וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוק הימין דורש למנוע את כינוס המליאה להקמת ועדת הכנסת לדיון בחסינות

למרות עמדת יועמ"ש הכנסת, ראשי הבלוק העבירו מכתב ליו"ר הכנסת שנועד להפעיל עליו לחץ למנוע את דיוני החסינות ו"את האפשרות שבתקופת הבחירות הכנסת תהפוך לקרקס". ביממה האחרונה נתניהו התלבט אם למשוך את הבקשה מחשש לפגיעה בקמפיין הליכוד או להחרים את הדיונים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

ראשי בלוק הימין התכנסו הבוקר (שלישי) לישיבה במשרד ראש הממשלה, זאת ברקע המגעים לאיחוד בקרב מפלגות הימין והקרב על חסינות ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי הליכוד, בישיבה סוכם להעביר מכתב משותף ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שנועד להפעיל עליו לחץ למנוע את דיוני החסינות ו"את האפשרות שבתקופת הבחירות הכנסת תהפוך לקרקס".

ראשי הבלוק דורשים מאדלשטיין למנוע את כינוס המליאה להקמת ועדת הכנסת למרות עמדת היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, שקבעה שאין לו סמכות לעשות זאת.

פגישת ראשי בלוק הימין, משרד רה"מ, ירושלים 14 בינואר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
יפעילו לחץ על אדלשטיין. ישיבת הבלוק, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

ביממה האחרונה התלבט נתניהו עם מקורביו אם למשוך את הצעת החסינות מחשש שדיוני הוועדה יפגעו בקמפיין הליכוד בבחירות או לקבל את הצעת ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) להחרים את דיוני הוועדה ולא לשתף עמם פעולה. לדברי גורמים בליכוד הוא טרם החליט כיצד לנהוג.

גנץ: נחוש להוביל לכינוס המליאה ולהקים את ועדת הכנסת

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ אמר היום כי הוא נחוש להוביל לכינוס המליאה על מנת לדון בחסינות נתניהו. גנץ נשאל במהלך סיור בעיר דוד בירושלים בנוגע למתקפות על יו"ר הכנסת בנושא החסינות ואמר: "65 מחברי הבית ביקשו את הכינוס, ליו"ר הכנסת יש תפקיד ממלכתי, הוא לא מטעם מפלגה. נתניהו ביקש חסינות והוא ידע שחלק מהדיון כרוך בדיון על עצם הבקשה שלו".

לדברי גנץ "לא יכול להיות שהוא ביקש את החסינות וגם מבקש לא לדון בה. אני נחוש להוביל לתהליך כינוס המליאה והקמת ועדת הכנסת. לא בכוח, אלא מתוך הישענות על החוק. נעשה מה שצריך כדי שהדיון יתקיים והוועדה תקום, בצורה הנקייה ביותר".

עוד בוואלה!

כשלון במגעים בין האיחוד הלאומי לבית היהודי; סמוטריץ' פנה לבנט ושקד

לכתבה המלאה

גנץ בסיור בעיר דוד

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה
בני גנץ, יו"ר כחול לבן, בסיור בעיר דוד בירושלים, 14 בינואר 2020. רויטרס
ח"כ גנץ בסיור בעיר דוד, היום/רויטרס

בכחול לבן פנו אתמול ליו"ר הכנסת במכתב, אליו צורפו 25 חתימות, בו העלו דרישה לכנס את מליאת הכנסת בהקדם על מנת להקים סופית את הועדה שתדון בחסינות נתניהו. לאדלשטיין לא נותרו ברירות אלא לכנס את המליאה בעקבות חוות הדעת של ינון.

למרות זאת, ח"כ זוהר האשים ביממה האחרונה את אדלשטיין בכך שהיה יכול לדבריו, למנוע את כינוס הוועדה שאישרה אתמול את הקמת הוועדה לדיון בחסינות, ולא עשה זאת. נוסף על כך, גורמים בליכוד טוענים כי גם בסביבת נתניהו יש זעם רב על יו"ר הכנסת בעקבות הקמת ועדת הכנסת, למרות שלא היה בידו למנוע את המהלך. עם זאת, באופן רשמי לשכתו הכחישה את הדברים.

מיקי זוהר במהלך כינוס הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן 13 בינואר 2019. דוברות הכנסת, אתר רשמי
הציע להחרים את הדיונים. ח"כ מיקי זוהר/אתר רשמי, דוברות הכנסת

מלבד סוגיית החסינות, פגישת ראשי הגוש מתנהלת בצל המאמצים להביא לאיחוד בקרב מפלגות הימין, זאת לאחר שהאיחוד הלאומי הודיע כי כשלו המגעים לאיחוד עם הבית היהודי. במקביל, השר בצלאל סמוטריץ' פנה לראשי ימין החדש נפתלי בנט ואיילת שקד, כדי לנסות לבחון מחדש את המגעים בין הצדדים. בשלב זה אין פרצת דרך והצדדים צפויים להיפגש במהלך הישיבה.

מוקדם יותר היום, באיחוד הלאומי האשימו את הבית היהודי בכישלון המגעים לאיחוד המפלגות, וטענו כי הם נסוגו מהחתימה על הסכם מיזוג המפלגות ולוחות הזמנים שנכלל בו, שלדבריהם שימש כבסיס לאיחוד. "רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במו"מ לאחר כינוס המרכז", נמסר בהודעת המפלגה.

שר התחבורה חבר הכנסת בצלטל סמוטריץ' בהלווייתה של רינה שנרב שנרצחה בפיגוע במעין ליד ההתנחלות דולב, 23 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
האשימו את הבית היהודי בכישלון. יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

מנגד, בבית היהודי התנערו מההאשמות וגלגלו את הכדור בחזרה לאיחוד הלאומי. "בשביל לומר אמת לא צריך אלפי מילים", אמרו. "יש אמת פשוטה והיא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. המרכז של הבית היהודי אישר אמש ליו"ר רפי פרץ להוביל חיבורים והמיזוג יאושר על ידי המרכזים המשותפים בהמשך. אין שום פערים וניתן לסגור כבר עכשיו, זה רק עניין של רצון. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

(עדכון ראשון 10:43)

לו"ז בחירות - 14 ינואר 2019. עיבוד תמונה
לו"ז בחירות - 14 ינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully