וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הקלטת: אריה דרעי יתפטר עוד הערב מהכנסת

30.12.2014 / 16:46

יו"ר ש"ס יגיש את התפטרותו בעקבות הקלטת שנחשפה ובה נראה הרב המנוח עובדיה יוסף מדבר בגנותו. אחרי שאתמול נדחתה בקשתו להתפטר מראשות המפלגה, נראה שמדובר בניסיון להוכיח שהוא נחוש לעזוב את החיים הפוליטיים

מערכת וואלה!

יו"ר ש"ס אריה דרעי יגיש הערב (שלישי) מכתב התפטרות מהכנסת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בלשכתו. הרקע להתפטרות הוא חשיפת הקלטת של הרב עובדיה יוסף שבה הוא נשמע יוצא נגד מינויו של דרעי ליו"ר המפלגה לאחר צאתו של דרעי מהכלא. ההתפטרות מסתמנת כניסיון של יו"ר ש"ס להוכיח עד כמה הוא נחוש להתפטר מתפקידו ולפרוש מהחיים הפוליטיים

מי שצפוי לתפוס את מקומו של דרעי מטעם מפלגת ש"ס בכנסת עד לבחירות הבאות הוא ליאור אדרי, מבכירי מערכת הכשרות של ש"ס, בד"ץ בית יוסף. התפטרותו של דרעי תיכנס לתוקפה 48 שעות מרגע שיגיש אותה. עם זאת, הליך ההשבעה של מחליפו צפוי לקחת זמן לאור העובדה שהכנסת כבר התפזרה.

עוד על הפרשה בוואלה! חדשות:
דרעי לבני משפחתו: "תקבלו אבא במשרה מלאה"
יפה דרעי: "קשה לאריה מאוד, במיוחד מאז פרסום הקלטת"
במשפחת הרב מאיימים: "בידינו קופסה שחורה שתרעיד את האדמה"

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
מסתמן שהוא נחוש לעזוב את החיים הפוליטיים. אריה דרעי/נועם מושקוביץ

אמש ביקש דרעי להתפטר מתפקידו כיו"ר ש"ס ונדחה על ידי מועצת חכמי התורה של המפלגה. מהבוקר פועלים פעילי התנועה למנוע את המהלך. בעוד מקורביו של דרעי טוענים כי הוא נחוש בדעתו לעזוב והוא עצמו ערך הבוקר פגישות עם רבני מועצת חכמי התורה במטרה לשכנע אותם ברצונו, ייתכן שמדובר בחלק מתרגיל בניסיון להפוך את דרעי לקורבן.

האסטרטגיה המובילה את המפלגה ואת דרעי בהתנהלות שלהם נועדה להסיט את הדיון מתוכן הקלטת שבה דיבר הרב עובדיה יוסף בגנותו של היו"ר, להציג את דרעי כנרדף ולשחזר את ההצלחה של ימי "שאגת אריה" – הישיבה שהוקמה מחוץ לכלא מעשיהו עם מאסרו של דרעי בשנת 2000. בתקופה ההיא, שבה זכתה המפלגה ל-17 מנדטים, הגיעו המוני תומכי ש"ס להפגין מחוץ לכלא במחאה על כליאתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם אז הקימו מטה תמיכה. מתפללים ב"שאגת אריה" מחוץ לכלא מעשיהו בשנת 2000/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת זו, בסמוך לביתו של דרעי בשכונת הר נוף בירושלים כבר הקימו פעילי השטח של ש"ס אוהל, ובימים הקרובים הוא צפוי להפוך לאוהל תמיכה בדרעי ובמשפחתו. לדברי הפעילים, הקמת האוהל היא רק הצעד הראשון מבין הצעדים המתוכננים בניסיון למנוע מדרעי לפרוש.

נוסף על כך, הנציגים המוניציפליים של תנועת ש"ס פנו לדרעי במכתב, ובו ביקשו שזה יבטל את בקשתו להתפטר. "קיבלנו בצער ובאי-הסכמה את מכתבו של יושב ראש התנועה, איש רב פעלים הרב אריה דרעי, וכן קיבלנו בשמחה רבה את תשובת מרנן ורבנן על אי-הסכמה לבקשתו לפרוש", כתבו הנציגים. "אם יעמוד יושב ראש התנועה על רצונו להתפטר, אבקש גם אני את רשותכם להתפטר מתפקידי".

יפה דרעי, רעייתו של אריה דרעי יו"ר ש"ס. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"קשה לו מאוד בשבועות האחרונים". יפה דרעי/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

בקלטת שהודלפה ופורסמה השבוע בחדשות 2 נשמע בין היתר הרב המנוח יוסף אומר לבני משפחתו ב-2008, טרם חזרתו של דרעי לפוליטיקה בתום תקופת הקלון שנגזרה עליו: "למה לקחת מישהו גנב? למה לקחת מקבל שוחד? אז (הבוחרים) יברחו לנו. למה? למה נעשה כך? על ישי אין לאף אחד שום דבר".

הבן משה יוסף שוקל לעזוב את הארץ

בשלב זה, עדיין לא ברור מי הדליף את הקלטת. שני הכיוונים העיקריים הם שהמדליף הוא אחד מבני משפחת יוסף או שמדובר בישי או אחד ממקורביו. חלק מבכירי המפלגה האשימו את בנו הצעיר של הרב עובדיה, משה, ואשתו יהודית, שבביתם התגורר הרב בשנים האחרונות ונראים בקלטת. בתגובה, שוקל הזוג לעזוב את ישראל עד אחרי הבחירות, אולי לארצות הברית.

מה שמקשה על בני הזוג לקבל את ההחלטה הסופית היא העובדה שמשה מנהל את מערך הכשרות "בד"ץ בית יוסף" ויצטרך במקרה של מעבר זמני לחו"ל לנוע על קו ישראל-ארה"ב לעיתים תכופות. נוסף לכך, גם בתה הגדולה של יוסף תיאלץ להישאר בישראל אצל קרובי משפחתה בשל לימודיה בסמינר, דבר שלא מאפשר לה לעבור למוסד אחר.

אדם נוסף ששמו עלה כמי שעשוי היה להדליף את הקלטת הוא צבי חקק, המזכיר האישי של הרב יוסף המנוח. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר חקק בתגובה: "באופן ברור אין לי או לבני הבית קשר להוצאת ההקלטה. אדרבה, אנו מגנים שימוש בחומרים כאלו ואחרים. הדברים שתועדו במשך חייו של מרן תועדו בידיעה ברורה שלו וכאשר לא רצה שיתעדו, היה מבקש שיכבו את המצלמה. כמובן שדברים אלו אינם מתירים שימוש בחומרים בפומבי ואמורים להישאר פנימיים לצורך המשפחה בלבד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משה יוסף עם אביו המנוח הרב עובדיה יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

יפה, רעייתו של דרעי, סיפרה אמש למשלחת רבנים שהגיעה לביתו על מצב רוחו של בעלה. "הרגשתי שקשה לו מאוד בשבועות האחרונים עם פרוץ הסכסוך והקרבות הפנימיים, שהוציאו שם רע לש"ס, ובמיוחד מאז הסיפור של הקלטת אתמול שפגעה בכבודו של מרן" - אמרה דרעי לרבנים, שבראשם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן.

הרבנים אמרו לדרעי כי על בעלה להישאר במפלגה, על אף הקושי שהוא העלה במכתב. "כולנו אחרי הארי", אמר לה הרב כהן, "עם ישראל זקוק לו ומחובתך לחזק אותו. יש פה אחראיות על עולם התורה וציבור העניים".

(עדכון ראשון: 16:18)

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully