וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הבית היהודי: רוב המצביעים למפלגה - לא דתיים

12.1.2015 / 21:42

מסקר שהוזמן על ידי המפלגה ובוחן את פלח המצביעים הפוטנציאליים עולה כי רק כ-28% הם דתיים. עוד עולה מהסקר כי עיקר התומכים במפלגה הם צעירים וילידי הארץ

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
בקרב המבוגרים הוא מפסיד. נפתלי בנט/ראובן קסטרו

מפלגת הבית היהודי מושכת ציבור חילוני לא קטן, זאת לאחר שהפכה ממפלגה דתית לכזאת שפתוחה לקהל רחב ומגוון הרבה יותר. מסקר שהוזמן על ידי המפלגה ובוחן את פלח המצביעים הפוטנציאלים לבית היהודי עולה כי 53.4% מאלו שצפויים להצביע למפלגה מצהירים כי הם מסורתיים, 18.3% הם חילונים ורק 28.3% הם דתיים. עוד עולה מהסקר, שבוצע על ידי מינה צמח, כי המפלגה הופכת למעודפת יותר ויותר על צעירים.

מהסקר עולה כי בטווח הגילאים 24-18, 27.4% מתכוונים להצביע לבית היהודי בראשות נפתלי בנט ו-26.5% בטווח הגילאים שבין 34-25. ככל שהגיל עולה, כך אחוז התומכים במפלגתו של בנט הולך ויורד ובקרב בני 65 ומעלה, התמיכה בבנט עומדת על 4.9% בלבד.

עוד עולה מהסקר כי 89.7% מבין הנשאלים שאמרו שיצביעו למפלגה הם אזרחים שנולדו בארץ ורק 10.3% מנשאלים שהביעו תמיכה במפלגה הם עולים. בין הנשים והגברים שהשתתפו בסקר קיים פער, שאינו משמעותי במיוחד, בתמיכתם במפלגה. 53.1% מהגברים אמרו שיצביעו לבנט ו-46.9% מהנשים הביעו תמיכה במפלגה.

בחירות 2015 || כותרות נוספות
גם דיכטר מערער על הפריימריז בליכוד: "היו מעשים פליליים"
סקר וואלה!: הליכוד והעבודה ראש בראש, לפיד מתחזק
משלום עכשיו לבית היהודי: ענת רוט הפסיקה להתנצל על הכיבוש

ח"כ איילת שקד בוועדה לשוויון בנטל, ספטמבר 2013. טלי מאייר
תהיה במקום הראשון? איילת שקד/טלי מאייר

אם הבחירות היו מתקיימות היום בנט היה זוכה ב-19.2% מקולות משתתפי הסקר בטווח הגילאים שבין 24-18 ואילו בנימין נתניהו היה זוכה ב-11.8% בלבד. עם זאת, בגילאים המבוגרים יותר, הליכוד ורשימת מפלגת העבודה-התנועה, עוקפים את הבית היהודי באחוזי התמיכה.

לדברי גורם במפלגה, הבית היהודי, המפד"ל לשעבר, עברה מהפך גדול וזה בא לידי ביטוי גם בעובדה שלפי התחזיות במקום הראשון תוצב אישה, איילת שקד, דבר שלא קיים בשום מפלגה אחרת לדבריו, אפילו לא במפלגות החילוניות.

הרשימה של המפלגה מגוונת ביותר, ובין המתמודדים שעומדים לבחירה בפריימריז שיתקיימו מחרתיים ישנן 11 נשים, פרופ' אחד, שלושה דוקטורים, שני אנשי צבא, חמישה עיתונאים, ארבעה עורכי דין, חמישה רבנים ורבנית אחת וכן שני נציגים מהמגזר הדרוזי ומועמדת אחת מהמגזר הערבי.

לפניות לכתב: sben72@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully