וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפגישה אצל הנשיא, ליברמן וגנץ שוחחו: "החלפנו דעות ורשמים"

23.9.2019 / 17:50

השניים נועדו לשיחה משותפת ברקע סיום סבב ההתייעצויות של הסיעות אצל ריבלין. בתום הפגישה מסרו השניים כי במידת הצורך ידברו שוב בהמשך. ליברמן: "כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון". יו"ר כחול לבן צפוי להיפגש עם נתניהו אצל הנשיא בשעות הערב

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

מרכיבים ממשלה - כל העדכונים

  • גנץ וליברמן שוחחו: "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב"
  • ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה משותפת הערב
  • בתום ההתייעצות: 55 ממליצים על נתניהו לעומת 54 לגנץ
  • נתניהו: "יש הצעות לתיווך מול גנץ, אין מגע ישיר"

יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נפגשו היום (שני). בתום המפגש מסרו השניים: "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך". שיחתם של השניים התקיימה לקראת פגישתם של גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו שתתקיים הערב אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין. הנשיא זימן את גנץ ונתניהו על רקע ההערכה שינסה להוביל להקמת ממשלת אחדות, למרות התנגדות כחול לבן לישיבה עם ראש הממשלה.

זמן קצר לאחר מכן כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו כי "בפגישתנו חזרתי והבהרתי את מה שאמרתי מאז תחילת מערכת הבחירות. מבחינת ישראל ביתנו קיימת רק אופציה אחת על השולחן, והיא הקמת ממשלת אחדות של שלוש המפלגות: ישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה".

בני גנץ ואביגדור ליברמן בעת סיום פגישתם 23 בספטמבר 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
"במידת הצורך נדבר שוב בהמשך". גנץ וליברמן, היום/אתר רשמי, אלעד מלכה

מוקדם יותר היום נתניהו אישר בישיבת סיעת הליכוד כי יש הצעות לתיווך מול גנץ, אך אין מגע ישיר בין הצדדים. במהלך הישיבה הוא נשאל על ידי סגנית השר ציפי חוטובלי בעניין הרוטציה, והשיב: "אין דיבור בכלל. הקצב של המתווכים הוא אולי אחת לשעתיים. אני חבר טוב של גנץ מגן הילדים, מהקורס מ"כים. ההצעות נערמות מכאן עד השמיים. אבל אין מגע ישיר, אין קשר עם גנץ".

עוד בוואלה!

גנץ נפגש עם גרינבלט: "שיחה מעמיקה על שלל נושאים"

לכתבה המלאה

בתוך כך, ריבלין חתם היום יומיים של התייעצויות עם נציגי הסיעות על המועמד להרכבת הממשלה. מספר הממליצים על גנץ עומד על 54 ח"כים - 33 של כחול לבן, 10 של הרשימה המשותפת ללא בל"ד, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי. על נתניהו המליצו 55 ח"כים מגוש-הימין החרדים, שסיכמו מוקדם יותר על בלוק טכני: 31 מהליכוד, 9 מש"ס, 8 מיהדות התורה ו-7 מימינה. 11 ח"כים בחרו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים - 3 הח"כים של בל"ד, שהודיעו הבוקר כי הם גורעים את עצמם מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, ועוד 8 המנדטים של ישראל ביתנו.

בשבועות האחרונים התחייב ריבלין כמה פעמים שיעשה הכל כדי למנוע בחירות נוספות, ואף קרא באופן מפורש להקמת ממשלת אחדות. החוק משאיר בידיו שיקול דעת נרחב מאוד בהחלטה על מי להטיל את הרכבת הממשלה ובמצב המלכוד הפוליטי להחלטה הזו יש משקל כבד. עוד לפני שיודיע האם הוא נותן את המנדט לנתניהו או לגנץ, ההערכה היא שהוא יקרא להם פומבית לפתוח במשא ומתן על אחדות כבר עכשיו.

(עדכון ראשון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully