וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום ההצבעה בקלפיות הקורונה: כ-72% מהשוהים בבידוד הגיעו לבחור

2.3.2020 / 19:51

4,073 מתוך 5,630 האזרחים שנמצאים בבידוד ביתי מחשש להתפשטות הנגיף מימשו את זכותם הדמוקרטית. לצורך ההצבעה הוקמו ברחבי הארץ 18 קלפיות יעודיות שתופעלו על ידי נציגי מד"א וועדת הבחירות המרכזית. במקביל, משרד הבריאות הודיע על שני מקרי הידבקות חדשים

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

4,073 מתוך 5,630 בעלי זכות ההצבעה שנמצאים בבידוד ביתי מחשש להתפשטות נגיף הקורונה הצביעו היום (שני) בקלפיות היעודיות שהוקמו עבורם. עם סיום ההצבעה בשעה 19:00 נרשם אחוז הצבעה של 72.4% מתוך כלל המבודדים. במגן דוד אדום, שאנשיו איישו את אותן קלפיות כשהם ממוגנים בציוד מיוחד ובאוהלים מבודדים שהקימה ועדת הבחירות, נמסר כי ההצבעה התקיימה ללא אירועים חריגים.

כחצי שעה טרם סגירת הקלפיות משרד הבריאות הודיע על שני נדבקים נוספים בנגיף הקורונה. חולה אחת היא תושבת רמת גן שחזרה מאיטליה ב-25 בפברואר, והחולה השני הוא תושב אשדוד שחזר גם הוא מאיטליה יום למחרת. עוד מסר המשרד כי השניים נמצאים בבידוד ויועברו בהמשך למתקן הבידוד בבית החולים שיבא. בכך, עלה מניין הנדבקים בישראל ל-12 בני אדם, מתוכם אחד הוא נוסע מספינת ה"דיימונד פרינסס" שהבריא ושוחרר מהבידוד בשיבא.

בציבור הכללי, על פי ועדת הבחירות שיעור ההצבעה עד לשעה 18:00 עמד על 56.3%. מדובר בעלייה של 2.8% לעומת שיעור ההצבעה בבחירות הקודמות, ומדובר באחוזים הגבוהים ביותר שנרשמו מאז שנת 1999.

קלפי למצביעים בבידוד, 2 במרץ 2020. AP
קלפי למצביעים בבידוד, היום/AP

מוקדם יותר הודיע מד"א כי נרשמו עומסים בקלפיות האזרחים המבודדים. "יש התעוררות גבוהה בקלפיות של המבודדים וניתן את המענה". בתגובה, אמר שר הבריאות יעקב ליצמן, שסייר בקלפיות המבודדות, כי "אנו מודעים לתורים הארוכים בקלפיות הייעודיות ואנו סומכים על ועדת הבחירות שתשקול הארכת הזמן ותכריע כפי שצריך".

בנצי ושולמית כהנים, תושבי שער העמקים בני 67, הגיעו לאחת הקלפיות הללו, ואמרו לוואלה! NEWS כי הם בבידוד עד סוף השבוע. "חזרנו מצפון איטליה, מוורונה. באנו להצביע כי זה מאוד חשוב, ואנחנו ממש לא חוששים להידבק. אנחנו בריאים, מרגישים טוב והכל בסדר".

קלפי למצביעים בבידוד, 2 במרץ 2020. נתי שוחט, פלאש 90
מצביע בקלפי למבודדים, היום/פלאש 90, נתי שוחט

מהקלפי בירושלים בה הצביע, קרא מוקדם יותר ליצמן לאזרחים לצאת ולהצביע "ללא חשש מהקורונה". לדבריו, "משרד הבריאות שולט במצב ואנו מסדרים גם למבודדים אפשרות להצביע בקלפיות ייעודיות. כלל הציבור - שיבואו להצביע ללא כל חשש או היסוס. יש להיזהר מהודעות פייק ניוז במהלך היום הזה. רק משרד הבריאות אחראי להודיע על נושא הקורונה, ועדת הבחירות המרכזית יחד עם משטרת ישראל ישמרו על כך".

(עדכון ראשון: 19:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully