וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יברקן מכחול לבן שוריין בליכוד: "דרך חדשה בתנועה שדואגת לקהילה"

15.1.2020 / 19:46

מזכירות הליכוד אישרה ברוב מוחץ את שריונו של יברקן במקום ה-20, לאחר שהודח על ידי גנץ ברקע מגעים שניהל עם הליכוד. יברקן לאחר הסערה: "למרות הביקורת שהשמעתי נגד רה"מ, רוב גדול של ציבור בוחריי אוהב ומעריך את הליכוד ואת נתניהו". רה"מ: "ברוך שובך הביתה לליכוד"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

ו.

הדחת ח"כ גדי יברקן - כל הפרטים

  • גנץ החליט להדיח את ח"כ גדי יברקן מרשימת כחול לבן לכנסת
  • הדחתו התבצעה ברקע מגעים שניהל עם הליכוד ובתיאום עם יעלון
  • מזכירות הליכוד אישרה את שריונו של ח"כ יברקן מכחול לבן במקום ה-20
  • יעלון: "התנהלותו והתנהגותו מעידה יותר מכל על ערכיו"
  • יברקן: "דרך חדשה בתנועה שדואגת לקהילה האתיופית"

מזכירות הליכוד אישרה היום (רביעי) ברוב מוחץ את שריונו של ח"כ גדי יברקן מכחול לבן במקום ה-20 ברשימה. זאת לאחר שהח"כ הודח על ידי יו"ר מפלגתו בני גנץ ברקע מגעים שניהל עם מפלגת השלטון. ההחלטה לא צפויה לפגוע במיקומים של הח"כים הנוכחיים בליכוד, שכן שר האוצר משה כחלון שהיה במקום ה-5 ברשימה הסיר את מועמדותו כך שכל הרשימה עד המקום ה-20 תקודם במקום אחד, אך מי שאחרי השריון של יברקן לא יוזז לאחור.

גנץ הבהיר כי הדחתו של חבר הכנסת שהוצב במקום ה-32 ברשימת המפלגה נעשתה בתיאום עם יו"ר מפלגת תל"מ משה יעלון, אליה השתייך יברקן. על פי הודעתו של יעלון, "נוכח התנהלותו והתנהגותו שמעידה יותר מכל על ערכיו, הוא מודח ממפלגת תל"מ ולא יכלל עוד ברשימת כחול לבן לכנסת ה-23".

ח"כ יבקרן אמר לאחר הסערה כי הוא מחזיר את המנדט למלגתו ביושר ובלב שלם. "אני יוצא לדרך חדשה בתנועת הליכוד, זו שפעלה למעננו עוד מימי בגין ושמיר שהקהילה האתיופית תמיד היתה נר לרגלם ועודנה גם היום בהנהגתו של בנימין נתניהו". יברקן ציין כי בלשהי הכנסת ה-21 הוצע לו לעבור למפלגת השלטון תמורת מינוי לשר בכיר אך הוא סרב. "אופורטניזם הוא אינו דרכי, לא כך חונכתי".

נתניהו וח"כ יברקן לאחר ששוריין במקום ה-20 ברשימת הליכוד. 15 בינואר 2020. לע"מ, אתר רשמי
"יש לנו כל כך הרבה מה לעשות ומה לתקן". נתניהו ויברקן/אתר רשמי, לע"מ

הוא הודה למשה יעלון ראש סיעתו והדגיש כי יפעל יחד עם ראש הממשלה לקידום ענייני הקהילה האתיופית."זה לא סוד כי בעבר השמעתי ביקורת על ראש הממשלה אך מה שמניע אותי זה אך ורק עתיד המדינה ועתיד הקהילה שנותנת בי אמון פעם אחר פעם, חובתי המוסרית לקהילה היקרה שלי, היא לדאוג, לטפל ולפתור את הסוגיות הבוערות אותם אפרסם יחד עם ראש הממשלה".

נתניהו נפגש עם יברקן לאחר שריונו ואמר כי "יש לנו כל כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

שריונו של יברקן אושר במשאל טלפוני של מזכירות הליכוד. כעת, לאחר שריונו, צפויות עתירות של ח"כים נגד השריונים שלא הובאו לאישור מרכז המפלגה.

אחרי עריקת יברקן, כחול לבן מינתה במקומו את אנדרי קוז'נוב למקום ה-33. קוז'נוב, שהיה במשך עשור הכתב הצבאי של ערוץ 9, ישמש כנציג החדש למגזר הרוסי של המפלגה. הוא יהיה חבר במפלגה מטעם תל"מ, מפלגתו של יעלון, בה היה חבר יברקן, במקומו ברשימה.

עוד בוואלה!

משחקי פאזל בימין, הליכוד נגד אדלשטיין וסגירת קצוות בשמאל: סיכום היום הפוליטי

לכתבה המלאה
הצהרה של נציגי כחול לבן בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
החליטו להדיח את יברקן. יעלון וגנץ/ראובן קסטרו

גורמים בליכוד אמרו טרם ההצבעה שהדחת יברקן בידי כחול לבן תקל על הפרישה והמעבר שלו לליכוד מבחינה פרוצדורלית. במפלגה ניסו לשכנע את יברקן להצטרף לרשימה ולקבל שריון כנציג הקהילה האתיופית בבחירות, בעוד בכחול לבן ישנה נציגה נוספת של הקהילה, ח"כ פנינה תמנו שטה מיש עתיד.

בימים האחרונים ניסו בליכוד לגייס שם בולט מהקהילה האתיופית, שם זוהתה בבחירות הקודמות נדידת קולות לעבר כחול לבן. במסגרת זאת נעשתה פניה ליברקן, שהיה בעבר חבר בליכוד ואף התמודד בשנת 2012 במשבצת העולים, לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, כעת חבר בכחול לבן מטעם מפלגת תל"מ. בחודשים האחרונים תקף יברקן בחריפות את שרת התרבות מירי רגב על התבטאויות שונות בנוגע לקהילה האתיופית וכעת צפוי לשבת לצדה באותה מפלגה.

אנדרי קוז'נוב. אתר רשמי
שבוץ במקום יברקן. אנדרי קוז'נוב/אתר רשמי

מוקדם יותר היום בליכוד פנו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל, כדי שיכריע אם מועמד שהסכים להכלל ברשימה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית יכול לחזור בו ולהיכלל לאחר מכן ברשימת מועמדים אחרת. הנדל השיב בשלילה וקבע כי "מועמד אשר הסכים להכללת שמו ברשימת מועמדים פלונית, לא יכול עוד, במסגרת אותה מערכת בחירות, להסכים להכללת שמו ברשימת מועמדים אחרת. היה ויעשה כן, יימחק שמו משתי הרשימות".

יברקן קיבל הצעה לחבור לליכוד כבר אחרי הבחירות לכנסת ה-21 באפריל. באותם ימים הליכוד ניסה להרכיב ממשלה והקואליציה עמדה על 60 מנדטים, והקול של יברקן יכול היה לייצר רוב להשבעת ממשלת ימין צרה ולמנוע את בחירות מועד ב'. יברקן בחר אז שלא לקבל ההצעה.

(עדכון ראשון: 14:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully