וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בליכוד: 100 אלף מתפקדים ילכו היום לקלפיות

31.12.2014 / 9:30

המתפקדים יבחרו את רשימת המפלגה לבחירות ואת מועמדה לראשות הממשלה. בנוסף, יוחלט אם לתת ליו"ר המפלגה את האפשרות לשריין שני מועמדים מטעמו. נתניהו: "אני מבקש מכם, ברגע המכריע, לכו להצביע"

מערכת וואלה!

הפריימריז בליכוד יצאו הבוקר (רביעי) לדרך: 96,651 חברי המפלגה יבחרו את מועמד התנועה לראשות הממשלה ואת רשימת המפלגה לכנסת. בשעה 09:00 נפתחו 600 הקלפיות שהוצבו ב-115 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע עם פתיחת הקלפיות בבנייני האומה בירושלים.

"אנחנו אמנם בימי פריימריז אבל הייתי עסוק אתמול במאמץ לבלום את היוזמה הפלסטינית באו"ם", אמר נתניהו. "אני רוצה להביע הערכה ותודה לארצות הברית ולאוסטרליה וגם הערכה מיוחדת לנשיא רואנדה, ידיד פול קגאמה, לנשיא ניגריה, ידיד גודלאק ג'ונתן. אני דיברתי עם שניהם, הם הבטיחו לי באופן אישי שהם לא יתמכו בהחלטה הזאת, והם עמדו בדיבורם. זה מה שהכריע את הכף".

בחירות 2015 || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
דרעי התפטר: "קשה לי"; חברי ש"ס מאיימים להצטרף אליו
ליברמן נגד נתניהו: "הליכוד פינה את גוש קטיף - לא אנחנו"
זהבה גלאון משיקה קמפיין חדש: "מהפך עם מרצ"

"גם הפריימריז האלה חשובים למדינת ישראל, כי הם מכריעים קודם כל למי לתת את הסמכות להוביל את הליכוד כדי להוביל את המדינה", הוסיף. "כדי לשמור על המדינה צריך כמובן גם רשימה חזקה, וביקשתי גם את הזכות להוסיף שני שיריונים כדי לחזק את הרשימה עוד יותר. חשוב ליכוד אחד גדול מול כל השמאל, כדי להוביל את מדינת ישראל בבטחה".

המועמד השני לראשות הליכוד, חבר הכנסת דני דנון, הצביע גם הוא בבחירות המקדימות. "היום חברי הליכוד בוחרים את הנבחרת המנצחת לבחירות הקרובות. הליכוד היא המפלגה בעלת הערכים והקו שצריכים להוביל את ישראל בשנים הבאות. אנחנו המפלגה הדמוקרטית הגדולה בישראל, מה שאומר שבתום ספירת הקולות כולנו, כאיש אחד, נתגייס למען ליכוד אחד גדול מול כל השמאל", אמר בהצבעתו בגני התערוכה בתל אביב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מצביע בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. טלי מאייר
בנימין נתניהו מצביע בבנייני האומה בירושלים/טלי מאייר

כל חבר מפלגה יצטרך לסמן 11 מתוך 38 הנציגים המתמודדים ברשימה הארצית, ונציג נוסף מבין 32 המועמדים במחוזות, כל אחד על פי מחוז הבחירה שלו. כדי להקשות על קיומם של "דילים" בין המועמדים, יתבקשו המתפקדים למלא את הטפסים בכתב יד, ולא לבוא עם טפסים מודפסים מהבית.

נוסף על כך, במעטפה אחרת, יבחרו המתפקדים מי יעמוד בראש המפלגה ויהיה המועמד לראשות הממשלה: בנימין נתניהו או דני דנון. בקרב זה לא צפויות הפתעות של ממש, ועל פי כל ההערכות נתניהו ייבחר בקלות לכהונה נוספת. "אני פונה אליכם פניה אישית ופומבית", קרא אמש נתניהו בהודעה למתפקדי הליכוד. "אני מבקש מכם, ברגע המכריע, לכו להצביע". לדבריו, הבחירות הכלליות "הן באמת רגע מכריע למדינת ישראל. חשוב שנגיע לבחירות הכלליות מאוחדים ומלוכדים כאיש אחד".

כמו כן, תיערך הצבעה בפתק נוסף, שלישי במספר, ובה יחליטו מתפקדי המפלגה אם לתת ליו"ר המפלגה את האפשרות לשריין שני מועמדים מטעמו. אם המתפקדים יצביעו בעד ההצעה, יצטרך יו"ר המפלגה הבא להציג את שני המועמדים בפני מזכירות המפלגה, שתידרש לאשר את הבחירה - מה שמבטיח שהליך השריון יהיה מסורבל ומורכב. כזכור, נתניהו היה מעוניין לשריין ברשימת המפלגה שני מועמדים מטעמו, אלא ששורת עתירות נגד המהלך הביאו את בית הדין של התנועה לקבוע כי ההחלטה בשאלת השיריונים תעבור למתפקדים.

"מי שנכנס לפחות רשימות חיסול - יסיים ראשון"

התמונה בבחירות לרשימת המפלגה לכנסת מורכבת יותר מהבחירות לראשות המפלגה. בבחירות הקודמות הגיע שר הפנים לשעבר גדעון סער למקום הראשון. עתה, לאחר פרישתו, צפויים השרים גלעד ארדן וישראל כץ להתחרות על מקומו. הקרב בין השניים, במסגרתו מתאמץ כל אחד לדחוק את השני אחורה, עשוי להיטיב דווקא עם שני מועמדים חזקים אחרים: סילבן שלום ויולי אדלשטיין. השניים צפויים בכל מקרה להתברג בחמישייה הראשונה, והקרב בין כץ וארדן יכול להעלות אחד מהם למקום הראשון. לדברי גורם בליכוד, "מי שמעורר הכי פחות אנטגוניזם ונכנס להכי פחות רשימות חיסול יסיים במקום הראשון".

חברי הכנסת זאב אלקין, יריב לוין, דני דנון, חיים כץ ומשה יעלון צפויים ככל הנראה לסיים בעשירייה הראשונה. גם חברת הכנסת מירי רגב צפויה לשדרג את מעמדה, ועל פי הערכות היא מועמדת להתברג באחד מחמשת המקומות הראשונים. עם זאת, ביום ראשון, במהלך ריאיון בערוץ 2, התבטאה רגב כלפי נתניהו באופן שנוי במחלוקת ואמרה כי אם הוא לא ימנה אותה לשרה בממשלה הבאה היא "תעשה לו הפיכה". בכיר במפלגה אמר אמש לוואלה! חדשות כי "בליכוד לא אוהבים דיבורים כאלה נגד ראש הממשלה. זה גול עצמי אדיר. רגב בכל מקרה תגיע גבוה מאוד, אבל אין ספק שההתבטאות הזו תעשה לה נזק".

פתיחת הקלפי בגני התערוכה בו יצביעו מחר לרשימת הליכוד. ראובן קסטרו
קלפיות בגני התערוכה בתל אביב/ראובן קסטרו

למרות התחזיות, מאוד ייתכן כי ירשמו כמה הפתעות. בבחירות שעברו, הפרידו 5,000 קולות בין ארבעת המועמדים הראשונים - סער, ארדן, שלום וכץ - למקום החמישי, אליו הגיע דנון. החל מהמקום החמישי ההפרשים בין המקומות הפכו קטנים יותר ויותר, ולא מן הנמנע שגם הפעם חברי כנסת יזנקו או ימחקו, בהתאם לאחוזי ההצבעה וסגירת דילים של הרגע האחרון.

חברי הכנסת שייבחרו בחמישייה השלישית יהיו מצוים, מטבע הדברים, בלחץ, מחשש שייפלטו מהרשימה. זאת, כיוון שהחל מהמקום ה-16 מתחיל שיבוץ לסירוגין של מועמדי המחוזות. כמו כן, חברי כנסת רבים מדווחים בימים האחרונים על התנגדות בקרב מתפקדי הליכוד כלפי חבר הכנסת משה פייגלין, בטענה כי בפריימריז הקודמים הוא לא עמד בדילים עליהם סיכם עם חברי הכנסת האחרים.

פתיחת הקלפי בגני התערוכה בו יצביעו מחר לרשימת הליכוד. ראובן קסטרו
רשימת המועמדים מאחורי פרגוד ההצבעה, בקלפיות בגני התערוכה בתל אביב/ראובן קסטרו

מבין המועמדים שלא כיהנו בכנסת היוצאת, מוזכר שמם של חברי הכנסת לשעבר אבי דיכטר ומיכאל רצון, וכן של יו"ר ועד העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, כמי שעשויים להתברג במקום ריאלי ואף גבוה.

בליכוד התקשו להעריך הלילה מתי יתפרסמו התוצאות. העובדה שקיימת אפשרות לחברי המפלגה להצביע במעטפות כפולות במחוז בחירה שונה מזה שבו הם מתגוררים, והצורך לשקלל את המועמדים יחד עם הבטחות הייצוג ונציגי המחוזות, עלולים להביא לכך שהתוצאות יתפרסמו רק במהלך יום חמישי.

(עדכון ראשון: 6:00)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

ראש הממשלה ורעייתו מצביעים בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. טלי מאייר
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מגיעים להצביע בבנייני האומה בירושלים, הבוקר/טלי מאייר
דני דנון מצביע בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
דנון מצביע בגני התערוכה, היום/ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014./ראובן קסטרו
ח"כ אופיר קוניס, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, מצביע בפריימריז בליכוד. 31 בדצמבר. ראובן קסטרו
חבר הכנסת אופיר אקוניס בגני התערוכה/ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014./ראובן קסטרו
יהודה גליק ורעייתו מצביעים בפריימריז בליכוד בבנייני האומה. 31 בדצמבר 2014.. טלי מאייר
פעיל הימין יהודה גליק, המתמודד לרשימת הליכוד, מגיע להצביע בבנייני האומה בירושלים/טלי מאייר
שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בפריימריז של הליכוד, גני התערוכה. ראובן קסטרו
שר הפנים גלעד ארדן מגיע להצביע בגני התערוכה בתל אביב/ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
פריימריז בליכוד בבנייני האומה, התור והבוחרים, 31 בדצמבר 2014./ראובן קסטרו
חבר הכנסת זאב אלקין בפריימריז של הליכוד, 31 בדצמבר 2014.. ראובן קסטרו
ח"כ זאב אלקין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully