וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד איחוד בימין: בנט וסמוטריץ' סיכמו על ריצה משותפת

14.1.2020 / 17:22

יום לפני סגירת הרשימות סיכמו ראשי האיחוד הלאומי והימין החדש כי ירוצו במשותף. לפי ההסכם, בנט וסמוטריץ' יוצבו במקומות הראשונים, שקד במקום ה-3. בימין החדש קראו ליו"ר הבית היהודי להצטרף לאיחוד בתנאי שייפרד מעוצמה יהודית. הבית היהודי: "ריסוק הציונות הדתית"

עריכה: עמית שמחה

איחוד נוסף בימין - עדכונים אחרונים:

  • סמוטריץ', בנט ושקד חתמו על ריצה משותפת בבחירות הקרובות
  • במסגרת האיחוד, בנט וסמוטריץ' יוצבו במקומות הראשונים, שקד במקום השלישי
  • בימין החדש קראו ליו"ר הבית היהודי להצטרף לאיחוד - ללא עוצמה יהודית
  • החלה הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', וראשי הימין החדש, השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, סיכמו היום (שלישי) כי ירוצו במשותף בבחירות הקרובות. החתימה בין השניים באה יממה לאחר שהימין החדש הודיעה כי תתמודד באופן עצמאי בבחירות הקרובות. זאת, במקביל לפתיחת מרתון הגשת הרשימות לידי ועדת הבחירות המרכזית שיסתיים מחר.

המגעים בין הצדדים התחדשו למרות ההודעה לאחר שסמוטריץ' פוצץ במהלך הלילה את המשא ומתן עם הבית היהודי בראשות השר רפי פרץ ועוצמה יהודית עם איתמר בן גביר, לאחר שלטענתו לא עמדו בסיכום למיזוג מפלגות וקיום פריימריז עתידי. ייתכן כי המטרה של הימין החדש והאיחוד הלאומי היא כעת להפעיל לחץ על יו"ר הבית היהודי פרץ שיחבור אליהם לריצה המשותפת אך ללא עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, זאת לאור ההתנגדות של בנט ושקד לריצה משותפת איתו. בהודעה שנמסרה מטעם הימין החדש קראו ליו"ר הבית היהודי רפי פרץ להצטרף לאיחוד. "ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שיוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי", נכתב בהודעה.

עוד בוואלה!

בלוק הימין דורש למנוע את כינוס המליאה להקמת ועדת הכנסת לדיון בחסינות

לכתבה המלאה
השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
סיכמו על ריצה משותפת. בנט וסמוטריץ'/ראובן קסטרו

במסגרת ההסכם שנחתם, בנט וסמוטריץ' ישובצו בראש הרשימה, בעוד ששותפתו של בנט להנהגת הימין החדש, ח"כ איילת שקד, תשובץ במקום השלישי. במקום הרביעי הוצב ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי. בהמשך הרשימה, במקום החמישי, ח"כ מתן כהנא מהימין החדש. המקום השישי שורין אף הוא לח"כ מהימין החדש. אם מפלגת הבית היהודי תצטרף לאיחוד, יוצעו לאנשיה המקום השני והשמיני ברשימה.

"איחדנו מחדש את הבית", אמר השר בנט. "הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד"לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי". ח"כ שקד הצטרפה לדבריו בירכה על האיחוד. "בצאלאל סמוטריץ הוא שותף וחבר לדרך", אמרה. "החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו".

כינוס הבית היהודי, מרכז וואהל, רמת גן 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
קוראים לו להצטרף. פרץ/ראובן קסטרו

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הבוקר צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".

שקד בירכה על ההסכם וקראה לבית היהודי להצטרף, "אתמול בלילה נוצרה הזדמנות לבצע איחודים בימין, בנט, סמוטריץ ואני, עובדים יחד כבר הרבה שנים, פוליטיקאים מאוד ביצועיים, עם הרבה הישגים מוכחים ויכולת עשייה. אנחנו חושבים שכרגע עבור מחנה הימין הדבר הנכון, שהבית היהודי, בהובלת רפי פרץ, יצטרפו אלינו ונצעד יחד לניצחון גדול. כרגע אפשר לשים מחלוקות בצד ולנסות להגיע לאיחוד גדול".

אולם, בבית היהודי מתחו ביקורת על האיחוד בין המפלגות. "נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט - ריסוק הציונות הדתית", אמרו במפלגה. "נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א' ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה. מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו. פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכיסא החם בימין החדש".

בעוצמה יהודית אמרו כי "לאחר שבנט נטש את הציונות הדתית, מי שמצטרף אליו הוא לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ' - והכל בגלל אגו: סמוטריץ' היה על סף חתימת הסכם עם הבית הבית היהודי המאוחד הלילה, ורק בגלל המקום הרביעי שלא הובטח באופן סופי לאופיר סופר הוא החליט לעבור לבנט ושקד ולהצטרף למי שנטשו אך לא מזמן את הציונות הדתית". עוד נמסר מעוצמה יהודית כי "הימין החדש והאיחוד הלאומי מנסים למחוק את הציונות הדתית בחיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה. סמוטריץ' היתל בציבור במשך כל השבועות האחרונים בהצהרותיו על חיבור, אחדות, פריימריז ומיזוג, אבל מסתבר שכל ההצהרות היו כדי לקבל מקומות ראשונים ומשודרגים".

(עדכון ראשון: 11:50)

לו"ז בחירות - 14 ינואר 2019. עיבוד תמונה
לו"ז בחירות - 14 ינואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully