וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בש"ס על דרעי: "ההתפטרות שלו היא מהלך טקטי"

1.1.2015 / 0:15

הגורם ביקר את איומיו של יו"ר ש"ס לפרוש מתפקידו בעקבות פרסום הקלטת של הרב עובדיה יוסף, והביע ספק ברצינות כוונותיו: "זה פסק זמן שיכשיר אותו לחזור בגדול. מנהיג אמור לספוג ולהמשיך"

צילום: ערוץ הכנסת, עומר מירון, עריכה: שניר דבוש

(צפו בחברי ש"ס מודיעים שיתפטרו בעקבות דרעי, אתמול)

גורם בהנהגת מפלגת ש"ס מתח אתמול (רביעי) ביקורת קשה על התנהלותו של יו"ר המפלגה, אריה דרעי, שמאיים לעזוב את תפקידו. "אתה מנהיג נכון? מנהיג אמור לספוג עלבונות ולהמשיך הלאה", אמר הגורם לוואלה! חדשות. "כשיש סערה בלב ים, לא עוזבים את האונייה, אתה ממשיך הלאה, מתמרן כדי להגיע ליבשה".

לדברי אותו גורם, ההתפטרות נובעת ממניעים "טקטיים" ולא ייתכן שדרעי יעזוב את ש"ס לצמיתות. "הוא לקח את הפסק זמן הזה כדי לחזור בגדול יותר. אני לא רואה אפשרות שהוא יעזוב את ש"ס, אין סיכוי כזה", אמר הגורם.

דרעי התפטר אמש מהכנסת בעקבות פרסום הקלטת בו נראה הרב עובדיה יוסף יוצא נגד מינויו של דרעי ליו"ר המפלגה לאחר ששוחרר מהכלא. הוא הודיע על כוונתו להתפטר מראשות הסיעה אלא שמועצת החכמים של ש"ס דחתה את בקשתו.

חה"כ אריה דרעי מגיש מכתב התפטרות מהכנסת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. דוברות הכנסת, יחצנים, עיבוד תמונה
אריה דרעי מגיש את מכתב התפטרותו מהכנסת ליו"ר הכנסת יולי אלדשטיין, אתמול/עיבוד תמונה, דוברות הכנסת, יחצנים

"אף ראש מפלגה לא היה עושה צעד חריף כמו שעשה אריה דרעי. אם היו מוציאים קלטת כזו על בנט או על נתניהו, הם היו קמים ומתפטרים?" שאל הגורם. "מי שעומד בראש מפלגה צריך לעמוד איתן ולהמשיך לנהל אותה גם כשיש משברים".

ביום שלישי התאספו מאות בני אדם באוהל שהוקם מול ביתו של הרב המנוח עובדיה יוסף בשכונת הר נוף בירושלים כדי לתמוך בדרעי ובמשפחתו. ההמונים הגיעו ביוזמת "התנזים של דרעי", קבוצת פעילים שליוותה את יו"ר ש"ס הפורש בעת כניסתו לכלא. לדבריהם, יישאר באוהל עד שדרעי יחזור בו מהחלטתו להתפטר.

ישיבת מועצת חכמי התורה של ש"ס. יעקב כהן, דוברות ש"ס, מערכת וואלה! NEWS
דרעי מנסה לזכות בלגיטימציה מחודשת? מועצת חכמי התורה מתכנסת/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן, דוברות ש"ס

גם תכונה זו זכתה לביקורת על ידי הגורם: "יצאנו לקמפיין בחירות או לתעמולה של עצמנו? שירדו מסוכת האבלים ליד הבית שלו ונתגבר על המשבר הזה יחד". הוא הוסיף כי איומיהם של ח"כים נוספים להתפטר נובעת "רק מסולידריות".

כותב ההודעה מטעם ש"ס: דוברו של דרעי

בתוך כך, ש"ס פרסמה מוקדם יותר אתמול הודעה רשמית שלפיה "עובדי התנועה ופעיליה המומים וכואבים מהחלטתו של הרב אריה דרעי לעזוב את ראשות המפלגה", ובה מצוין כי הם יפעלו לחזרתו למפלגה, שכן לפיה ההודעה "ללא דרעי אין לתנועת ש"ס זכות קיום".

עם זאת, ראוי לציין כי מי שעומד מאחורי פרסום ההודעה הוא דובר ש"ס, יעקב בצלאל, שמשמש גם כדוברו של דרעי, מה שעלול לחזק את הטענות שהתפטרותו היא תרגיל פוליטי שנועד לחזק את מעמדו במפלגה, ולזכות בלגיטימציה מחודשת ממועצת חכמי התורה.

(עדכון ראשון: 19:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully