וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה!: הליכוד והעבודה ראש בראש, לפיד מתחזק

12.1.2015 / 16:35

לפי סקר TNS, הנפילה של ישראל ביתנו בעקבות פרשת השחיתות נבלמת לראשונה. הציבור מגלה אדישות לרשימה המתהווה של כחלון ומעריך כי הפיגועים בפריז עשויים לחזק את מפלגות הימין

מערכת וואלה!

הליכוד והעבודה ממשיכות להוביל, לפיד מתחזק וליברמן בולם את הנפילה: סקר TNS עבור וואלה! חדשות מראה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, הייתה הליכוד המפלגה הגדולה ביותר, עם 24 מנדטים. המחנה הציוני בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני מיד אחריה עם 23 מנדטים. שתי המפלגות איבדו מנדט אחד בהשוואה לסקר הקודם. במקום השלישי נותר הבית היהודי יציב על 15 מנדטים, ואילו רשימה משותפת של המפלגות הערביות מקבלת 11 מנדטים כמו בסקר וואלה! הקודם, שפורסם ביום שישי האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתון מעניין נוסף הוא התחזקותו של לפיד, שעלה מתשעה לעשרה מנדטים. לכאורה, לנתון אין חשיבות של ממש, כיוון שמדובר בעליה של מנדט בודד. אלא שיו"ר "יש עתיד" חורש בימים אלה את הארץ ומצליח להביא קהל של מאות מאזינים מדי ערב לנאומיו, מה שגורם לו להתאושש ביסודיות, מנדט אחרי מנדט, לעבר נתון דו ספרתי. משה כחלון שומר על עשרת המנדטים שהיו לו בסקר הקודם, אלא שהציבור לא מתרשם מהרשימה האנונימית למדי שהציג.

ישראל ביתנו זוכה בסקר זה לשבעה מנדטים וזו הפעם הראשונה מאז התפוצצה פרשת השחיתות בה מעורבים בכירי המפלגה, שבה נבלמת הירידה במספר המנדטים שלה. זאת, אחרי שבסקר הקודם הגיעה לשיא שלילי של שישה מנדטים בלבד. עם זאת, יש לסייג את הדברים, ולציין שהסקר נערך טרם הודעת הפרישה של פאינה קירשנבאום, שממשיכה את גל הפרישות מהמפלגה.

יהדות התורה נותרת יציבה עם 8 מנדטים. ש"ס, בראשות אריה דרעי, שהודיע היום כצפוי על חזרתו לכיסא המנהיג אחרי פסק זמן קצרצר שהפך לפארסה, גם היא נותרת יציבה – עם 6 מנדטים. העם איתנו בראשות אלי ישי לא עוברת את אחוז החסימה, אולם על פי נתוני הסקר היא מתקרבת אליו. מרצ, כמו בסקר הקודם, זוכה לשישה מנדטים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע פיגועי הטרור הרצחניים בפריז, שאלנו את הנסקרים כיצד לדעתם ישפיע הדבר על מערכת הבחירות. בשאלה זו נרשם קונצנזוס: גם מצביעי הליכוד וגם מצביעי המחנה הציוני סברו כי הימין יתחזק על רקע האירועים, והחזרה לשיח מדיני- ביטחוני. 52 אחוזים מכלל הנשאלים השיבו כי הדבר יחזק את הימין, 42% סברו כי לדבר לא תהיה השפעה, ורק 5.4% סברו כי השמאל יתחזק בעקבות האירועים.

רוב תומכי כחלון מרוצים מהרשימה המתגבשת

בנוסף, שאלנו כאמור את הנשאלים כיצד הרכב הרשימה של מפלגת "כולנו" בראשות כחלון ישפיע על האפשרות שיצביעו לו. מהבחינה הזו אפשר לומר שהציבור ברובו נותר אדיש לשמות שהציג שר התקשורת לשעבר, שרובם אינם מוכרים ולא סוחפים את המצביעים. 72.6% מהמצביעים אמרו כי הרכב הרשימה, הכולל לצד כחלון ויואב גלנט גם את אלי אלאלוף, רחל עזריה, מייקל אורן וצגה מלקו, לא משנה את הסיכוי שיצביעו עבור כחלון. 8.9% אמרו שהרשימה מקטינה את הסיכוי שיצביעו לו, ואילו 18.5% אמרו שהרכב הרשימה מגדיל את הסיכויים שיצביעו לכחלון. יו"ר "כולנו" יכול להתעודד מכך שבקרב מצביעיו 57.8% אמרו שהרשימה המתהווה מחזקת את הסיכוי שיצביעו לו. גם בקרב תומכי לפיד מעוררת המפלגה עניין: 24.9% ממצביעי יש עתיד אמרו כי הרשימה של כחלון, המתמודדת על אותה המשבצת במרכז המפה הפוליטית, מחזקת את הסיכוי שיצביעו עבורו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבסוף, שאלנו את הנסקרים לגבי הפרסום באתר "כיפה" בשבוע שעבר, בה הביעו כל מועמדי מפלגת הבית היהודי התנגדות לנישואים של בני זוג מאותו המין. 56.2% מכלל הנשאלים השיבו שהאמירות שהופיעו בקלטת לא ישפיעו על השיקולים שלהם בעבור מי להצביע. לעומת זאת, 29.1% השיבו כי הדברים יקטינו את הסיכוי שיצביעו למפלגה, ורק 14.7% אחוז אמרו כי בעקבות הקלטת יגדלו הסיכויים שיתמכו במפלגה בראשות בנט. בקרב מצביעי המפלגה, 66 אחוזים מהנשאלים אמרו כי לקלטת לא תהיה השפעה ו-19.1% מהנשאלים אמרו שהיא חיזקה את רצונם להצביע למפלגה. לעומת זאת, 14.2% ממצביעי הבית היהודי השיבו כי הסיכוי שיצביעו למפלגה דווקא קטן בעקבות הדברים.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully