וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולשים קבעו: השלכת האחריות של נתניהו - בומרנג

מבדיקה של 3,500 תגובות לראיון שנתן נתניהו ביום שלישי עולה כי מרביתן שליליות. כמעט כל התגובות החיוביות לראיון של הראש הממשלה בחדשות ערוץ 2 – לא ענייניות

אירוע הבחירות המרכזי בו דנו הגולשים ברשתות החברתיות ביומיים האחרונים הוא הריאיון שנתן השבוע בנימין נתניהו לחדשות ערוץ 2. מרבית התגובות לראיון היו שליליות – כך עולה מניטור וניתוח השיח במדיה החברתית שערכה חברת "ויגו" (Vigo) עבור וואלה! חדשות.

בדקנו: נתניהו צדק כשהאשים את אולמרט במשבר הדיור?

תגובות הגולשים לראיון עם נתניהו החלו כבר במהלך הראיון ומיד לאחריו, לאורך כל שעות הלילה והבוקר שאחריו. אלפי אזכורים נרשמו ברשת סביב הראיון.

זריקת האחריות של משבר הדיור על יאיר לפיד ציירה את שר האוצר לשעבר באור חיובי יותר בעיני הגולשים מאשר נתניהו. אך יש לסייג זאת בכך שהנוכחות של מגיבים מטעם מפלגת יש עתיד בולטת מאוד ברשת, הם בקיאים בחומר ויודעים לענות תשובות מלאות ומפורטות.

על ראיון וידאו צ'ט שערך יאיר לפיד באותו הלילה ובו הגיב לראיון הוא זכה לתגובות מעורבות. מרבית הגולשים הביעו דעה המתנגדת גם לדרכו של נתניהו וגם לדרכו של לפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רביב טל, מנכ"ל ויגו, מסביר את העניין הרב שנוצר סביב הראיון של נתניהו ואת התגובות השליליות: "המדיה החברתית נראה לנו שעדיין קיים ציבור רחב מאוד של קולות צפים שעדיין לא החליטו במי לבחור. הציבור הזה גולש ברשת, קורא על ההתפתחויות האקטואליות וצופה בסרטוני הווידאו שמציפים אותנו לאחרונה מכל עבר, אך לא מצליח לקבל תשובות מי מתכנן לעשות מה ביום שאחרי. כשסוף סוף מתיישב נבחר ציבור לראיון ועוסק בהאשמות הוא סופג את מלוא הביקורת שהצטברה אצל הקהל – אלפי גולשים כתבו אתמול לנתניהו 'אתה לא מספק לנו תשובות'."

ראש הממשלה בנימין נתניהו באזכרה של יצחק רבין, 5 בנובמבר 2014. נועם מושקוביץ
כשסוף סוף מתיישב נבחר ציבור לראיון ועוסק בהאשמות הוא סופג את מלוא הביקורת שהצטברה. נתניהו/נועם מושקוביץ

שני שליש מהתגובות במדגם שכלל 3,500 תגובות, ביקרו את נתניהו על הראיון. ניתוח הביקורת התחלק לשני סוגים:

ביקורת שטחית – תגובות כלליות ולא מנומקות כגון "רק לא ביבי", "שונא את ביבי" וכיוצא בזה. שני שליש מהביקורת הייתה שטחית.

ביקורת עניינית – תגובות לנושאים אותם העלה נתניהו בראיון, שמרביתן התמקדו בעובדה שנתניהו מאשים אחרים וכמעט לא לוקח אחריות, על אף שהוא ראש הממשלה המכהן בשנים האחרונות. שליש מהביקורת הייתה עניינית – אחוז גבוה מאוד ביחס לתגובות קודמות של הגולשים.


כמעט כל התגובות החיוביות לריאיון היו שטחיות ולא ענייניות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully