וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 השעות הגורליות של דרעי: יילך עם ההתפטרות עד הסוף?

30.12.2014 / 23:15

יו"ר ש"ס שהגיש את התפטרותו מהכנסת מבין שלפניו מרוץ רווי הכפשות בו רב הנסתר על הגלוי, אך לא מן הנמנע שמדובר במהלך שנועד להבטיח גיבוי מלא בו. ההערכה היא שהוא לא באמת מעוניין לפרוש

צילום: ערוץ הכנסת, עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

יומיים לאחר חשיפת הקלטת שהסעירה את ש"ס, הודיע אמש (שלישי) יו"ר המפלגה אריה דרעי על התפטרותו מהכנסת. דרעי, שכבר אתמול ביקש ממועצת חכמי התורה של ש"ס להתפטר מתפקידו בראשות המפלגה ונדחה, מבין שלפניו חודשיים וחצי סוערים של מרוץ עקוב מהכפשות ושרב הנסתר על הגלוי. ייתכן שהתפטר על מנת להבטיח שיקבל גיבוי מלא מהרבנים ומפעילי המפלגה (וכך יהפוך את ישי ללא רלוונטי), אך לא מן הנמנע שהוא יודע מה עוד צפוי לו בהמשך ולכן הוא מעוניין לעזוב לפני שחביות נפץ נוספות יתפוצצו.

בשלב זה, עדיין לא ברור אם דרעי החליט שמדובר בעזיבה טקטית, זמנית או סופית, אך ככל שעובר הזמן מתחזקת ההערכה כי הוא לא באמת מעוניין לפרוש. מנגד, אומרים מקורביו כי "אם לא יהיה שינוי דרמטי, הוא לא יחזור בו מההחלטה. הוא רוצה להבטיח שיותר לא תהיה פגיעה בכבודו של הרב עובדיה ושהסבל שהוא ומשפחתו עברו בשנתיים האחרונות ייפסק. הוא שבור נפשית".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
דרעי התפטר: "קשה לי"; חברי ש"ס מאיימים להצטרף אליו
ליברמן נגד נתניהו: "הליכוד פינה את גוש קטיף - לא אנחנו"
עדי קול פרשה מהפוליטיקה; "לא מתאים לי בשלב זה של חיי"

אריה דרעי מגיש מכתב התפטרות מהכנסת. נועם מושקוביץ
אריה דרעי לאחר שהגיש את התפטרותו, אמש/נועם מושקוביץ

התפטרותו של דרעי מהכנסת, שאושרה על ידי מועצת חכמי התורה, תיכנס לתוקפה בתוך 48 שעות מרגע הגשתה. בינתיים, מקורביו של דרעי מנסים לשכנע אותו להישאר בתפקיד היו"ר. כמהלך של גיבוי, מיד לאחר הגשת מכתב ההתפטרות של דרעי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ביקשו גם שאר חברי הכנסת מטעם המפלגה את אישור החכמים להתפטר. נראה שהסיכוי שהחכמים יאשרו זאת נמוך מאוד.

באוהל שהוקם אמש מול ביתו של הרב המנוח עובדיה יוסף בשכונת הר נוף בירושלים, התאספו מאות בני אדם שבאו לתמוך בדרעי ובמשפחתו. היוזמה היא של "התנזים של דרעי", קבוצת פעילים שליוותה את יו"ר ש"ס בעת כניסתו לכלא. אלה ינסו לשחזר את ההצלחה של ימי "שאגת אריה", כשהמפלגה קיבלה 17 מנדטים. הסוד היה אז להפוך משבר להצלחה גדולה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ש"ס תקרוס? במפלגה חושבים אחרת

הקלטת שפורסמה השבוע ובה נראה מנהיגה הרוחני של ש"ס מתבטא בגנותו של דרעי הייתה יכולה להביא לקריסת המפלגה. כך גם כנראה סבר מי שהדליף אותה לתקשורת. אך המציאות הייתה שונה. בש"ס הבינו כי אחרי פרישתו של ישי, יש להם אפשרות להחזיר את המשחק למגרש שלהם. בשלב הראשון, הסיטו את האש מדרעי המותקף לפגיעה ברב עובדיה יוסף. אחר כך, ביקש דרעי להתפטר. מקורבי דרעי מוכנים להישבע שהם לא ידעו על המהלך המתוכנן, מהלך שרבים הטילו בו ספק, הגדירו אותו ספין וסברו כי הסאגה לא תימשך יותר מיממה אחת בלבד.

ח"כים של מפלגת ש"ס מצהירים על התפטרותם בעקבות אריה דרעי. נועם מושקוביץ
חברי הכנסת של ש"ס מבקשים להצטרף לדרעי, אמש/נועם מושקוביץ

מי שבכל זאת עדיין מנסה לפעול להשכנת השלום בציבור הספרדי הוא הרב שלמה עמאר, רבה הראשי של ירושלים ולשעבר הרב הראשי לישראל. עמאר, עד לא מזמן יריב של דרעי, נפגש אמש עם הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס. בפגישה ביקש הרב כהן מהרב עמאר לפעול לאחדות. עמאר יפנה ביממה הקרובה לרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי, במטרה לבודד אותו מישי שיישאר ללא סמכות רוחנית או לכל היותר למצוא נוסחה מתאימה ששני הצדדים יוכלו לחיות בה. בסביבת ישי הגיבו בביטול לניסיונות.

בינתיים נותרו כמה שאלות פתוחות. ראשית, לא ברור אם דרעי ימשיך לעמוד בראשות ש"ס לקארת הבחירות במרץ אם התפטרותו תיכנס לתוקף. דרעי עצמו כבר הציע אתמול שאריאל אטיאס, השר לשעבר שפרש מש"ס, ייכנס במקומו לתפקיד. כמו כן, לא ברור אם שמו ישולב ברשימת המפלגה שתוגש לוועדת הבחירות המרכזית. עד אז, יזכה ככל הנראה דרעי לגיבוי מקיר לקיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully