וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמיר פורש מישראל ביתנו: "לא מזדהה עם המצע המדיני"

17.1.2015 / 17:15

שר החקלאות יודיע מחר ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן כי לא יתמודד בבחירות לכנסת הבאה מטעם המפלגה. שמיר הוא החבר החמישי שהודיע לאחרונה על פרישתו. "לא פורש מהעשייה הציבורית"

צילום: יותם רונן, עריכה: קשת סידי

(ליברמן משיק את קמפיין המפלגה, חמישי)

שר החקלאות יאיר שמיר צפוי להודיע מחר (ראשון) ליו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי לא יתמודד לכנסת ה-20 ברשימת המפלגה. "עם השינוי במצע המדיני של ישראל ביתנו אני מתקשה להזדהות, ולכן החלטתי שלא להתמודד לכנסת במסגרת המפלגה", אמר השר. יחד עם זאת, הוסיף שמיר כי בכוונתו להמשיך בעשייה הציבורית.

"החלטתי שלא להתמודד לכנסת במסגרת המפלגה הייתה מהלך טבעי ומתבקש שהתגבש אצלי כבר לפני מספר שבועות, לכן גם הגשתי את טפסי המועמדות לוועדה המתמדת של המפלגה", הסביר השר. "עם זאת, אינני פורש מהעשייה הציבורית, ויש לי כוונה להמשיך ולתרום מניסיוני וממרצי לחיזוקו של עמנו ושגשוגה של מדינתנו".

בחירות 2015 - כותרות נוספות:
סקר וואלה! חדשות: "המחנה הציוני" מטפסת ועוקפת את הליכוד
עוד בכיר פורש? השר יאיר שמיר לא הגיש מועמדות בישראל ביתנו
ליברמן השיק את קמפיין הבחירות: "היעד שלנו - 16 מנדטים"

יאיר שמיר נפגש עם פעילי ישראל ביתנו, אוקטובר 2012. טלי מאייר
"מהלך טבעי ומתבקש". יאיר שמיר/טלי מאייר

"לאחר חמישה עשורים שבהם שירתי את המדינה ואת העם בצבא ובכלכלה, הוספתי עוד שנתיים שאותן הקדשתי לשירות בכנסת ובממשלה", אמר השר. "אני מודה על הזכות שניתנה לי בשנתיים האחרונות להשתתף בקבלת ההחלטות מורכבות בתחומי הביטחון, המדיניות והחברה ועל כך שהתאפשר לי לתרום תרומה משמעותית לחיזוק ההתיישבות, לקידום חוסנה של החקלאות כמנוע צמיחה כלכלי תוך שיפור מעמדה הבינלאומי של ישראל".

פרשת השחיתות בישראל ביתנו - סיקור מיוחד

פרישתו של שמיר מצטרפת לגל פרישות נרחב של בכירים בישראל ביתנו, בצל פרשת השחיתות שבה מעורבים גורמים במפלגה. אחת מהמעורבות בפרשה היא סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום שהודיעה השבוע על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים. כמו כן, ביום שישי שעבר הודיע השר לביטחון הפנים בשש השנים האחרונות, יצחק אהרונוביץ', כי הוא לא יתמודד לקדנציה נוספת בכנסת. קדמו לו שר התיירות עוזי לנדאו וח"כ דוד רותם. מנגד, איש התקשורת שרון גל הודיע לאחרונה על הצטרפותו למפלגה.

ביום שני הקרוב תבחר הוועדה המתמדת של המפלגה את הרשימה לכנסת ה-20. בין השמות שהגישו את מועמדותם מופיעים אללי אדמסו, לשעבר חבר כנסת מטעם הליכוד, ח"כ לשעבר משה מטלון ועודד פורר, לשעבר מנכ"ל משרד הקליטה.

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
הודיעה השבוע על החלטתה לפרוש מהחיים הפוליטיים. פאינה קירשנבאום/ראובן קסטרו

ביום חמישי, כשליברמן השיק את קמפיין המפלגה, הוא נשאל אם ידוע לו על חברי כנסת נוספים שיפרשו מהמפלגה, הוא השיב: "אם הכוונה היא ליאיר שמיר, יאיר נמצא בחוץ לארץ. הוא חוזר דומני מחר. ביום ראשון אני אשוחח איתו ואנחנו נקבל ביחד את ההחלטה".

ליברמן חשף מהי המטרה שהוא מכוון אליה במערכת הבחירות הקרובה. "היעד שלנו הוא להגיע ל-16 מנדטים. גם אם זה לא נראה ככה כרגע, אני מניח שבעוד חודש זה ייראה בדיוק ככה", אמר ליברמן במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב שבתל אביב, שבה השיק את קמפיין הבחירות של המפלגה תחת הסיסמה: "אריאל לישראל, אום אל-פחם לפלסטין".

הוא התייחס בדבריו למשימת הרכבת הרשימה של המפלגה לכנסת. "מדובר במפלגה מתחדשת. היא תתבסס רובה ככולה על אנשים שגידלנו בתוך המפלגה, אבל זה כמו קבוצת כדורגל - אתה יכול להביא שחקנים מבחוץ", אמר ליברמן. "רוב האנשים שהודיעו שהם עוזבים את הרשימה, לא הייתי רוצה שיהיו ברשימה. תהליך ההתחדשות הוא תמיד מורכב, אני חושב שהגיע הזמן שננסה כבר להתחיל להעביר את המושכות לדור הבא שצמח בתוך המפלגה".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully