וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישה ראשונה מיש עתיד: עדי קול פרשה מהחיים הפוליטיים

30.12.2014 / 22:09

חברת הכנסת של יש עתיד הודיעה לחברי מפלגתה כי החליטה להתמקד בעשייה החינוכית והחברתית. "הגעתי למסקנה כי החיים הפרלמנטריים אינם מתאימים לי בשלב זה של חיי", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"השנתיים האחרונות היו עבורי חוויה מעצימה", ח"כ עדי קול/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת עדי קול (יש עתיד) הודיעה הערב (שלישי) כי החליטה לפרוש מהחיים הפוליטיים ולחזור לעשייה החינוכית והחברתית. במכתב ששיגרה לחברי מפלגתה, היא הודתה להם על השנתיים האחרונות בהן עבדו ביחד. "אני מודה על התמיכה הרבה שקיבלתי בכל מקום שאליו הגעתי, ולכם על השותפות לדרך", כתבה קול והוסיפה: "השנתיים האחרונות היו עבורי חוויה מעצימה שחשפה אותי לפן נוסף של עשייה ציבורית, ואפשרה לי להגיע לתחומי עיסוק מגוונים". קול היא חברת הכנסת הראשונה שפרשה מיש עתיד.

קול אף פרסמה הודעה בעמוד הפייסבוק שלה בו היא הסבירה את צעדיה. "אחרי לבטים רבים הגעתי להחלטה לא פשוטה, שלא להתמודד על מקום בכנסת הבאה", כתבה קול והוסיפה: "הגעתי למסקנה כי החיים הפרלמנטריים אינם מתאימים לי בשלב זה של חיי, ואני מוצאת שהאפקטיביות של העשייה החברתית אותה אני רוצה להוביל, תהיה גדולה לא פחות בשטח מאשר בשדה החקיקה".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
דרעי התפטר: "קשה לי"; חברי ש"ס מאיימים להצטרף אליו
ישי על פרשת הקלטת: "זו לא דרכי"
זהבה גלאון משיקה קמפיין חדש: "מהפך עם מרצ"

מיקי לוי ועדי קול במליאת הכנסת בדיון על אישור התקציב. נועם מושקוביץ
קול בדיון בכנסת/נועם מושקוביץ

קול הדגישה כי היא אינה עוזבת את המפלגה. "מצאתי בחבריי למפלגת יש עתיד נבחרת יוצאת דופן המחויבת לעשיה למען הציבור הבאה מתוך תחושת שליחות אמיתית, ותוך זמן קצר המפלגה הפכה עבורי למשפחה. על כן, אני לא עוזבת את יש עתיד, ואני רואה בעצמי שותפה מלאה ומחויבת להצלחתה בבחירות הקרובות".

קול הצטרפה ליש עתיד באוקטובר 2012, לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה, והוצבה במקום התשיעי ברשימת המפלגה. באוגוסט 2013 התעוררה סערה עקב הימנעותה המפתיעה של קול בחלק הראשון של ההצבעה על חוק המשילות, אותו יזם בין השאר חבר מפלגתה רונן הופמן. ראשית, אולצה קול לפרסם הודעת התנצלות לצעדה. "היום נמנעתי בהצבעה על חוק המשילות. זו הייתה החלטה שפגעה בעיקר בחבריי לסיעה ואני מתנצלת", כתבה ח"כ קול. מאוחר יותר הודיע לקול יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, עפר שלח, כי היא מושעית עד להודעה החדשה מעבודתה בוועדות הכנסת, וכן נמנעה ממנה הזכות להגיש הצעות חוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אצביע בעד החוק אף שאינני מסכימה עמו"

במרץ 2014 הודיעה קול כי תצביע בעד חוק המשילות, למרות שהיא מתנגדת לו. בסטטוס שפרסמה בדף הפייסבוק שלה, ציינה אז קול כי "היום אצביע בעד החוק אף שאינני מסכימה איתו. חשוב לי לומר כי 'הבעד' שלי לא יהיה בעד החוק אלא בעד יאיר לפיד".

קול גדלה במושב רמות השבים ולמדה משפטים באוניברסיטה העברית שבירושלים. במהלך לימודיה, הקימה את "מרכז ברירה" למעורבות חברתית של סטודנטים והגתה תוכנית לימודים בשם "דיני רחוב", שעסקה בהוראת משפטים ככלי חינוכי ושיקומי לנוער עבריין.

בתחילת שנות ה-2000 כיהנה קול כרכזת השדולה לקידום מעמד הילד בכנסת, שם גם שימשה עוזרת לחברת הכנסת תמר גוז'נסקי בתפקידה כיו"ר השדולה, ובשנים 2005-2013כיהנה כמרצה באוניברסיטת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully