וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר אחרי האיחוד: לבני והרצוג בראש עם 24 מנדטים

לפי סקר חדשות 2, האיחוד עושה טוב לעבודה ולתנועה, שעולות בשלושה מנדטים לעומת הכנסת הנוכחית. לפיד מתרסק לשמונה. נתניהו עם 23 מנדטים, אולם בשאלה מי מתאים לכהן בראשות הממשלה הוא מקדים את לבני והרצוג רק ב-3%

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(לבני והרצוג בעוטף עזה: מתחילים את המסע לשינוי פני ישראל)

סקר ראשון שנערך אחרי האיחוד בין מפלגת העבודה לתנועה מראה נתון מרשים מאוד עבור ציפי לבני ויצחק הרצוג. לפי הסקר שפורסם הערב (חמישי) בחדשות 2, הרשימה המשותפת של יו"ר האופוזיציה ושרת המשפטים לשעבר הייתה מקבלת 24 מנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות היום. שתי המפלגות מחזיקות בכנסת הנוכחית ב-21 מושבים. הרשימה המאוחדת, שטרם פורסם שמה – היא גם זו שזוכה בכמות המנדטים הגדולה ביותר. מיד אחריה מתייצב הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 23 מנדטים.

מהסקר עולה כי האיחוד בין העבודה לתנועה נוגס בהישגיהן של כמה מפלגות אחרות. מפלגת כולנו של משה כחלון, שעקרונותיה פורסמו היום – זוכה רק לתשעה מנדטים, אחרי שברוב הסקרים הקודמים קיבלה מספר דו-ספרתי. הבית היהודי של בנט מתחזקת ל-15 מנדטים לעומת 12 היום. עם זאת, מדובר בעלייה מתונה יותר לעומת סקרים קודמים שנתנו לבית היהודי נתון גבוה יותר. עוד בסקר: ש"ס, שסובלת מקרע חמור בהנהגתה מקבלת למרות זאת תשעה מנדטים, יש עתיד של לפיד (19 היום) צוללת לשמונה וכך גם ישראל ביתנו של ליברמן. יהדות התורה מתחזקת לשמונה מנדטים, ואילו מרצ נחלשת מעט לחמישה. המפלגות הערביות זוכות יחד ל-11 מושבים בכנסת הבאה.

בחירות 2015 || אזור מיוחד בוואלה! חדשות
אלדד יניב שוקל לרוץ לכנסת עם העבודה: "אחליט בסוף השבוע"
ישי יודיע על עתידו: "דרעי אוסר עליו להתראיין ללא אישור"
לפיד: "אלה בחירות בין ימין למרכז, ורוב העם במרכז"

ציפי לבני, בנימין נתניהו, יצחק הרצוג. דרור עינב  יואב דודקביץ', מערכת וואלה!
לבני, הרצוג ונתניהו/מערכת וואלה!, דרור עינב יואב דודקביץ'

גם בתשובה לשאלה מי ראוי יותר להנהיג את המדינה ישנם נתונים מעודדים מאוד עבור הרשימה המאוחדת, שבינתיים נקראת "הגוש הציוני". 36% מהנשאלים השיבו שראש הממשלה נתניהו צריך להמשיך לכהונה נוספת, בעוד שלא רחוק מאחור נמצאים הרצוג ולבני, עם 33%.

יו"ר תנועת הליכוד רה"מ בנימין נתניהו במצודת זאב, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
שומר על כוחו, אולם עדיין מאחורי לבני והרצוג. נתניהו, היום/ראובן קסטרו

לבני והרצוג כבר יצאו היום לשטח וקיימו סיור משותף בעוטף עזה. "אנחנו מתחילים את מסע הבחירות לשינוי פני ישראל, כאן, מהגבול עם עזה - המקום שספג טילים, מנהרות וכאב ועמד בגבורה ובעוז", אמר הרצוג.

הרצוג ולבני: "ביטחון אפשר להשיג גם עם תהליכים מפוכחים"

הרצוג נתן ביטוי לממד הביטחוני שמצוי גם הוא, יחד עם הנושאים הבוערים האחרים, במרכז מערכת הבחירות. "ביטחון המדינה בלב מחשבותינו. אך אנחנו באים לשכנע שביטחון אפשר להשיג גם עם תהליכים מפוכחים. אין פשרות עם הטרור, אבל יש יוזמה מדינית מקורית, יש יכולת לתת תקווה, יש צורך לפתוח את עזה תוך כדי תהליך שישמור על הביטחון כדי לאפשר שקט וביטחון לתמיד".

מנגד אמר היום נתניהו כי "בימים האחרונים, קמפיין ציבורי אדיר כמעט חסר תקדים, תומך ומקדם כל פוליטיקאי, בכל מפלגה, שמתנגדים לממשלת ליכוד בראשותי. לקמפיין יש מטרה ברורה. להעביר את השלטון לידי מחנה השמאל". בנאום בפני תומכים במצודת זאב הוא הזהיר כי אותם גורמים "רוצים להעביר לשמאל את ההחלטות על ביטחון המדינה, ועל כלכלת ישראל".

לפיד מצדו בחר אף הוא להעביר ביקורת מרומזת על האיחוד, שלדבריו "סידר" את המערכת הפוליטית בישראל. "יש עכשיו הסדרים ברורים: יש משמאל את העבודה ואת מרצ. יש מימין את הליכוד ואת בנט, שהופכים להיות יותר ויותר ימין קיצוני, ויש את המרכז", אמר. לדבריו, "הבחירות האלה לא יהיו בין ימין לשמאל, אלא בין ימין למרכז, ובמרכז נמצאים רוב אזרחי ישראל. יש אפשרות לשינוי אמיתי".

לפיד: "הבחירות הבאות יהיו בין ימין לבין מרכז". ניב אהרונסון
מאשים וממשיך להיחלש. לפיד מחוץ לביתו, הערב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully