וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קמפיין הרדיפה" של דרעי הצליח להרים אותו בסקרים

2.1.2015 / 14:27

המהלך המתוכנן של יו"ר ש"ס הצליח להשתיק את הדיון על פרטי הקלטת ולגרוף עוד כמה מנדטים בסקרים. עם זאת, כדי לשחזר את ימי התהילה, הוא יצטרך גיבוי מהאשכנזים. פרשנות

מערכת וואלה!

(צפו באלי ישי מתייחס להדלפת הקלטת באולפן וואלה! חדשות, השבוע)

מקורביו של יו"ר ש"ס אריה דרעי מעריכים כי בעקבות לחץ של אלפי תומכים ושל ח"כים ורבנים, דרעי עומד "לחזור בו" מהחלטתו לפרוש מהפוליטיקה כבר בשבוע הבא. דרעי למוד הקרבות הפוליטיים ידע שבעקבות סערת הקלטת, שבה מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס הרב עובדיה יוסף תקף אותו ותמך ביריבו אלי ישי, הוא לא יוכל לשאת את עול הנהגת המפלגה לבד.

במהלך מתוכנן היטב הצליח דרעי להסיט את הדיון מהתמקדות בו ובפרטים שנחשפו בתיעוד, לקמפיין של רדיפה שמטרתו להעיר את השטח ובכך לגרוף כמה מנדטים. מסקר שפורסם הבוקר (שישי) בוואלה! חדשות עולה כי ש"ס זוכה בשישה מנדטים לעומת ארבעה בשבוע שעבר, בטרם התפוצצה הפרשה. לעומת זאת, מפלגת "העם איתנו" של ישי לא עוברת את אחוז החסימה.

עוד על פרשת הקלטת
רמז לבאות? דרעי לתומכיו: "נמשיך כולנו יחד, אני אתכם"
פטרונו של ישי: "מוכן לבקש מדרעי שיחזור לש"ס"
גורם בש"ס על דרעי: "ההתפטרות שלו היא מהלך טקטי"

אריה דרעי מגיש מכתב התפטרות מהכנסת. נועם מושקוביץ
ינסה להחזיר את הגלגל אחורה. דרעי מגיש את התפטרותו לכנסת, השבוע/נועם מושקוביץ

בנוסף לכך, דרעי, שלא יודה בכך, מצפה גם לגיבוי של ההנהגה הרבנית האשכנזית. ההסבר הפשוט הוא שקריסתה של ש"ס תהיה פגיעה חזקה בכוחם של החרדים, אך מעבר לכך נמצאת הפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בין יריבו הפוליטי אלי ישי למנהיג הציבור הליטאי הרב אהרון לייב שטיינמן. גם אם בפגישה בין השניים לא עלו נושאים פוליטיים, וישי רק דיבר על כך שהתקופה האחרונה "קשה עליו", בעצם הפגישה עם אחד המנהיגים המשפיעים ביותר במגזר החרדי הייתה אמירה ברורה.

האמירה נתנה לישי חיזוק נוסף לצאת לדרכו החדשה ודרעי ינסה עכשיו להחזיר את הגלגל אחורה ולמנוע מישי לשחרר קופסאות שחורות נוספות. דרעי יצטרך לבצע מהלך דרמטי, שיצייר את המתנגדים לו כלא רלוונטיים. בינתיים, אוהדיו המושבעים, שהקימו את מאהל "שאגת אריה השנייה", טוענים כי ימשיכו להילחם על חזרתו לש"ס – בדיוק כפי שתמכו בו כשנכס לכלא לפני כ-15 שנים, אז הצליחו להביא לש"ס 17 מנדטים היסטוריים כשהם משתמשים בשד העדתי ובטענות לרדיפה אחרי דרעי.

אלי ישי במסיבת עיתונאים מכריז על הקמת מפלגה חדשה. נועם מושקוביץ
עדיין נושף בעורפו של דרעי. אלי ישי/נועם מושקוביץ

דוד חכם, אחד משדרני הרדיו המובילים במגזר החרדי, היה בן 20 כאשר אריה דרעי נכנס לכלא. בתוך זמן קצר הוא מונה לדוברה של ישיבת "שאגת אריה" הראשונה. "אין אף פוליטיקאי במדינת ישראל שמסוגל להוציא אלפי אנשים לרחוב ברגע שהוא מודיע על התפטרותו", אמר אמש חכם, "אריה דרעי הצליח לעשות את זה לפני 14 שנה, והוא הצליח לשחזר את זה גם עכשיו. ש"ס בלעדיו באמת לא שווה הרבה".

פרט לתומכים המסורתיים של דרעי, בין 3,000 המשתתפים במאהל אתמול היו גם קבוצות של בחורי ישיבות אמריקנים, חסידים ועוד אשכנזים ליטאיים. הם הגיעו לאכול חמין וקוגל ובעיקר ל"נייעס" (לדבר חדשות- י.א.) על פוליטיקה חרדית. אחד מהם אמר שהוא לא מבין על מה המהומה הגדולה של המצביעים ואולי הוא גם צדק. "שילמדו מהאשכנזים, אחד הולך השני בא. הרי מה זה משנה", טען הבחור, "הרי גם אם חתול יעמוד בראש המפלגה, היא תקבל את אותו מספר מנדטים כי רובם מצביעים בגלל הרב עובדיה. אז למה הם עושים כל כך הרבה בלגן? לא מבין את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully