וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת לכנסת ה-23

13.1.2020 / 10:25

בסיום פגישה שהתקיימה בביתו בשדרות, סיכם יו"ר העבודה עמיר פרץ על התמודדות משותפת עם מרצ בבחירות הקרובות תחת הפתק "אמת". לוי-אבקסיס תשובץ במקום השני ברשימה ואילו יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, יוצב במקום השלישי. ח"כ סתיו שפיר נותרה מחוץ לרשימה

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

איחוד בשמאל - כל הפרטים:

  • העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת בבחירות תחת הפתק "אמת"
  • הרשימה: לוי-אבקסיס במקום ה-2, הורוביץ במקום ה-3, ובהמשך זנדברג ושמולי
  • ראשי העבודה ומרצ ימסרו הצהרה, מחר - ועידות שתי המפלגות יאשרו את הסכם האיחוד
  • ח"כ שפיר והתנועה הירוקה לא יהיו חלק מהאיחוד

מפלגות העבודה-גשר ומרצ החליטו על ריצה משותפת לכנסת ה-23. בסיום פגישה שהתקיימה הלילה (שני) בביתו של יו"ר העבודה עמיר פרץ בשדרות, סיכמו יו"ר העבודה-גשר ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ על איחוד לקראת בחירות הקרובות. המפלגות ירוצו תחת הפתק "אמת", כשאורלי לוי-אבקסיס תהיה במקום ה-2 וניצן הורוביץ יהיה במקום ה-3. ח"כ סתיו שפיר והתנועה הירוקה לא יהיו חלק מאיחוד מפלגות השמאל.

"פרץ והורוביץ מתכוונים לתת דגש על בשורת האיחוד המשמעותי ועל התקווה לשינוי פוליטי שיהיה הלב החברתי והמצפן המדיני של הממשלה הבאה לאחר סיום עידן נתניהו", נמסר בהודעה מטעם המפלגות. הערב יכנסו השניים מסיבת עיתונאים ובה ימסרו הצהרה לתקשורת. צוותי המו"מ של מפלגת העבודה, השר לשעבר אופיר פינס-פז ומזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, ומטעם מרצ, מזכ"ל המפלגה תומר רזניק ודרור מורג, יסיימו בקרוב את גיבוש ניסוחי ההסכם הסופיים, יחד עם הנספחים כדי להכינם לחתימת באי הכח ומורשי החתימה. מחר, ועידת מפלגת העבודה וועידת מרצ יתכנסו לאישור הסכם האיחוד בין המפלגות.

למחנה הדמוקרטי יהיו ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, מתוך שמונת המקומות הראשונים. בחמישייה הראשונה מוקמו: פרץ, לוי-אבקסיס, הורוביץ, זנדברג, שמולי. בנוסף לכך, ח"כ יאיר גולן ואילן גילאון ישובצו בחמישייה השנייה לצד עמר בר-לב, מרב מיכאלי ורויטל סויד.

פרץ הורוסיבץ. עיבוד תמונה
ירוצו יחדיו. פרץ עם הורוביץ, הלילה/עיבוד תמונה

ח"כ אילן גילאון בירך על האיחוד בין המפלגות. "אני כבר הרבה זמן דוחף לשותפות הזו, שמציתה את להבת התקווה לחברה צודקת ולמדינה מתוקנת שואפת שלום", אמר גילאון. "הציונות, הסוציאליזם ואחוות העמים - שוב על המפה, ובגדול. יאללה, מתחילים".

גם מרב מיכאלי בירכה על הריצה המשותפת, שלדבריה "תציל את מדינת ישראל ותשמור עליה כמדינה ציונית ודמוקרטית של העם היהודי". בציוץ שפרסמה בטוויטר, כתבה מיכאלי: "הבטחנו לעשות כל מה שנדרש כדי להחליף את שלטון הימין המסוכן של נתניהו וזה מה שאנחנו עושות. עכשיו עם הפנים קדימה נרוץ בכל הכח יחד אל הניצחון".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: חיבורים בימין ובשמאל לא ישפיעו משמעותית על מפת הגושים

לכתבה המלאה
אורלי לוי אבקסיס ביום השבעת הכנסת , אוקטובר 2019. ראובן קסטרו
תוצב במקום השני. לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

שפיר, שלא נכללה באיחוד, אמרה כי "אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור". לדבריה, היא פעלה "מבוקר עד ערב" למען איחוד בשמאל, אבל "האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושקל תקווה. איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל - זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת".

הבוקר שפיר אמרה ל"עולם הבוקר" בערוץ 13 כי היא מאוכזבת, ובמהלך היום "תיאלץ לקבל החלטה קשה". לדבריה, "דווקא חברייך עלולים להיות אלה שמנסים להרחיק אותך במקום להתחזק מהשותפות שיש לנו, זה מאכזב. לפעמים פוליטיקאים מעדיפים את הישן על החדש, אבל הציבור הוא זה שמחליט. ביממה הקרובה אצטרך לקבל החלטה קשה, האם להתמודד באופן עצמאי במסגרת מפלגה או לצאת".

עוד הוסיפה כי "אשקול את כל השיקולים ואחליט, גם כדי שנביא לניצחון בבחירות האלה כגוש אחד ומאוחד וגם כדי שהקולות שלנו יהיו מיוצגים. שאף אחד לא יוציא דור שלם של צעירים מהפוליטיקה בגלל איזו קומבינה, ושנוכל להמשיך להשפיע".

בימין קוראים לאיחוד

בתגובה לאיחוד העבודה-גשר ומרצ, גם בקרב מפלגות הימין קראו היום לאיחוד כולל. גורם בליכוד קרא הבוקר ליו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, לאחד את מפלגות הימין כדי למנוע אובדן מנדטים. "זוהי העת של הימין להתאחד. נפתלי בנט חייב לשים את האגו בצד ולאחד את כל מפלגות הימין על מנת למנוע אובדן מנדטים מיותר בפעם השלישית. מאמינים שהאחריות תגבר על השיקולים האישיים". הדברים נאמרו על רקע הודעת העבודה-גשר ומרצ כי ירוצו ביחד בבחירות הקרובות.

גם יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' התייחס למהלך בשמאל, ואמר כי "אחרי האיחוד בשמאל, אבל גם בלעדיו, אנחנו חייבים להתאחד כולנו. מקצה לקצה. גם הבוקר אני ממשיך לחתור אל היעד הזה, בכל דרך ומכל כיוון אפשרי. הימין לא יסלח למי שימנע את האיחוד הזה ויוריד לטמיון עשרות אלפי קולות. זו הרי הסיבה שעד היום אין לנו ממשלת ימין אחרי הבחירות הראשונות".

הבית היהודי קרא ללקיחת אחריות בימין ואמר כי "מרגע שהוכרזו בחירות נוספות פעלנו למען איחוד כולל במפלגות מימין הליכוד. האיחוד בשמאל מחייב את כולנו לאחריות - יש סכנה ממשית לממשלת הימין. אנו ממשיכים לפעול כל העת כדי שאיחוד כזה יצא לפועל. אנו קוראים לכל השותפים להתכנס ולהגיע להסכם בהקדם".

סתיו שפיר בדיון בקשה למנוע את השתתפותם של עוצמה יהודית בבחירות לכנסת ה - 22, כנסת, ירושלים , 14 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
מחוץ לרשימה. שפיר/ראובן קסטרו

מסקרים שנעשו במפלגת העבודה בימים האחרונים, עולה כי רשימה מאוחדת תקבל תשעה מנדטים, פחות מסך המנדטים של העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי כעת. ההחלטה מגיעה אחרי הלחצים הכבדים שהופעלו על פרץ, שבשבועות האחרונים התנגד נחרצות לאיחוד בשמאל. גם שותפתו להנהגה, לוי-אבקסיס, התעקשה שהרשימה תרוץ באופן עצמאי. אולם בימים האחרונים, שורה של ח"כים בעבודה קראו פומבית לאיחוד של שתי המפלגות, לאור החשש שאחת ממפלגות השמאל לא תעבור את אחוז החסימה.

אתמול, פרץ הציע בישיבת הנהלת מפלגת העבודה לפתוח במשא ומתן עם מרצ, והודיע כי חברי צוות המו"מ יהיו השר לשעבר אופיר פז פינס ומזכ"ל המפלגה עו"ד ערן חרמוני. הוא עדכן את חברי סיעת העבודה בהחלטה לפתוח במו"מ, ואמר כי "מה שיקבע זו היכולת להביא 61 לגוש בלי ליברמן. אנחנו נהייה הכוח העיקרי שמניע את גוש השינוי והתקווה".

(עדכון ראשון: 12/1, 18:11)

לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23. אתר רשמי
לוח זמנים לבחירות לכנסת ה- 23/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully