וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הוא היועץ האמריקני הבכיר של הליכוד לבחירות?

24.12.2014 / 4:01

ג'ון מקלוהלין יכול לזקוף לזכותו קמפיינים רבים בארצות הברית, קנדה, בריטניה וישראל, אך על הרקורד שלו מעיב כישלון צורב מהשנה האחרונה. "עדיף היה לשכור בוגר קולג' טרי במקומו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו בטקס הדלקת נר שביעי עם עולים חדשים בבית קנדה, ירושלים. צילום אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
האם לנתניהו יש סיבה לדאוג?/מערכת וואלה! NEWS, צילום אלכס קולומויסקי

ג'ון מקלוהלין מונה לתפקיד היועץ האסטרטגי של קמפיין מפלגת הליכוד בבחירות 2015. היועץ הבכיר יכול להתגאות בשורת הישגים מרשימים במערכות בחירות בארצות הברית, קנדה, בריטניה, וגם בקמפיין של בנימין נתניהו לראשות הממשלה בבחירות 2009, אולם 2014 היא שנה שמקלוהלין היה ככל הנראה מעדיף לשכוח.

הוא מזוהה עם המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית, ועובד כיועץ למפלגה במספר מדינות, בהן קליפורניה, אלבמה, קנטקי וניו יורק. הוא ייעץ לשישה סנאטורים ול-22 חברי קונגרס מכהנים. בין לקוחותיו בעבר, ניתן למצוא גם שמות מוכרים כמו מושל קליפורניה לשעבר, ארנולד שוורצנגר, ומושל ג'ורג'יה נתן דיל, שהשלים לאחרונה קמפיין מוצלח.

לקראת בחירות - עוד בוואלה! חדשות:
סקר: נתניהו והרצוג צמודים בראש, כחלון וליברמן יורדים
אתם הכרעתם: הנושא החשוב בבחירות - חברה וכלכלה
השב"כ הורה להרצוג לנסוע בכלי רכב משוריין

מנהיג הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, אריק קנטור, מודיע על התפטרותו לאחר תבוסה בפריימריז בווירג'יניה. וושינגטון, 11 ביוני 2014. GettyImages
קנטור מכריז על התפטרותו לאחר ההפסד המפתיע/GettyImages

עם זאת, השנה ייעץ מקלוהלין גם למנהיג הרוב הרפובליקני דאז בבית הנבחרים, אריק קנטור, במרוץ בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית במדינת וירג'יניה. על פי סקרים פנימיים שהפיק מקלוהלין, קנטור היה אמור לנצח בפער אסטרונומי של 30 עד 40 אחוזים. למרבה המבוכה, תוצאות האמת חשפו כי קנטור הפסיד למועמד האלמוני דיוויד בראט, המזוהה עם תנועת "מסיבת התה" השמרנית.

המפלה הדרמטית של קנטור סימנה את הפעם הראשונה זה יותר ממאה שנים שבה מנהיג הרוב בבית הנבחרים נוחל תבוסה בניסיון להיבחר שוב בפריימריז. לאחר ההפסד הצורב, עזב קנטור את הקונגרס, ובעקבות כך כלי התקשורת האמריקניים מתחו ביקורת חריפה על הסקרים שביצע עבורו מקלוהלין. נטען, בין היתר, כי "עדיף היה לקנטור לשכור בוגר קולג' טרי במקומו של מקלוהלין".

פרשנים שונים טענו בזמנו כי קנטור איחר לתפוס את גודל האיום מצד יריבו מהתנועה השמרנית, וגם במטה של יריבו, התקשו להאמין. "ללא ספק, זהו הרגע המאושר בחיי", אמר בראט לתומכים הנלהבים, "זהו נס מאלוהים".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully