וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן באולפן וואלה! NEWS: הפרקליטות מנותקת מהציבור, יש תחושה של יוהרה

26.2.2020 / 17:45

השר לביטחון הפנים אמר כי "לא קיימת רגישות לדעת הקהל בפרקליטות", בעקבות הגשת כתב האישום נגד נתניהו ביום פרסום "עסקת המאה". הוא גיבה את יכולתו של ראש הממשלה להמשיך בתפקידו גם אחרי פתיחת משפטו בחודש הבא: "זו בחירת הציבור"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכת וידאו: ירדנה עבודי-פוקס

ברקע חקירות ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מותח ביקורת על פרקליטות המדינה ואומר כי "יש תחושה של ניתוק ציבורי בפרקליטות, של יוהרה". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, ארדן התייחס היום (רביעי) לעובדה שכתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו הוגש ביום פרסום "עסקת המאה", ואמר כי "בהחלט יש הרבה מאוד מה לתקן בפרקליטות. הרבה פעמים אני לא יודע להסביר למה כלפי גורם אחד הם מחליטים כך וכלפי גורם אחר כך".

לדבריו, "הם לא חושבים, יש שם הרבה ארוגנטית וניתוק מהציבור. למשל, כשאתה רואה שליאת בן ארי, הפרקליטה המובילה, טסה לחו"ל באמצע החקירה, או כשאתה רואה שראש הממשלה נמצא עם טראמפ, ובאותו היום דחוף להגיש את כתב האישום - זה נותן תחושה של ניתוק ציבורי בפרקליטות".

הוא הוסיף כי "לצערי, רגישות לא קיימת בפרקליטות לדעת הקהל ולציבור. כמובן, הם צריכים קודם כל לקבוע לפי נושאים מקצועיים. אבל יש שם תחושה של אני ואפסי עוד, ולא מעניין אותם בכלל איך נראים הדברים ומה התחושות של הציבור".

גלעד ארדן, השר לביטחון פנים באולפן וואלה! NEWS, 26 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"לצערי, רגישות לא קיימת בפרקליטות לדעת הקהל ולציבור". ארדן/ראובן קסטרו
"הם צריכים קודם כל לקבוע לפי נושאים מקצועיים. אבל יש שם תחושה של אני ואפסי עוד, ולא מעניין אותם בכלל איך נראים הדברים ומה התחושות של הציבור"

ארדן שב וגיבה את נתניהו ואת יכולתו להמשיך בתפקידו גם אחרי פתיחת משפטו, בחודש הבא - גם אם בג"ץ יפסוק אחרת. "זו בחירת הציבור, והציבור היום יודע שיש נגד ראש הממשלה שלושה כתבי אישום. אם למרות זאת הציבור יבחר בו, לא ייתכן שבג"ץ יחליט לפרש את החוק בצורה שמונעת את זה".

הוא הוסיף: "אם כך הוא יעשה, אני חושב שצריך לחוקק חוק שמבהיר למה התכוונו המחוקקים בעבר כשחוקקו את זה", כשהוא ככל הנראה מתכוון לפסקת התגברות שתאפשר לעקוף את פסיקת בית המשפט.

בנוגע לדיווחים על כוונתו של נתניהו לחוקק חוק צרפתי, שימנע את העמדתו לדין, אמר ארדן: "זה ברמה התיאורטית, מכיוון שהוא עצמו אמר שהוא מכבד את בתי המשפט בישראל והוא ייאבק על חפותו, ואני חושב שזו הגישה הנכונה. הוא צריך להוכיח את חפותו ולהיאבק עליה בבית משפט".

על חקירת הממד החמישי: "אין פה שום מהלך נגד היריב שלי"

ארדן, שפנה בשבוע שעבר לפרקליט המדינה בדרישה לפתוח את חקירת תיק "הממד החמישי", החברה שבראשה עמד יו"ר כחול לבן בני גנץ, דחה את הטענה כי מדובר במהלך פוליטי מתוזמן. "מי שגרם לכך שהדרישות האלה יגיעו או יתורגמו עכשיו לעשייה זה היועץ המשפטי לממשלה ושומרי הסף, שהיו צריכים כבר לפני עשרה חודשים. כשהיה מדובר הרי בראש הממשלה, אמרו לנו הרבה פעמים: 'אנחנו לא מתחשבים בלוח הזמנים הפוליטי'. ואת יודעת מה - אני מוכן לקבל את זה. אבל את אותו דין צריך גם להחיל גם כשיש חברה בראשות בני גנץ ומבקר המדינה מפרסם נגדה דוח חמור ביותר. ואני, כשר שממונה על המשטרה, מבקש לקבל את הנתונים כדי לבצע את התיקונים ברכש של המשטרה, ואומרים לי: 'לא, אולי זה יהפוך חומרי חקירה'. עשרה חודשים ואין החלטה".

הוא הדגיש כי "אין פה שום מהלך נגד היריב שלי. המהלך הוא לטובת שקיפות ולטובת תיקון הליקויים שיש במשטרה ומי שגרם לכך". הוא דחה גם את הפרסומים שלפיהם ניסה לעכב הליכים במשפטו של נתניהו. "לא יכול להיות ששר פונה ליועץ משפטי כדי לקיים דיון ולהבין מהם השיקולים באופן כללי, ומישהו בתקשורת רוצה להגדיר 'עיכוב'. לא היה פה עיכוב. בתוך יום, היועמ"ש הנחה לא לקיים את הדיון הזה. אני לא חושב שהוא צודק, אבל זו זכותו ואני מכבד אותה. על פי חוק לא היה פה עיכוב, הנה הוגש כתב אישום".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: תיקו בין הליכוד לכחול לבן, יתרון לגוש הימין

לכתבה המלאה
"אין פה שום מהלך נגד היריב שלי. המהלך הוא לטובת שקיפות ולטובת תיקון הליקויים שיש במשטרה ומי שגרם לכך"

על הביקורת שנתניהו הטיח בשנים האחרונות במשטרה - גוף שעליו ארדן מופקד, הוא אמר כי "כשראש הממשלה אורז ואומר דברים בצורה כלשהי כדי להסביר את הטענות שיש לו כלפי גורמי החקירה במשטרת ישראל - אני יודע כי גם שוחחתי איתו על זה - הוא לא מכליל את כל משטרת ישראל. ראש הממשלה עצמו סייע לי לקבל עוד אלפי שוטרים למשטרה, עוד מיליארדי שקלים, הקמנו וחנכנו יחד תחנות. משטרת ישראל התעצמה והתחזקה בקדנציה הזו שלי מאוד לעומת העבר. אני לא מסכים עם כל אמירה של ראש הממשלה, אבל אני חושב שחשוב לזכור שכל ההחלטות בתחום החקירות של אנשי ציבור הן בכלל לא של המשטרה, הן קודם כל של היועמ"ש על פי חוק, שמנחה את המשטרה, של פרקליט המדינה".

גלעד ארדן, השר לביטחון פנים באולפן וואלה! NEWS, 26 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"אם שוב לא תהיה הכרעה, אז כנראה שזה רצון העם". ארדן/ראובן קסטרו

בנוגע לאפשרות שהקיפאון פוליטי יימשך גם אחרי הבחירות, מה שיוביל לבחירות רביעיות, ארדן אמר כי "זו האופציה האחרונה שהיינו רוצים, אבל אם לא תהיה ברירה ואם שוב לא תהיה הכרעה, אז כנראה שזה רצון העם".

לדבריו, "אנחנו מדברים על מצב שבו לגוש הימין יש יותר מנדטים, ועדיין כחול לבן מסרבים לקבל את דין הבוחר ומסרבים לשבת יחד עם ראש הממשלה, למרות שהחוק מאפשר את זה. במצב כזה, אנחנו לא נסכים לחרם שלהם על ראש הממשלה. ואם לא יהיה מנוס, אז נסביר לעם שהם אלה שגוררים אותנו לבחירות רביעיות".

הוא סירב להתייחס לאפשרות שנתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בפעם השלישית ולמשמעויות שעשויות להיות לכך בתוך הליכוד. "אנחנו כרגע עושים הכל כדי שראש הממשלה ייבחר וימשיך להוביל את מדינת ישראל. אני לא עוסק ולא אעסוק עכשיו במה יהיה בתוך המפלגה ומה היה אם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully