וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי על פרשת הקלטת: "זו לא דרכי"

30.12.2014 / 20:10

ח"כ ישי נאם בכנס של מפלגתו החדשה בשדרות והכחיש בתקיפות כי הוא עומד מאחורי פרסום הקלטת, שבה נראה הרב עובדיה יוסף יוצא נגד מינויו של אריה דרעי לראשות ש"ס. "אם הייתי רוצה להוציא דברים הייתי עושה את זה לפני שנתיים"

צילום: זוהר גואטה, עריכה: מתן חדד

יו"ר מפלגת "העם איתנו", אלי ישי, נשא לפני זמן קצר (שלישי) דברים בכנס של מפלגתו החדשה בשדרות והתייחס לסערה שעוררה חשיפת הקלטת, שבה נראה הרב המנוח עובדיה יוסף יוצא נגד מינויו של אריה דרעי ליו"ר ש"ס. "שיהיה ברור, לא זו דרכי", אמר ישי בתגובה לאלה שהאשימו אותו בפרסום הקלטת. "דרכי היא דרך ארץ קדמה לתורה. בחרתי לשתוק כי אני חושב שזו הדרך הנכונה אבל עד הרגע שבו יהפכו את היוצרות, שיהפכו אותי מאוהב לאויב, מתומכו של מרן לבוגד. דברים רבים יש על ליבי ויש רגעים שצריך להגיד את האמת גם אם היא קצת כואבת".

ישי רמז בנאומו על קלטת נוספת מכינוס מועצת חכמי התורה של ש"ס, שעות ספורות לפני חזרת דרעי לש"ס לקראת הבחירות הקודמות. "הרב קם ואמר 'אני לא רוצה לקבל את ההחלטה הזו. לא אתן שיפגעו בך'".

אלי ישי והרב מאיר מזוז בכנס הפתיחה של מפלגת "העם איתנו", ישיבת כסא רחמים בני ברק, דצמבר 2014. ראובן קסטרו
"דרכי היא ארץ דרך קדמה לתורה". אלי ישי בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

"ביקשו ממני לבוא ולבקש סליחה על כבודו של מרן", אמר ישי והוסיף: "אלו שבגדו בכבודו הם אלו שצריכים לבקש סליחה על כבודו". דרעי סיפר כי עבר תקופה לא פשוטה לאחר פרסום הקלטת וציין כי חווה "אלימות מילולית ופיזית מאותו 'תנזים' (קבוצת פעילים שליוותה את דרעי בימים שבהם דרעי נכנס לכלא - י"א), שלא נח לרגע בתקיפותיו נגדי ונגד משפחתי".

עוד על הסערה בש"ס:
בעקבות הקלטת: אריה דרעי יתפטר עוד הערב מהכנסת
דרעי לבני משפחתו: "תקבלו אבא במשרה מלאה"
יפה דרעי: "קשה לאריה מאוד, במיוחד מאז פרסום הקלטת"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרב עובדיה יוסף ז"ל עם נתניהו ואלי ישי. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מרן תמיד תמך בי ואמר לי 'אני איתך'". ישי עם הרב עובדיה יוסף וראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"מרן תמיד תמך בי ואמר לי 'אני איתך'", הוסיף ישי. "הוא אמר לי לפני שהורדם בבית החולים קודם פטירתו, 'שלא יהא בליבך עליי מה שעשו לך. אני אוהב אותך רבי אליהו, לא תעזוב אותי'". לדבריו, "הכל מתועד. אני לא מתכוון להוציא כלום. אם הייתי רוצה להוציא דברים הייתי עושה את זה לפני שנתיים. ביום שהדברים ייצאו לציבור תהיה רעידת אדמה אמיתית. למרות הכל, חוץ מלהעביר את האמת לאמיתה לעם ישראל, לא אומר דברים נוספים".

"הקמנו את המפלגה כדי למנוע את אוסלו ג'"

ישי אף דיבר על הסיבה להקמת מפלגתו החדשה ואמר: "המטרה ברורה לי - לעשות כל שביכולתי למען הציבור. אני ער לכל המתרחש, אני לא עיוור. הקמנו מפלגה כדי למנוע את אוסלו ג'. הקמתי מפלגה כדי למנוע החזרת שטחים ושחרור מרצחים. כדי לדאוג לכם, אזרחי מדינת ישראל".

בעקבות הסערה שחוללה הקלטת, הגיש היום אריה דרעי מכתב התפטרות מהכנסת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בלשכתו. זאת, לאחר שאמש דחתה מועצת חכמי התורה של ש"ס את בקשתו להתפטר מתפקידו כיו"ר ש"ס.

אמש פורסם בערוץ 2 סקר אשר נערך טרם פרסום הקלטת ולפיו "העם איתנו" אינה עוברת את אחוז החסימה. חשיפת הקלטת, שיש מי שמאמינים שישי ומקורביו אחראים לה, עלולה לדרדר עוד יותר את מצבה של המפלגה הטריה. לפי הסקר, ש"ס הייתה זוכה היום לשישה מנדטים. עדיין, מדובר בהתרסקות של ש"ס, שבכנסת הנוכחית יש לה 11 חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully