשא באזכרה לזכר נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הוסיף ריבלין כי "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינון ממשלת אחדות, ומברך אותך ראש הממשלה להצטרפות לקריאה זו הבוקר. כשיגיעו נציגי הציבור אליי הם יצטרכו להסביר לי ולציבור מה בכוונתם לעשות כדי לראות את כינונה של ממשלה בישראל. אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מערכת בחירות נוספת".

עוד בוואלה!

מערכת כיפת ברזל הופעלה בעוטף עזה: "לא שוגרו רקטות"

לכתבה המלאה
בני גנץ, ראובן רובי ריבלין ובנימין נתניהו מחזיקים ידיים באזכרה לנשיא התשיעי של ישראל, שמעון פרס, הר הרצל ירושלים, 19 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
נתניהו גנץ וריבלין לוחצים ידיים באזכרתו של פרס, היום/ראובן קסטרו

הערב הודיע נשיא המדינה כי יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה. הנשיא קיבל את ההחלטה לאחר שיחת תיאום בנושא עם יו"ר ועדת הבחירות, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, ולאחר שקיבל את הסכמתו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully