וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד בשמאל יוצא לדרך: העבודה ומרצ אישרו את הריצה המשותפת

14.1.2020 / 20:45

הוועידות של שתי המפלגות התכנסו כדי לאשר ברוב קולות את ההתמודדות המשותפת בבחירות תחת הפתק "אמת". פריג', שעתר לבית הדין של מרצ נגד שריונו של יאיר גולן יחד עם הח"כ לשעבר רז, הביע צער על ההחלטה: "רציתי להיות שותף ולא עלה תאנה"

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

הוועידות של מפלגת העבודה ומרצ אישרו הערב (שלישי) את הסכם הריצה המשותפת. יממה לסגירת הרשימות, שתי מפלגות השמאל סיכמו כי הן יתמודדו בבחירות תחת הפתק "אמת". תחילה, ועידת מפלגת העבודה אישרה ברוב קולות את ההסכם, ולאחריה התכנסה גם ועידת מרצ, שאישרה בנוסף גם את ההסכם עם אלוף (במיל') יאיר גולן, לפיו הוא יוצב במקום ה-3 במרצ ובמקום ה-7 ברשימה המאוחדת.

בית הדין של מרצ חייב לקיים שתי הצבעות נפרדות לאור העתירה שהגישו החכים לשעבר עיסאווי פריג' ומוסי רז, אך שתי ההצעות עברו ברוב קולות. פריג', ששובץ במקום ה-11 ברשימה המשותפת, עתר נגד שריונו של גולן במקום 7 ודרש להביא את ההסכם בינו לבין מרצ להצבעה נפרדת בוועידה. "רציתי להיות שותף ולא עלה תאנה, אבל לצערי נותרתי בעמדת מיעוט", אמר פריג' לאחר ההצבעה. "צר לי על ההחלטה היום, גם מכיוון שמשמעה שלקחו מאיתנו את הכלים לפנות לחברה הערבית". פריג' הוסיף כי "לא התייאשתי, אמשיך לפעול למען השותפות היהודית ערבית שגם אם תתעכב בוא תבוא".

עמיר פרץ וניצן הורוביץ במהלך מסיבת העיתונאים של מפלגת עבודה- גשר' בבית העיתונאים, ת״א 13 בינואר 2019. ראובן קסטרו
במפלגות אישרו את ההסכם. פרץ והורוביץ, אתמול/ראובן קסטרו

לפי הסיכום, המפלגות ירוצו תחת הפתק "אמת", כשיו"ר גשר אורלי לוי לוי-אבקסיס תהיה במקום ה-2 ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ יהיה במקום ה-3. למחנה הדמוקרטי יהיו ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, מתוך שמונת המקומות הראשונים, כשבחמישייה הראשונה ימוקמו גם תמר זנדברג איציק שמולי. בנוסף אליהם, ח"כ גולן ואילן גילאון ישובצו בחמישייה השנייה לצד עמר בר-לב, מיכאלי ורויטל סויד. ח"כ סתיו שפיר והתנועה הירוקה לא יהיו חלק מאיחוד מפלגות השמאל.

אתמול, ראשי שתי המפלגות מסרו הצהרה משותפת, שבה יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ אמר כי "לא על הכול אנחנו מסכימים, אבל המכנה המשותף בינינו גדול יותר מהמפריד". לדבריו, "נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה, החיבור הזה הוא מכפיל כוח, נחזק איתו את הדגל החברתי ואת דגל השלום. היום אנחנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה. אנחנו נוביל וננווט את הממשלה הבאה לממשלה של שינוי ותקווה".

לאירוע הגיעו פעילים וח"כים בודדים ממרצ והעבודה, בהם מרב מיכאלי ואילו גילאון. לוי-אבקסיס, לא הגיעה להצהרה. הורוביץ בירך את פרץ על ההחלטה. "עמיר, עשית כאן צעד היסטורי אני מאוד גאה בחברות איתך", אמר. עוד הוסיף יו"ר מרצ כי "האיחוד הוא בשורה לכל מי שדוגל בשלום, צדק חברתי, זכויות אדם ואזרח, שלטון החוק ודמוקרטיה והמשך קיומה של מדינת ישראל בגבולות בטוחים עם שכנינו. האיחוד הוא חדשות טובות לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות לביבי ולגוש החסינות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully