וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וגנץ נפגשו בבית הנשיא; ריבלין זימן פגישה נוספת ביום רביעי

המפגש הסתיים לאחר יותר משעתיים, במהלכן יצא הנשיא מהחדר והשאיר את רה"מ ויו"ר כחול לבן לשיחה בארבע עיניים. השניים פרסמו הודעה משותפת וסיכמו כי צוותי שתי המפלגות ייפגשו מחר. רה"מ הבהיר לגוש הימין-חרדים: "מחוייב למה שהבטחתי לכם". גנץ: "לא נוותר על ההובלה"

-

פגישת ריבלין-נתניהו-גנץ - כל הפרטים

  • הפגישה המשולשת בבית הנשיא הסתיימה כעבור כשעתיים
  • צוותי שתי המפלגות ייפגשו מחר; ריבלין זימן פגישה נוספת ברביעי
  • רה"מ לבלוק הימין-חרדים: "מחוייב למה שהבטחתי לכם"
  • גנץ לחברי כחול לבן: אין לנו כוונה לוותר על הובלתנו
  • הנשיא הבהיר: מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח הערב (שני) במעונו בירושלים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ לפגישה ראשונה מאז פורסמו תוצאות הבחירות לכנסת ה-22. לאחר יותר משעה וחצי, הנשיא יצא מהפגישה המשולשת ונתניהו וגנץ המשיכו בשיחה בארבע עיניים. כעבור כחצי שעה שב הנשיא לחדר, והפגישה הסתיימה.

בתום הפגישה פרסמו נתניהו וגנץ הודעה משותפת, בה הודיעו כי ייפגשו שוב ביום רביעי. "בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן שוחחו ביניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות - יריב לוין ויורם טורבוביץ' - ייפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו", נמסר בהודעה המשותפת.

במקביל, ראש הממשלה עדכן טלפונית את ראשי בלוק הימין-חרדים בפגישה ואמר כי הייתה עניינית. נתניהו אמר לראשי הבלוק כי הדגיש בפגישה שהוא מייצג את כל המחנה הלאומי, פועל בשמו ומנהל מטעם כל הבלוק את המשא ומתן: "אני מחוייב למה שהבטחתי לכם".

גנץ כתב לחברי סיעתו בתום הפגישה כי "בפגישה דובר רבות על אחדות (מזכיר שזו תפיסותינו מיום הקמתנו). בפגישה הבהרתי שהדרך לאחדות עוברת דרך מהות ודרך הדברים שהבטחנו לציבור שבחר בנו. הציבור בחר בשינוי ואין לנו כוונה לוותר על הובלתנו, עקרונותינו או על השותפים הטבעיים שלנו לדרך הזו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך פגישתם עם נשיא המדינה בבית הנשיא. חיים צח לע"מ, אתר רשמי
פגישה בתיווך הנשיא. נתניהו, ריבלין וגנץ, הערב/אתר רשמי, חיים צח לע"מ

לאחר יציאתו מהפגישה, אמר ריבלין כי "צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים". הנשיא הבהיר לנתניהו וגנץ כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה, ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

כמו כן, ריבלין הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. "העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות", הוסיף.

לבית הנשיא הגיעו השרים יריב לוין וזאב אלקין מהליכוד. מצד גנץ, נמצאים במקום שלום שלמה ויורם טורבוביץ'. עם זאת, הם לא צפויים להשתתף בפגישה עצמה אך יהיו נוכחים מחוצה לה.

עוד בוואלה!

לפני הפגישה אצל הנשיא, ליברמן וגנץ שוחחו: "החלפנו דעות ורשמים"

לכתבה המלאה
פמליית רה"מ, בנימין נתניהו בדרכה לבית הנשיא, ירושלים 23 בספטמבר 2019. אתר רשמי
פמליית ראש הממשלה בכניסה לבית הנשיא, הערב/אתר רשמי

על פי ההערכות, במהלך הפגישה הודיע ריבלין לשניים כי יהיה מוכן להמתין עם מתן המנדט להרכבת הממשלה לאחד מהם עד יום רביעי הבא, לאחר החג, זאת כדי שיוכלו לקדם מגעים לממשלת אחדות, אם ירצו בכך. אם שניהם או אחד מהם יסרבו לדון באחדות, ריבלין צפוי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מהם, ככל הנראה על ראש הממשלה נתניהו כבר ביום רביעי הקרוב.

מוקדם יותר היום נועד גנץ יחד עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בתום המפגש מסרו כי "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך". זמן קצר לאחר מכן כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו כי "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה".

בישיבת סיעת הליכוד היום אישר נתניהו כי יש הצעות לתיווך מול גנץ, אך אין מגע ישיר בין הצדדים. במהלך הישיבה הוא נשאל על ידי סגנית השר ציפי חוטובלי בעניין הרוטציה, והשיב: "אין דיבור בכלל. הקצב של המתווכים הוא אולי אחת לשעתיים. ההצעות נערמות מכאן עד השמיים, אבל אין מגע ישיר, אין קשר עם גנץ".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך פגישתם עם נשיא המדינה בבית הנשיא, 23 ספטמבר 2019. חיים צח לע"מ, אתר רשמי
הפגישה המשולשת, הערב/אתר רשמי, חיים צח לע"מ

בסיום סבב ההתייעצויות אצל הנשיא, מספר הממליצים על גנץ עומד על 54 ח"כים - 33 של כחול לבן, 10 של הרשימה המשותפת ללא בל"ד, 6 של העבודה-גשר ו-5 של המחנה הדמוקרטי. על נתניהו המליצו 55 ח"כים מגוש-הימין החרדים, שסיכמו מוקדם יותר על בלוק טכני: 31 מהליכוד, 9 מש"ס, 8 מיהדות התורה ו-7 מימינה. 11 ח"כים בחרו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים - 3 הח"כים של בל"ד, שהודיעו הבוקר כי הם גורעים את עצמם מהמלצת הרשימה המשותפת על גנץ, ועוד 8 המנדטים של ישראל ביתנו.

(עדכון ראשון: 19:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully