וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "נתניהו מנהל את הממשלה בשחיתות מתמדת"

10.1.2015 / 12:23

שר האוצר לשעבר תקף את התנהלותו של ראש הממשלה ואמר: "מדינת ישראל לא צריכה לממן לראש הממשלה שלושה בתים". לבני חשפה: "ב'צוק איתן' קידמתי אפשרות לגייס את כל העולם לצד ישראל"

צילום: בני בן סימון, שלומי גבאי עריכה: מתן חדד

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד תקף הבוקר (שבת) את התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא מנהל את הממשלה בשחיתות מתמדת", אמר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית העיתונאי רועי כ"ץ. "מדינת ישראל לא צריכה לממן לראש הממשלה שלושה בתים. אני לא שוטר ולא חוקר. אני לא רוצה לעשות מזה עניין כי אז אני מתהדר, אבל כשהייתי שר טסתי במחלקת תיירים ולא קרה כלום".

הוא המשיך ומתח ביקורת על חברי הממשלה והעומד בראשה. "נתניהו עוסק רק בהישרדות פוליטית", הטיח. "הוא והקבוצה שסביבו, אין להם שום עניין חוץ מהישרדות". על המטוס הפרטי שאישרו חברי הממשלה לרכוש עבור ראש הממשלה ורעייתו, אמר: "היינו המפלגה היחידה בקואליציה שהצביעה נגד המטוס השערורייתי הזה. אמרתי שלא יכול להיות שבמדינה עם כאלה פערים חברתיים ראש הממשלה אומר שהוא לא יכול לנסוע בלי מטוס פרטי".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
השר אהרונוביץ' הודיע: פורש מהחיים הפוליטיים
בנט: "אי אפשר להתיר בחוק בשר וחלב - גם נישואי גאים לא"
סקר וואלה! ומעריב: ליברמן ממשיך לרדת, נתניהו אשם במשבר הדיור

יאיר לפיד בשבתרבות בבאר שבע. דוברות עיריית באר שבע,
"ידעתי שאני הולך להפוך מהכי פופולרי בישראל להכי לא פופולרי". יאיר לפיד, היום/דוברות עיריית באר שבע

לפיד התייחס לתהליך הרכבת הממשלה הנוכחית, שבה היה שר האוצר עד לפני כחודשיים. "עשינו המון טעויות ולמדנו מהן", הודה. "למה עשינו טעויות? כי זה היה מבלבל. הופתענו מתוצאות הבחירות. ואז הוצע לי להיות שר אוצר. הופתעתי מדברי נתניהו שנכפתי עליו, הוא הציע לי בשעה הראשונה להיות שר האוצר. הם אמרו 'נמצא איזה פראייר שייקח עליו את התפקיד'. אמרתי להם 'אני רוצה שתדעו שאני הולך להפוך מהכי פופולרי בישראל להכי לא פופולרי. אז למה הסכמתי? כי צריך". על שני שותפיו העיקריים בתחילת הדרך אמר: "כפינו על ראש הממשלה בנימין נתניהו את השיוויון בנטל. נתניהו ושר הכלכלה נפתלי בנט בגדו בחילונים, הם כבר הכינו את הקואליציה עם החרדים".

למרות הביקורת על התנהלותו במשרד האוצר, הבהיר לפיד: "אף אחד משרי האוצר לא היה כלכלן. תפקיד שר האוצר הוא לייצג את הציבור ולא את הכלכלנים. הייתי עושה היום את אותה החלטה כי זה נקרא לקחת אחריות".

על מצבה של מפלגתו בסקרים, אמר לפיד: "היום אי אפשר לדעת לאן זה הולך. יש עתיד בנויה על צעירים וקשה לבדוק את החבר'ה האלה. טעיתם לגבינו כבר פעם אחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"לא אפסול את המפלגה של בגין"

הוא סירב להתחייב שלא יישב שוב בממשלה עם נתניהו. "לי יש בעיה עם תרבות של פסילות וחרמות", הסביר. "אני לא רוצה להיות במצב שאצטרך להחרים. אבל אחרי שאמרתי את זה, אני אעשה הכול כדי שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה. אני לא במקרה לא אומר שלא אשב עם נתניהו בממשלה, כי זו תרבות של חרמות. לא אפסול את המפלגה של בגין, זה דבר עקום. אתה לא פוסל מפלגות של אנשים שאומרים שהם ציונים. זאת בדיוק הפוליטיקה החדשה".

בנימין נתניהו בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
לפיד יעשה "הכול" כדי שלא ינהיג את המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

השר לשעבר התייחס גם לגל הטרור בצרפת. "הלב יוצא אליהם", אמר. "זה יהודים שנרצחים בגלל שהם יהודים ואנשי רוח שנרצחים בגלל העבודה שלהם. האירופים מתחילים להבין את מה שאנחנו אומרים להם הרבה זמן - אין פשרות עם הטרור. זה הגורל היהודי. אני גדלתי תחת הסיפורים של אבא שלי על איך זה לגדול באירופה ולחשוב שהכול בסדר ורגע אחד העולם חרב, השכנים המחייכים הופכים לרוצחים. זה לא נעלם מן העולם - יהדות אירופה צריכה להבין שיש רק מקום אחד בעולם כולו ליהודים".

לבני: "נתניהו גמגם אחרי 'צוק אית'"

גם יו"ר התנועה ציפי לבני תקפה את ראש הממשלה נתניהו. "נתניהו החליש את מדינת ישראל בעולם", אמרה שרת המשפטים לשעבר באירוע "שבתרבות" בנתניה. "אבו מאזן פונה לאו"ם ולבית הדין בהאג כי הוא יודע שישראל חלשה שם. יש היום קואליציה בינלאומית נגד האיסלאם הקיצוני בעולם ולצערי ישראל היא לא חלק ממנה". לדבריה, "הליכוד והבית היהודי הם הימין הקיצוני במדינה. אלי ישי גם נמצא איתם ואני מקווה שהוא לא יעבור את אחוז החסימה".

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"אני הייתי שם ואני יודעת". ציפי לבני/ראובן קסטרו

היא גם מתחה ביקורת על חולשתו של נתניהו בגיוס העולם לצד ישראל בסיום מבצע "צוק איתן". "אני הייתי שם ואני יודעת, כי במהלך כל המבצע הייתה אפשרות, שאני קידמתי, לגייס את כל העולם כולו להתייצבות לצד ישראל, סביב העקרונות הבאים: פירוז עזה, קואליציה בינלאומית נגד חמאס, מניעת התחמשות של חאמס וחזרה לתהליך של משא ומתן בתנאים שלנו", סיפרה. "אבל ההזדמנות הזו פוספסה כי נתניהו גמגם והיסס. והתוצאה היא שהיום אנחנו מול מתקפה - החלטות באו"ם נגד ישראל והצטרפות פלסטינית לבית הדין הפלילי בהאג נגד צה"ל. ניתן היה למנוע את זה".

בהכנת הידיעה השתתף שלומי גבאי.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully