וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו: "הליכוד פינה את גוש קטיף - לא אנחנו"

30.12.2014 / 20:30

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו תקף את ראש הממשלה ומפלגת השלטון ואמר כי ההבדלים בין המפלגות הם "כמו ההבדלים בין 'הכול דיבורים' ל'הכול מעשים'". על פרשת השחיתות אמר: "החקירה הפוליטית ביותר בתולדת ישראל"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מתן חדד

שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו תקף הערב (שלישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, עד לפני כמה חודשים שותפו באיחוד הליכוד-ביתנו. בנאום שנשא בכנס הפעילים של המפלגה במלון "אשל השומרון" באריאל, דיבר ליברמן על ההבדלים בין מפלגתו לבין שאר מפלגות המחנה הלאומי. "זה כמו ההבדל בין 'הכול דיבורים' ל'הכול מעשים'", אמר והדגים זאת באמצעות ההצבעה על תכנית ההתנתקות ב-2004.

"שישה שרים וסגני שרים של הליכוד היום, שהיו גם אז שרים וחברי כנסת, הצביעו בעד ההתנתקות", הזכיר ליברמן. "לעומת זאת, אף אחד מישראל ביתנו לא העלה על דעתו לתמוך ברעיון הכושל הזה. גם מי שמסר את חברון ופינה את הישובים מגוש קטיף, זו לא הייתה ישראל ביתנו אלא הליכוד".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
דרעי וחברי ש"ס התפטרו מהכנסת; "קשה לי"
ישי על פרשת הקלטת: "זו לא דרכי"
זהבה גלאון משיקה קמפיין חדש: "מהפך עם מרצ"

אביגדור ליברמן בישיבת ממשלה. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
החל רשמית את קמפיין הבחירות. אביגדור ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

לגבי מפלגתו של שר הכלכלה נפתלי בנט אמר ליברמן: "גם המפד"ל דאז, הבית היהודי דהיום, יכלו למנוע את ההתנתקות לו באותו לילה קריטי היו פורשים מהממשלה. אבל הם העדיפו לשבת עד הרגע האחרון עד שיזרקו אותם אבל מבחינת הניסיון למנוע את ההתנתקות זה כבר היה מאוחר. לכן, הם לא יטיפו לנו מוסר ולא ילמדו אותנו אהבת הארץ".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מאמין בחפותם של אנשי ישראל ביתנו"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס פעם נוספת להחלטת המשטרה לחשוף בתקופת בחירות את פרשת השחיתות הגדולה שבמרכזה עומדים חברת הכנסת פאינה קירשנבאום וכמה מאנשי מפלגתו. הוא פרש את הפרשות שבהן נחשד מאז 1999 ואמר כי הפרשה הנוכחית היא "החקירה כי פוליטית בתולדת מדינת ישראל". קירשנבאום עצמה נכחה גם כן באירוע.

ליברמן התייחס לשם שניתן לפרשה בחלק מכלי התקשורת, "פרשת ישראל ביתנו", ואמר: "עברתי על כל השמות שהופיעו בכלי התקשורת ואני יכול להגיד לכם שרוב האנשים שעצורים ונחקרים אינם חברים בישראל ביתנו ומעולם לא היו חברים בישראל ביתנו", אמר. "ואני אומר לכם יותר מזה. מעולם אף אדם מישראל ביתנו לא הורשע במעילה או בשוחד ואפילו לא בהפרת אמונים, לעומת הרבה אנשים, כולל שרים וח"כים הכי בכירים ממפלגות אחרות שכן הורשעו".

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
המשטרה סבורה כי יש בידיה די ראיות כדי להעמידה לדין. סגנית השר פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

הוא הבהיר כי הוא סומך על מערכת המשפט שתדע להגיע לחקר האמת. "יש שופטים בירושלים ואין לנו מערכת אכיפת חוק אחרת", ציין. "יצא לי בתפקידיי השונים להכיר את פרקליט המדינה שי ניצן ואת מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו ואני מכיר ומוקיר ומעריך אותם. ואם מישהו חס וחלילה מעד אז הוא יצטרך לתת את הדין, אין פה ספק". הוא הדגיש כי "אדם לא הורשע בבית משפט הוא חף מפשע" והוסיף: "אני בהחלט מאמין בחפותם ואני מקווה שהאמת תצא לאור מהר ככל האפשר".

יו"ר ישראל ביתנו העלה השערה לפיה "החקירה האחרונה התחילה מיד או זמן קצר לאחר הזיכוי שלי בבית המשפט בירושלים", בהתייחסו לפרשת השגריר. "היא לא התחילה לא יומיים ולא יום אחד ולא שעה אחת לפני הזיכוי. היא התחילה זמן קצר לאחר מכן. וגם זה כמובן הכול במקרה", הוסיף בציניות.

ליברמן יצא נגד גל היקף המעצרים הרחב ואמר: "למה צריך להחזיק אנשים תשעה ימים במעצר? שמונה ימים במעצר? אמא לשני ילדים קטנים, אב טרי לתינוק בן חודש, ולהתעקש שיהיו במעצר דווקא ב-31 בדצמבר, ערב השנה האזרחית החדשה". לדבריו, "להתעקשות להשאיר אותם ב-31 בדצמבר במעצר, כאילו כל אחד מהם הוא פצצה מתקתקת, יש מטרה אחת: לשבור את האנשים נפשית ופסיכולוגית".

חברת הכנסת קירשנבאום אמרה באירוע: "יש לי הרבה מה להגיד, אני אגיד כשאוכל לדבר". כשנשאלה על ידי עיתונאים לתחושותיה, אמרה: "על הרגשות שלי אגיב כשאוכל להגיב".

ראש מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי מובא להארכת מעצר בבית המשפט ראשון לציון. ניב אהרונסון
בורג מרכזי בפרשה. דוד גודובסקי בבית המשפט/ניב אהרונסון

בתוך כך, היום דווח כי המשטרה סבורה כי יש בידיה די ראיות כדי להעמיד לדין את שלושת החשודים המרכזיים בפרשת השחיתות – סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, יו"ר מטה ישראל ביתנו דוד גודובסקי והלוביסט ישראל יהושע, המקורב לליברמן ולליכוד. במשטרה מרכזים את מאמציהם סביב שלושת החשודים הללו בשל ההערכה כי הם היו החוט שקישר בין תתי-הפרשות השונות והיו מעורבים בהעברת סכומים גדולים מכספי ציבור לידי עמותות בתמורה לעמלות ולטובות הנאה.

כמו כן, לפני יומיים דווח כי משה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים ומקורבו של ליברמן, נעצר ונחקר בפרשת השחיתות. ליאון, שהתמודד בבחירות האחרונות לראשות העיר ירושלים, שוחרר למעצר בית של חמישה ימים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully